Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دریک جانسون» رئیس بنیاد ملی پیشرفت رنگین‌پوستان در بیانیه‌ای فیس‌بوک را به دلیل آنچه که «فقدان حساسیت فرهنگی» در انتشار محتواهای نفرت‌افزای نژادی خوانده شد را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، دیروز سه‌شنبه، «مارک زاکربرگ» مدیرعامل شرکت و «شرلی سندبرگ» مدیر ارشد عملیاتی فیس‌بوک  با جمعی از رهبران حقوق مدنی از جمله سازمان‌دهندگان تحریم تبلیغاتی در مورد گفتار نفرت‌افزا در فیس‌بوک دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این رهبران «دریک جانسون» رئیس بنیاد ملی پیشرفت رنگین‌پوستان(NAACP) بود که در این دیدار گفت: مدیران ارشد فیس‌بوک اقداماتی اندک در راستای مشارکت و اجرای مقررات و اجرائیاتی که می تواند به مهار و محدود کردن نژادپرستی و انتشار اطلاعات نادرست در این پلتفرم، انجام داده‌اند.

وی افزود: فیس‌بوک فاقد حساسیت‌های فرهنگی برای فهم این موضوع است که پلتفرم‌شان واقعا برای آسیب زدن مورد استفاده قرار گرفته است. یا آن‌ها از این آسیب در پلتفرم‌شان اطلاع دارند و سوددهی را انتخاب کرده و ترجیح داده‌اند.

«NAACP» یکی از چندین گروهی بود که فهرستی از ۱۰ خواسته برای تغییر سیاست را به فیس بوک ارائه کردند.

فیس‌بوک اما می‌گوید که هر کاری می‌کند تا بتواند خدمات خود را از هرگونه محتوای نفرت‌افزا، توهین‌آمیز و اطلاعات نادرست عاری سازد.

«جسیکا جِی گونزالس» مدیرعامل مطبوعات آزاد» همان گروه پشت جنبش تحریم فیس‌بوک به آسوشیتد پرس گفت: این غول دنیای مجازی موافقت کرد تا یک معاونت حقوق مدنی در پیکره خود منصوب کند اما اعلام نکرده که این کار چقدر طول خواهد کشید.

در روزهای اخیر شرکت‌های بزرگی چون «کوکاکولا» و «یونیلیوِر» تبلغات و آگهی‌های بازرگانی‌شان را از فیس‌بوک بیرون کشیدند اما فیس‌بوک می تواند با اتکاء به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون کاربر از هرگونه تغییری سر باز بزند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیس بوک حقوق هالیوود رسانه مارک زاکربرگ توهین آمیز اطلاعات نادرست مطبوعات آزاد کوکاکولا یونیلیور مدیرعامل فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.
در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح.ی»، «ا.ح.م» و «م‌.ا.ا» به دفاع از متهم «ح.ی» و «م.ا.ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.
در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد.
در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند.
کلیپ منتشر شده به این شرح است:
۱- اعترافات «ح.ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است. ما پول ها را برای حفظ ارزشان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم.
تمام تمصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا.ح.م بخاطر اینکه «م.ص.م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کارا باهم بودیم
ما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.
۲- اعترافات «م.ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز میکنم
۳- پخش فیلم دست نویس های ح ی که در آن ریز تمام خرج کردهای مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول های واریزی به م ح
خرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.
۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.
غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودورو و مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است.
در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است.
وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا.ح.م» و «ح.ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا.ح.م» کشف شده، صرفا ادعای «ح.ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

کد خبر 847162 برچسب‌ها دادگاه خبر ویژه قوه قضائیه

دیگر خبرها

  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می شود؟