Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، پنجشنبه شب یارانه نقدی تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها زمان واریز یارانه نقدی تیرماه سال 1399 را پنجشنبه شب 19 تیرماه 99 اعلام کرد و افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی انجام شده، اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی از همین ماه از یارانه سرپرستان خانوار کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میزان اقساط تعیین شده 35 هزار تومان است که صرفا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.
یارانه نقدی صد و سیزدهمین مرحله مربوط به تیر ساعت 24 امروز پنجشنبه 19 تیر1399 به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت خواهد بود. بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی های قبلی انجام شده اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی از همین ماه از یارانه سرپرستان خانوار کسر خواهد شد. میزان اقساط تعیین شده 35هزار تومان است که صرفا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.
منبع : تجارت نیوز

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یارانه سرپرستان خانوار کسر خواهد شد یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوب‌ترین وام میان خانوارها

سهم خانوار از تسهیلات پرداخت شده طی 1402 در مقایسه با 1401 حدود 3 درصد افزایش یافته و تغییراتی نیز در هدف از دریافت وام رقم خورده است.

 در سال گذشته کل وام‌های پرداختی شبکه بانکی حدود ۲۷ درصد رشد کرده است اما در این میان، رشد بیش از ۵۰ درصدی اعتبارات دریافتی خانوار، منجر به افزایش ۳ درصدی سهم تسهیلات دریافتی خانوار از کل وام‌های پرداخت شده در ۱۴۰۲ شده است.

علاوه بر این موضوع قابل مشاهده است اهداف خانوار از دریافت تسهیلات نیز با تغییراتی مواجه بوده است.

سهم ۱۸.۳ درصدی خانوار از کل تسهیلات پرداختی در ۱۴۰۲

بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۵ هزار و ۶۴۶ همت تسهیلات در کل کشور به پرداخت رسیده است.

به گزارش اکوایران، در این میان سهم خانوار حدود هزار و ۳۴ همت معادل ۱۸.۳ درصد از کل مبلغ پرداختی اعلام شده است.

این درحالیست که در سال ۱۴۰۱ رقم کل وام‌های پرداخت شده به مصرف کننده نهایی یا همان خانوار، حدود ۶۸۶ همت بوده که بالغ بر ۱۵.۴ درصد ارزش تمامی تسهیلات توزیع شده بنظر می‌رسد.

بنابراین قابل مشاهده است سهم خانوار از کل وام‌های دریافتی در سال ۱۴۰۲ حدود ۳ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و از نظر ارزش نیز حدودا ۳۴۷ همت رشد پیدا کرده است.

وام خرید کالای شخصی و ضروری، محبوب‌ترین وام میان خانوار

علاوه بر افزایش سهم خانوار از تسهیلات، نسبت توزیع تسهیلات متعلق به خانوار در میان اهداف دریافتی نیز در مقایسه با ۱۴۰۱ دچار تغییراتی شده است.

آمارها نشان می‌دهد وام‌های توزیع شده میان خانوار با هدف خرید کالای شخصی که اصلی‌ترین هدف دریافت وام خانوار است، بیش از ۴۴.۱ درصد تسهیلات خانوار در ۱۴۰۱ را تشکیل داده بود اما در سال گذشته این نسبت به ۴۱.۷ درصد کاهش یافت.

در مقابل تسهیلات قرض الحسنه ضروری خانوار که دومین هدف مهم خانوار برای دریافت وام است، از نسبت ۱۷.۹ درصد در ۱۴۰۱ به ۲۲.۸ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

همچنین بنظر می‌رسد سهم وام‌های دریافتی بابت ازدواج، خرید خودرو و تعمیرات از کل تسهیلات خانوار کمتر از ۱۴۰۱ شده و در عوض، سهم وام‌های پرداختی بابت مسکن و فرزندآوری، افزایش پیدا کرده است.

به‌طور کلی سیستم توزیع وام در هر جامعه‌ای عموما یکی از ابزارهای تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه است و نتایج آن بیانگر آن است که اهتمام یک جامعه در کدام سمت و سو قرار گرفته است.

آمارها نشان می‌دهد عموما بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی در ایران به صاحبان کسب و کار تخصیص می‌یابد اما قابل توجه است که در سال گذشته سهم خانوار از وام‌های پرداخت شده افزایش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • خریدار جدید پرسپولیس دست به جیب شد!
  • خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • فوری: خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • محبوب‌ترین وام میان خانوارها
  • یارانه ۱۳ هزار و ۴۰۸ خانوار همدانی، مجددا وصل شد