Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دهستان قمرود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قم گفت: امامان روستا، روحانیون جهادی هستند که در خط مقدم خدمت رسانی در روستاهای محروم به فعالیت در عرصه های مختلف مشغولند.

حجت الاسلام «حبیب بابایی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به تأکیدات خاص رهبر معظم انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی به خصوص در رابطه با روستاهای کم برخوردار ایران اسلامی اظهار داشت: پس از بیانات چند سال پیش مقام معظم رهبری که فرمودند دوست داریم هزار دهستان آباد در سطح کشور داشته باشیم، قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در راستای تحقق خواسته ها و منویات ایشان شکل گرفت و در استان قم نیز این قرارگاه از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دهستان قمرود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم افزود: مهم ترین مؤلفه و شاخصه این قرارگاه، فعالیت تخصصی و کارگروهی است که در همین رابطه در پنج عرصه تعلیم و تربیت، سلامت و بهداشت، عمران و زیرساخت، اشتغال و معیشت و نیز فرهنگی، این کارگروه ها شکل گرفته و به فعالیت می پردازد.


وی گفت: در حیطه فعالیت های فرهنگی از آن جا که حوزه جغرافیایی کار ما، روستاهای محروم است، لذا ما باید برای خدمت رسانی مناسب به روستاییان محروم، شناخت خوبی از آن ها پیدا می کردیم که برای تحقق این هدف لازم بود افرادی در بین خود مردم زندگی کنند که طبعاً بهترین گزینه در این زمینه، امامان روستا بود.


مسئول دهستان قمرود قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم همچنین بیان داشت: امام روستا، روحانی جهادیِ توانمندی است که به همراه زن و فرزند خود در روستا مستقر شده و بین اهالی زندگی می کند و به همین خاطر اشراف مناسبی نسبت به نقاط ضعف و قوت و نیز تهدید و فرصت های روستای محل سکونت خود پیدا می کند.


وی یادآور شد: اتفاقاً همین مساله باعث می شود که نیازهای واقعی و نیازمندی های اصلی روستا را به درستی شناسایی کرده و در پرتو روحیه جهادی و انقلابی خود بتواند منشأ آثار و برکات فراوانی باشد، کما این که به لطف الهی تاکنون نیز همین گونه بوده است.


بابایی همچنین گفت: ما در بین امامان روستا کسانی را داریم که سابقه تدریس در حوزه و حتی مسئولیت های تبلیغی داشته اند و این ها به لطف الهی در کار خود موفق بوده و هستند و ما در قرارگاه پیشرفت و آبادانی نقش پشتیبانی کننده از این بزرگواران را بر عهده داریم.


وی افزود: به هر حال این عزیزان برای گذران معیشت در محل روستا نیاز به مسکن و نیز حق الزحمه ای دارند که این مساله تأمین می شود و علاوه بر آن مبلغی نیز به عنوان بودجه فرهنگی در اختیار آن ها قرار می گیرد.


وی بیان داشت: در واقع وظیفه و رسالت اصلی امام روستا، شناسایی و احصاء مشکلات و گرا دادن آن ها به مسئولان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی است تا این قرارگاه علاوه بر پشتیبانی شخص امام روستا، به دنبال مرتفع کردن مشکلاتی باشد که از سوی امامان روستا شناسایی و معرفی شده است، به عنوان مثال در یک روستا ممکن است نیاز به مرمت مسجد و یا بازسازی خانه های محروم باشد و در روستای دیگر بحث بهداشت و درمان و اصلاح غذا و سبک زندگی افراد در اولویت باشد که این ها با اشرافیت امامان روستا انجام شده و مشکلات و نیازمندی ها از سوی قرارگاه رفع و رجوع می شود.


این روحانی جهادی همچنین افزود: تمایز شاخص قرارگاه پیشرفت و آبادانی با دیگر مجموعه های خدمت رسانی در سپاه و بسیج، وجود امامان روستا و نقش محوری آنها در این زمینه است که خود این عزیزان در هر پنج کارگروه یاد شده، حضور مؤثری دارند، یعنی هم در بحث عمرانی فعالیت دارند، هم در حیطه سلامت به برگزاری دوره های حجامت و نیز اصلاح غذا و سبک زندگی افراد روستا اهتمام دارند، هم در زمینه اشتغال در مسیر ایجاد شغل برای اهالی و یا احیای شغل هایی که در گذشته در روستا رونق داشته، گام برمی دارند و هم در حیطه فرهنگی تمام برنامه های فرهنگی را به شکل کامل انجام می دهد که این ها صرفاً منحصر به اقامه نماز جماعت در روستا هم نیست.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جماعت روستا مسجد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امامان روستا خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمدترکمانه با حضور در مناطق سیل زده در شهرستان های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تاکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی های دقیق و بررسی های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه های مستقر در مناطق سیل زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده ها جبران خواهد شد.

وی افزود: همچنین به صورت مستمر آب معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده و ۳ هزار پتو و ۸۰ هزار موکت توسط قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

به گفته وی، وسایل مورد نیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه های جهادی در مناطق سیل زده کار تخلیه آب در حال انجام است و درحال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

ترکمانه تاکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • دهمین نشست شورای راهبری برنامه ملی آبادیران برگزار شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی