Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز فتاح چهارشنبه شب در شورای اداری چابهار اظهارداشت: بنیاد مستضعفان بر حسب وظیفه برای پیگیری برخی موارد ورود کرده و امیدواریم در آینده بیشتر بتوانیم فعالیت محرومیت زدایی را در این استان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی سعی در تضعیف نظام دارند افزود: مسوولان تلاش‌های زیادی برای کاهش عمق محرومیت‌ها در کشور بویژه در سیستان وبلوچستان انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: باید مردم بدانند که سیستان و بلوچستان در چه جایگاهی بوده و هم‌اینک به کجا رسیده است.

سدهای ساخته شده پیشین و زیردان چابهار شبکه پایین دست ندارند

استاندار سیستان وبلوچستان نیز گفت: سدهای زیردان چابهار و پیشین راسک پس از گذشت یک تا ۲ دهه هنوز شبکه پایین دست ندارند و بیشتر آب آنها تبخیر و بلااستفاده است و مردم روستایی نمی‌توانند از آب آنها برای آشامیدنی و کشاورزی بهره‌خوبی ببرند.

احمدعلی موهبتی اظهارداشت: بنیاد مستضعفان در زمینه کرونا ۲۵ میلیارد تومان کمک کرده و برای پیشرفت و آبادانی ۲شهرستان زهک و قصرقند میلیاردها تومان در حال هزینه دارد.

وی بیان کرد: علاوه‌بر اینها ورود بنیاد مستضعفان به اجرای فاز دوم نیروگاه چابهار یعنی بحث سیکل ترکیبی نیز جای قدردانی دارد چون با این اقدام برق بسیاری از مردم بویژه حاشیه نشینان فاقد برق تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان وبلوچستان نیز گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر در این استان وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد لذا بنیاد مستضعفان با نگاه ویژه در این زمینه ورود کند.

علیرضا پرند مطلق افزود: امکان استفاده از این ظرفیت بی‌نظیر سیستان و بلوچستان برای محرومان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد صورت پذیرد این موضوع از چند جنبه مفید است که از جمله آنها می توان به افزایش تولید برق با توجه به کمبود تولید در استان، درآمد زائی برای خانواده‌های تحت پوشش و رفع مشکلات موجود در برخی مناطق دور افتاده از لحاظ نوسانات ولتاژ اشاره کرد.

بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی دشیتیاری ورود کند

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حاشیه‌نشینی ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر بدون برق، آب و امکانات بهداشتی و مدرسه در چابهار، گفت: حاشیه نشینی محصول عدم توجه به روستاها بویژه در شهرستان دشتیاری است.

معین الدین سعیدی افزود: چابهار و دشتیاری پایین‌ترین شاخص‌های دسترسی به آب، بهداشت، آموزش، راه، اجرای طرح هادی و سرانه فضای ورزشی را دارند و توسعه نامتوازن سبب شده حاشیه‌نشینی در چابهار رشدی فزاینده داشته باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای محرومیت زدایی دشتیاری به عنوان سومین پایلوت پیشرفت و آبادانی در سیستان وبلوچستان پس از قصرقند و زهک ورود کند، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد شاهد تحولی جدی و عمران و آبادانی این منطقه محروم و کاهش مشکلات حاشیه نشینی خواهیم بود.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در جلس شورای اسلامی گفت: توجه به چابهار بیشتر شده و این گنج پنهان باید به توسعه پایدار برسد تا شاهد بالاترین شاخص‌ها در این منطقه باشیم. 

برچسب‌ها چابهار جلسه شورای اداری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چابهار جلسه شورای اداری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی چابهار جلسه شورای اداری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان بنیاد مستضعفان حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن تبریک اعیاد گذشته و تبریک عملیات «وعده صادق» که اثبات‌کننده اقتدار و قدرت علمی ایران اسلامی به جهان بود، با بیان گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این دانشگاه با ۳۳ هزار، ۲۵۰ هیئت علمی، ۶ واحد، ۲ مرکز و ۲۴ پردیس آموزشی تاکنون کارنامه درخشانی در حوزه آموزش عالی استان به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت هیئت علمی، کارمند و دانشجو از ظرفیت علمی و پژوهشی بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در جلسات اخیر که با حضور استاندار فرهیخته و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است، تأکید بسیار بر استفاده بهینه از ظرفیت علمی استان برای مرتفع کردن مشکلات و مسائل استان سیستان و بلوچستان به‌خصوص توسعه سواحل مکران انجام شده که در آخرین جلسه هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اکثریت طرح‌ها و برنامه‌های مصوب شده با اولویت توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران بوده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر مطالبات مقام معظم رهبری درباره توسعه سواحل مکران، افزود: اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی در طرح‌های اقتصادی و استفاده از پژوهش و اقتصاد دانش‌بنیان امکان موفقیت در این عرصه را بیش از پیش خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی پیگیر وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • رئیسی پیگیر‌ وضعیت ‌سیل‌زدگان‌ سیستان‌وبلوچستان شد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان گناوه به ۷۳ درصد است