Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:13:49 GMT

۱۶۴ پروژه اقامتی در مشهد در حال ساخت است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۱۱۰۹

۱۶۴ پروژه اقامتی در مشهد در حال ساخت است

احمد دیناری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: احداث هر مترمربع واحد اقامتی در این کلانشهر هم اکنون به صورت میانگین ۶۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون ریال هزینه دارد.

وی با بیان اینکه هتل‌های در حال ساخت هم اکنون در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی تا بیش از ۸۰ درصد قرار دارند افزود: هزینه ساخت هر واحد اقامتی بر اساس درجات مختلف و نوع واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمانپذیر متغیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی‌ خراسان‌ رضوی ادامه داد: این میزان سرمایه‌گذاری بر اساس بررسی‌های میدانی پروژه‌های در حال ساخت و بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به خرید زمین، برآورد شده است.

وی گفت: هر اندازه که محل احداث هتل از حرم مطهر رضوی فاصله می‌گیرد، هزینه‌های احداث به ازای هر متر مربع کاهش پیدا می‌کند.

دیناری افزود: زمانی که پروژه‌های سرمایه‌گذاری موفق به اخد مجوز و پروانه می‌شوند به دلیل ارزش افزوده ایجاد شده، قیمت آنها نیز چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

استان خراسان رضوی هم اکنون با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری دارای رتبه نخست کشور در این زمینه است.

برچسب‌ها مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذاری مشهد ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذاری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ضمن اظهار خرسندی از همزمانی جشن ۳۴ سالگی شرکت با آغاز مدیریت وی، هلدینگ ثمسکن را تولیدکننده اصلی‌ترین محصول مورد نیاز مردم دانست و گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری‌ای مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت یکصد هزار واحد مسکونی با نگاه به ظرفیت و توان مجموعه اشاره کرد و گفت: این پروژه با سبدی تحت سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

جعفری گفت: همگی باید تلاش کنیم تا برند ثمسکن به برترین برند کشور در حوزه تخصصی خود مبدل شود و بتواند علاوه بر بازار داخلی در خارج از کشور نیز به خوشنامی فعالیت کند. چه بسا این امکان با توجه به ظرفیت‌های مهندسی و سرمایه‌گذاری شرکت وجود دارد.

وی افزود: هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک معظّم مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد