Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@10:16:25 GMT

پنج طرح مهم در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۱۵۰۰

پنج طرح مهم در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت در بدو ورود به فرودگاه زاهدان اظهار داشت: دولت برای توسعه سواحل مکران و بندر چابهار عزم جدی گرفته و همین اقدامات ظرفیت‌های پهلوگیری کشتی‌ها را در این بندر افزایش داده بطوری که در سه ماهه نخست امسال حدود ۱۰۰ هزار تن بیشتر از کل سال گذشته عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار سفر به سیستان و بلوچستان داشته است افزود: این عزم جدی و راسخ که در چند سال اخیر جدی شده است در توسعه سواحل مکران که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نقش مهمی داشته است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح‌های مهم تبدیل بندر چابهار به یک بندر استراتژیک و سومین قطب بندری جنوب کشور است.

وی ادامه داد: عملکرد پهلوگیری کشتی‌ها در بندر چابهار در سال ۱۳۹۸ حدود ۲ برابر سال قبل از آن بوده است.

انبارهای ۲۵۰ تنی طریق القدس در این سفر افتتاح می‌شود

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: سال گذشته تلاش کردیم بیشتر کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر چابهار پهلوگیری کنند که برای همین منظور انبارهای طریق القدس چابهار نوسازی و بهسازی شد که در این سفر نیز این انبارها با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن کالاهای اساسی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: طرح ۱۰۰ هزار تنی مخازن روغن نیز در دست ساخت است و با راه اندازی آن، کشتی‌های حاکالای اساسی روغن نیز قابلیت پهلوگیری در این بندر را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: تخلیه و پهلوگیری کشتی‌ها از بندر چابهار در ۳ ماهه امسال، حدود ۱۰۰ هزار تن بیشتر از کل سال ۹۸ بود

مدرس خیابانی گفت: رئیس جمهوری نیز تکمیل هر چه سریع‌تر راه آهن چابهار- زاهدان و اتصال کریدور شمال- جنوب نیز با هدف توسعه زیرساختهای تجاری مورد تاکید قرار داده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های هفته پنجم پویش ملی «تولید، تداوم امید» اظهار داشت: پنج طرح صنعتی و معدنی بزرگ به دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود که طرح کارخانه بافت بلوچ از جمله طرح‌های مهم و مورد نیاز سیستان و بلوچستان از جمله این طرح‌ها است.

وی اضافه کرد: واحد ریسندگی این کارخانه فردا در مراسمی افتتاح خواهد شد و در تلاشیم که با مشارکت و حضور شرکت ای درو واحد بافندگی این کارخانه نیز به زودی راه اندازی شود.

مدرس خیابانی بیان کرد: در برنامه ویدئو کنفرانس به صورت همزمان ۲ طرح معدنی نیز در استان فارس و یک طرح صنعتی در استان اصفهان به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست وزارت صمت گفت: بیش از پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی و معدنی در قالب هفته پنجم پویش ملی "تولید، تداوم امید" در این هفته در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و به مرور طرح‌های صنعتی و معدنی در همین راستا افتتاح خواهد شد.

استفاده از ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان

وی اظهار داشت: در راستای طرح‌های وزارت صمت برای مناطق کمتر برخوردار اکتشاف و بهره برداری از ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان در برنامه است که در آینده نزدیک این استان رونق خواهد گرفت.

مدرس خیابانی افزود: استفاده از ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و لجستیکی سیستان و بلوچستان سبب افزایش اشتغال و توسعه این استان می‌شود.

کد خبر 4969627

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن وتجارت حسین مدرس خیابانی سیستان و بلوچستان زاهدان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان دهه کرامت سیستان و بلوچستان مدرس خیابانی سرپرست وزارت بهره برداری بندر چابهار وزارت صمت کشتی ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی، معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب در مسیر نیکشهر - چابهار توسط نیرو‌های امدادی، نجات داده شدند.
وی افزود: این اتوبوس‌ها شب گذشته در مسیر چابهار - نیکشهر در حال تردد بودند که به‌دلیل بسته شدن این مسیر ارتباطی ناشی از بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌های محلی گرفتار سیلاب شدند وبلافاصله بعد از رها‌سازی از سیلاب توسط نیرو‌های راهداری اسکان اضطراری یافتند.

 

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با صدور دو هشدار صادر شده سطح قرمز هواشناسی جوی و دریایی شماره ۱، از تمامی ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار ۱۳۱.۶، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۱۱.۶، راسک ۴۷، ایرانشهر ۵۳.۶، بمپور ۶۳، دلگان۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۴.۶، میرجاوه ۲.۵، زابل ۱.۷ زهک ۰.۴ میلی متر باران گزارش شد.
 حیدری بیان کرد: بارش‌های رگباری تا فردا شب در سطح استان با شدت کمتر تداوم دارد.
وی توصیه کرد: از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز واز اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری شود، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

دیگر خبرها

  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک برطرف شد
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • نجات ۷۰ سرنشین سه دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب درمسیر نیکشهر- چابهار
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا