Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرشرکت برق شهرستان فاروج گفت: الزام دستگاه های اجرایی نسبت به تأمین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی خود از انرژی­ های تجدیدپذیر مصوبه هیات وزیران در شهریور ۹۵ بوده که فقط یک دستگاه در شهرستان آن را اجرایی کرده است.

«علی پیک فلک» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: بر اساس این مصوبه دستگاه ها برای تامین حداقل 20 درصد برق مصرفی باید از سیستم های خورشیدی استفاده کنند و اگر انجام نشود هزینه برق مصرفی 20 درصد با نرخ خرید انرژی های خورشیدی حساب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شرکت برق فاروج افزود: نرخ خرید انرژی خورشیدی در حدود هفت هزار و 500 ریال است در حالی که نرخ معمول یک هزار ریال است.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح تا پایان سال 98-97 باید اجرایی می شد، بیان کرد: تنها شرکت گاز شهرستان این مصوبه را اجرایی کرده است.

 

پیک فلک بیان داشت: حداقل هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح در دستگاه ها 500 تا 600 میلیون ریال و بازگشت سرمایه هم در چهار سال اتفاق می افتد.

 

با تصویب هیات وزیران و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت ­پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، وزارتخانه ­ها، مؤسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت­ های دولتی موظفند تا مدت دو سال حداقل ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان­های خود را از انرژی­های تجدیدپذیر تأمین کنند.

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: انرژی خورشیدی مصوبه هیات وزیران فاروج شهرستان فاروج برق برق مصرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست جهاد کشاورزی جوین روز چهارشنبه گفت: با جذب این تسهیلات ۱۲ دستگاه تراکتور، پنج دستگاه کمباین و ۱۲۵ دستگاه ادوات کشاورزی به شبکه مکانیزاسیون شهرستان جوین افزوده شده است.   قاسمعلی نیک‌‍پسند با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.   وی گفت: شرایط تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت شده ۲۰ درصد آورده متقاضی و ۸۰ درصد سهم دولت است و این تسهیلات با نرخ سود ۲۳ درصد کارمزد، توسط متقاضیان جذب شده است.   گستره زمین های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.   نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • ضرورت انتشار آماری از میزان تحقق شعار سال
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است
  • ۸ اشتباهی که ایمیل شما در برابر هکرها آسیب‌پذیر می‌کند
  • افتتاح ٢ طرح با اشتغالزایی ۹ نفر در زرند
  • تحقق شعار سال با همراهی دستگاه های اجرایی میسر می‌شود
  • دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاری خود تحقق شعار سال را دنبال کنند