Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز پنجشنبه به نقل از نگار چاهی بخش اعلام کرد: نتایج حاصل از مطالعات جدید منتشرشده در دنیا نشان می‌دهد که برخی افراد در مراحل اولیه عفونت با ویروس کرونا ممکن است علائمی مانند درد شکم، اسهال، یبوست، تهوع و استفراغ را تجربه کنند.

وی افزود: به‌تازگی محققان دانشگاه استنفورد آمریکا در ایالت کالیفرنیا دریافتند که یک‌سوم از بیماران موردمطالعه مبتلابه شکل خفیف کووید- ۱۹ علائم گوارشی بروز داده‌اند؛ همچنین در پکن نیز محققان اعلام کردند که در۳ تا ۷۹ درصد از مبتلایان به کووید - ۱۹ علائم گوارشی بروز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاهی بخش اظهارداشت: در کشور ما نیز مواردی از علائم گوارشی در بیماران مبتلابه کووید - ۱۹ مشاهده‌شده بنابراین ممکن است برخی بیماران بدون نشان دادن علائم ریوی، تنها با مشکلات شکمی مراجعه کنند و یا برخی علائمی همچون تهوع، استفراغ یا اسهال را قبل از سایر تظاهرات همچون تب یا علائم تنفسی بروز دهند.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: این علائم گوارشی بیشتر در بیماران بزرگسال گزارش‌شده ولی در مورد کودکان نیز مواردی از اسهال مشاهده‌شده است.

وی بیان کرد: در صورت وجود علائم گوارشی مانند اسهال، استفراغ و دل‌درد  توصیه می‌شود افراد دست‌های خود را به‌طور مرتب به‌ویژه پس از اجابت مزاج و یا عطسه، قبل از غذا خوردن و یا پخت‌وپز با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویند.

چاهی بخش بهترین ضدعفونی‌کننده دست را محلول حاوی حداقل ۷۰٪ الکل دانست و گفت: وسایل منزل ازجمله سرویس بهداشتی، دستگیره دستشویی و حمام، گوشی و شماره‌گیر تلفن و هر وسیله دیگری که به‌طور مشترک توسط اعضای خانواده ممکن است لمس شود را به‌طور مرتب تمیز و ضدعفونی کنید.

اگر دچار اسهال هستید مقدار زیادی مایعات بنوشید

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه اگر دچار اسهال هستید مقدار زیادی مایعات بنوشید گفت: مهم است که به جایگزینی مایعات ازدست‌رفته، با مصرف مایعات فراوان به‌ویژه آب ساده و پرهیز از نوشیدن مایعات شیرین توجه کرده و از محلول ORS که حاوی الکترولیت‌های لازم برای جبران املاح  موردنیاز ازدست‌رفته بدن طی اسهال است طبق نظر پزشک استفاده کنید.
چاهی بخش توصیه کرد: نوشیدنی‌های حاوی نمک مانند دوغ بدون گاز نیز به تأمین املاح  ازدست‌رفته بدن کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: در صورت ابتلا به اسهال از یک رژیم غذایی سبک حاوی موز، برنج سفید، کمپوت سیب و نان سفید(کم سبوس) که کربوهیدرات بدن شما را تأمین کرده و فشار برای دفع را کاهش می‌دهند پیروی شود، همچنین مصرف بلغور جو دوسر، سیب‌زمینی پخته یا تنوری و مرغ بدون پوست نیز مفید است.

چاهی بخش گفت: در این شرایط بهتر است غذاهای چرب و فست فودها، مصرف بیش‌ازحد لبنیات، قهوه، نسکافه، چای، انواع شکلات و کاکائو، فلفل و سایر ادویه‌جات، غلات کامل( با سبوس بالا )، غذاهای شور و مصرف گوشت قرمز محدودشده و از پرخوری خودداری شود.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:‌ برای بهتر شدن درد شکم به هر علت که باشد مصرف نعناع (در صورت عدم ابتلا به سوزش سر دل ) و ریشه زنجبیل تازه ( در صورت عدم ابتلا به کاهش پلاکت ) کمک‌کننده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بوشهر ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوشهر ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا بوشهر ایالات متحده آمریکا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کارشناس تغذیه علائم گوارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی استان ثبت نام کردند و تحصیل خود را از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌کنند.

مهران محسنی افزود: این دانشجویان از اتباع کشورهای پاکستان، هند و لبنان هستند که به منظور ادامه تحصیل در رشته‌ پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت‌نام کردند.

سرپرست پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود:هم اکنون با احتساب دانشجویان جدید، ۱۲۵ دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: امیدواریم این دانشجویان در طول تحصیل، سفیران خوبی از سوی کشور خود در ایران باشند و در پایان دوره نیز خاطرات خوب و به یاد ماندنی‌ از ایران به همراه خود ببرند.

این مسئول اضافه کرد: دانشجویان خارجی پس از فراغت از تحصیل و بازگشت به کشورشان معمولا ارتباط خود را با دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اند حفظ می کنند و به عنوان سفیران فرهنگی ایران، تمدن و آداب و رسوم ما را به هموطنان خود معرفی می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی موجب تبادل دانشجو و استاد و منجر به ارتقای آموزش در دانشگاه‌ها می‌شود.

این مسئول گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ظرفیت ها و زیرساخت های لازم و اساتید توانمند برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است و باید از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف کشور در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • علل ورم و پف کردن نقاط مختلف بدن
  • این بیماری در کمین کسانی که زبانشان تلخ می‌شود