Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بیان این مطلب، در خصوص آخرین وضعیت اصلاح تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی نیز تأکید کرد: همان‌طور که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آمده است، وزرای علوم و بهداشت اخیرا توافقاتی در خصوص تسهیلاتی که در اختیار فرزندان اعضای هیأت علمی قرار می‌گیرد، انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای فرزندان اعضای هیأت علمی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اما اساساً نمی‌توان از آن به عنوان سهمیه یاد کرد. برخی به اشتباه آن را سهمیه تلقی می‌کنند.

وی ادامه داد: به این همین دلیل فردی که در یک رشته‌ دانشگاهی پذیرفته می‌شود، دیگر نمی‌تواند رشته تحصیلی خود را تغییر بدهد، همچنان که وزرای علوم و بهداشت نیز توافق کردند که به بهانه این که فرد فرزند عضو هیأت علمی است، رشته تحصیلی قابل تغییر نباشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: نکته دیگری که وجود دارد این است که فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از ظرفیت پذیرفته‌شدگان نمی‌توانند استفاده کنند چراکه این ظرفیت اشباع شده است. ممکن است برای مازاد بر سهمیه این اقدام انجام بگیرد، اگرچه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از آن به عنوان نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی یاد شده است.

به گفته عاملی، متقاضیان نقل و انتقال فرزندان هیأت علمی دانشگاه‌ها باید ۸۵ درصد نمره را کسب کنند و تنها با این شرایط می‌توانند بدون اینکه ظرفیت کنکور را تکمیل کنند، از امکان جابه‌جایی استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها نیز گفت: خیلی بعید به نظر می‌رسد بخشی از سهمیه‌ها را که اصلاح آن به مجلس شورای اسلامی مرتبط است، بتوانیم تا کنکور امسال به نتیجه برسانیم. با این حال، آن بخشی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است در بحث بومی‌گزینی ممکن است تا کنکور و برای امسال تغییراتی داشته باشد.

کد خبر 529284 برچسب‌ها دانشگاه‌های ایران دانشگاه - دانشجو شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه های ایران دانشگاه دانشجو شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی معاون حوزه وزارتی را منصوب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «حمیدرضا کوهدار» را به عنوان معاون حوزه وزارتی منصوب کرد.

در حکم انتصاب حمیدرضا کوهدار خطاب به وی آورده است؛

نظر به مراتب تعهّد، دانش و تجارب و روحیۀ تحول‌خواهی ارزنده جناب عالی به موجب این حکم به سمت معاون حوزه وزارتی منصوب می شوید. لازم است ضمن هماهنگی با مدیرکل حوزۀ وزارتی در تمشیت و پیش برد امور و کمک به دست یابی به اهداف، سیاست ها و برنامه های آن دفتر هماهنگی و همکاری شایسته مبذول نمایید.

امید است با توکّل به خداوند سبحان و تلاش‌های جناب‌عالی و همکاران دفتر وزارتی، اهداف و سیاست‌های این وزارت در زمینۀ راهبری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فنّاوری بر پایۀ قوانین و سیاست‌های دولت و در چارچوب برنامه‌های ارائه شده اینجانب به مجلس شورای اسلامی تحقق یابد.

توفیق جناب‌عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است؛ حمیدرضا کوهدار (زاده تهران _ ۱۳۶۱) دانش‌آموخته رشته مواد و متالوژی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با مرتبه استادیاری است که از مهمترین سوابق اجرایی و مدیریتی وی می‌توان به مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت، مدیر ترویج و گفتمان‌سازی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، مدیر گروه اجرایی‌سازی اسناد ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشاور مدیرکل بورس سازمان امور دانشجویان اشاره کرد.

وی همچنین عضو هیات علمی برگزیده دانشگاه علم و صنعت در امور آموزشی، عضو بنیاد ملی نخبگان و دانشجوی نمونه کشوری بوده است.

پیش از این امین عبدالله‌زاده در این سمت قرار داشت که هم‌اکنون به عنوان مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب شده است.

دیگر خبرها

  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • خسروپناه: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود
  • کمک دوستان و دعای خیر پدر و مادر!
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • نقش دانشگاه هنر اصفهان در ارتقاء جایگاه هنر و توسعه شهر
  • معافیت دارندگان مدال طلای المپیادهای علمی از کنکور
  • درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد