Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:20:32 GMT

افزایش نشاط اجتماعی لازمه مدیریت شهری است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۱۳۸۳

افزایش نشاط اجتماعی لازمه مدیریت شهری است

ایسنا/زنجان شهردار هیدج گفت: افزایش نشاط اجتماعی لازمه مدیریت شهری است.

رضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها، ایجاد فضای زندگی مطلوب با افزایش کیفیت زندگی شهروندان است که در این مسیر لازم است برنامه‌ریزی دقیق وجود داشته باشد؛ چراکه برنامه‌ریزی چراغ راه آینده و راهکاری برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی مجموعه مدیریت شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه مصوب شهرداری هیدج با رویکرد عملیاتی و توسعه‌ای و با هدف تحقق افزایش رضایت‌مندی شهروندان نقش اساسی را در حوزه خدمات‌رسانی شهرداری ایفا می‌کند.

این مسئول در ادامه به اهمیت و جایگاه زیباسازی شهری اشاره کرد و گفت: در طراحی شهری، ایجاد بسترهای مناسب در ارتقای نشاط شهری و اجتماعی و آرامش روحی شهروندان، دارای اهمیت به‌سزایی است و توسعه فضاهای شاد و مفرح منطبق با نیازهای فرهنگی و روحی و روانی جامعه در جهت گسترش ارتباطات سالم اجتماعی از جمله وظایف مهم مدیریت شهری است.

حیدری با تاکید بر این‌که افزایش نشاط اجتماعی، لازمه مدیریت شهری است، ادامه‌ داد: در همین راستا یکی از ظرفیت‌های مهم در گسترش نشاط اجتماعی، اتخاذ تمهیدات لازم در ایجاد برنامه‌های فرهنگی و تفریحی است که در حال حاضر شهرداری هیدج با اجرای نقاشی‌های دیواری زیبا و زیباسازی، نورپردازی، طراحی و به‌سازی پارک‌های محله‌ای و فضای سبز شهری سعی در ایجاد و افزایش شادابی و نشاط اجتماعی دارد.

شهردار هیدج افزود: در روزهایی که جامعه با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و شهروندان به‌واسطه در خانه ماندن‌ها و مواجه بودن با مشکلات اقتصادی و نگرانی از آینده، روزهای پرالتهابی را می‌گذرانند، بیش از گذشته، به نشاط اجتماعی و امیدآفرینی نیاز دارند که بخشی از آن باید در طراحی‌های شهری، خودنمایی کند و بخش دیگر در قالب برنامه‌های شاد و با نشاط از طریق رسانه و فضای مجازی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان مديريت شهري مدیریت شهری نشاط اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند

روزنامه همشهری در مطلبی تاکید کرد که باید نگاه شهروندان به زباله‌گرد‌ها اصلاح شود!

این روزنامه نوشت: داستان خیلی سر راست است؛ مافیای زباله، کودکان، معتادان متجاهر، بی‌خانمان‌ها و حتی زنان را جذب می‌کند و سر مخازن زباله موجود در شهر می‌فرستد و آن‌ها بعد از ساعت‌های طولانی خیابان گردی و فرورفتن تا کمر در مخازن زباله و کشف ده‌ها کیلو پسماند خشک به محل مخفی دپوی این زباله‌ها می‌روند و آخر هر‌ماه در مقابل میزان زباله‌ای که تحویل می‌دهند، دستمزد می‌گیرند. حداقل ۱۰ میلیون و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۵ میلیون پولی است که آن سرکرده مافیا به این افراد می‌دهد.

این در حالی است که هر زباله‌گرد برای مافیا حداقل ۲۰ میلیون و حداکثر ۵۰ میلیون تومان سود و منفعت دارد. همین است که از هر ترفندی برای توقف طرح‌های ساماندهی و مدیریت مسائل و معضلات مربوط به پسماند‌های خشک، استفاده می‌کنند. مدیریت شهری با علم به این موضوع تصمیم گرفته با مافیای پسماند، اساسی برخورد کند و قطعا هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع این تصمیم و سیاست شود.

متأسفانه شهروندان ما به‌دلیل حس نوع‌دوستی که دارند، گمان می‌کنند همه زباله‌گردها، افراد بیچاره و نیازمندی هستند، اما این نگاه درست نیست؛ برخی از این افراد درآمد‌هایی چند‌ده‌میلیونی دارند. نکته مهم این است که برخی از این زباله‌گرد‌ها ممکن است ۵۰ میلیون تومان درآمد داشته باشند و بخش اعظم این درآمد به جیب مافیا برود. این مافیا در پشت پرده است.

ما نیاز داریم که این نگاه شهروندان را اصلاح کنیم؛ به همین دلیل اعلام کرده‌ایم که تمام زباله‌گرد‌های شهر تهران با همان حقوق طبقه‌بندی مشاغل برای پاکبانی استخدام خواهند شد تا از این طریق معاش این افراد تأمین شود.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • اعتراض روزنامه شهرداری تهران به حس «نوع‌دوستی» به زباله‌گردها؛ آن‌ها بیچاره نیستند، درآمد‌های چند ده میلیونی دارند
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت