Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@13:46:33 GMT

بیماری های قلبی چگونه درمان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۱۵۵۹

بیماری های قلبی چگونه درمان می‌شود؟

روش‌های درمانی بیماری‌های قلبی عروقی شامل مصرف دارو، آنژیوپلاستی و جراحی بای پس قلب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از بیماری‌های قلبی با علائم جزئی آغاز شده و با گذشت زمان بدتر می‌شوند. تغییر در سبک زندگی مانند ورزش کردن، تغییر رژیم غذایی و مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک می‌تواند در درمان این بیماری‌ها مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به بررسی بعضی از روش‌های درمانی بیماری‌های قلبی عروقی می‌پردازیم:

مصرف دارو

مصرف دارو می‌تواند علائم بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و به بهبود شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند. بیماران باید داروهای قلبی را طبق تجویز پزشک مصرف کنند و بدون مشورت با او دوز دارو را نیز تغییر ندهند. این داروها شامل داروهای کاهش فشار خون، داروهای مسدود کننده گیرنده آدرنرژیک بتا برای کاهش ضربان قلب، استاتین‌ها برای کاهش کلسترل خون، داروی ضربان‌ساز برای کمک به تثبیت شدن ضربان قلب غیر طبیعی، داروهای رقیق کننده خون به منظور کاهش یا جلوگیری از لخته‌شدن خون در عروق کرونر، داروهای اینوتروپیک برای بهبود عملکرد پمپاژ قلب و داروی ادرار آور دیورتیک به منظور دفع مایعات اضافی و کاهش حجم خون می‌شود.

آنژیوپلاستی

روش درمانی دیگر برای بیماری‌های قلبی عروقی شامل آنژیوپلاستی یا استنت‌گذاری می‌شود. آنژیوپلاستی یک روش بدون نیاز به عمل جراحی با حداقل تهاجم است که تنگی و انسداد شریان‌های ورودی به عضله قلب را باز می‌کند. پزشک ابتدا ناحیه کوچکی از کشاله ران یا مچ دست را بی‌حس می‌کند، سپس یک لوله کوچک داخل سرخرگ قرار می‌دهد تا به سیستم سرخرگ کرونری برسد، سپس یک سیم بسیار نازک به محل مسدود شده وارد می‌کند که روی این سیم یک کاتر و یک بالون نازک قرار دارد. این بالون متسع شده و انسداد را با کنار گذاشتن پلاک‌ها برطرف می‌کند. بدین ترتیب خون بسیار آسان درون رگ‌ها جریان پیدا می‌کند. زمانی که کاتر از دست یا پای بیمار خارج می‌شود، پزشک یا پرستار باید محل وارد شدن کاتر را فشار دهد. پس از خارج کردن این وسیله بیمار باید چند ساعت بی‌حرکت به پشت بخوابد تا احتمال خونریزی کاهش یابد. بیمار باید تا چند روز پس از آنژیوپلاستی از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کند.

جراحی بای پس قلب

برخی از بیماران کاندیدای مناسبی برای آنژیوپلاستی یا استنت گذاری نیستند؛ بنابراین برای چنین افرادی جراحی بای پس قلب توصیه می‌شود. زمانی که شریان‌های عروق کرونر فرد به اندازه‌ای باریک یا مسدود شده باشد که خطر ابتلا به حمله قلبی افزایش پیدا کند، پزشک ممکن است از عمل جراحی بای پس قلب استفاده کند. جراحان طی عمل جراحی بای پس قلب، رگ لازم برای پیوند را از یک قسمت بدن مانند قفسه سینه، پا یا بازوی فرد بر می‌دارند و یک سر آن را به آئورت (سرخرگ بزرگی که از قلب می‌آید) وصل می‌کنند. سپس جراح قسمت دیگر رگ را به سرخرگ کرونری در زیر محل مسدود شده متصل می‌کنند. پس از این عمل جراحی، خون می‌تواند از مسیر جدید به قلب جریان یابد.

کد خبر 411161

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماری های قلبی عروقی درمان آنژیوپلاستی قلب نارسایی قلبی بیماران قلبی متخصص قلب و عروق تنگی عروق قلب عمل قلب روش های درمان بیماری های قلبی جراحی بای پس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماری های قلبی عروقی جراحی بای پس قلب بیماری ها مصرف دارو عمل جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع

سید امیر محسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران در نشست خبری گفت: رشته جراحی مجاری ادرار و کلیه پیشرو در کشور است و بسیاری از کارهای غیر تهاجمی از این رشته شروع شده است و در منطقه بهترین خدمات جراحی کلیه و ادرار در ایران ارائه می شود. 

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های واردات تجهیزات و منابع مالی به دلیل تحریم ها ایران در تراز جهانی، از جایگاه خوبی در حوزه اورولوژی برخوردار است. 

ضیایی ادامه داد: سنگ های ادراری و بیماری های پروستات همچنین عفونت های دستگاه ادراری از جمله بیماری شایع محسوب می شود. 

سطح سواد سلامت تاثیر زیادی بر تشخیص به هنگام بیماری ها دارد. امروزه دسترسی به خدمات در کشور افزایش یافته و همین موضوع سبب تشخیص به هنگام بیماری ها می شود. 

وی گفت: در کنگره امسال تازه های اورولوژی مطرح و کارشناسان تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. در این کنگره دستیاران رشته اورولوژی در این همایش شرکت خواهند داشت. 

در ادامه مراسم محمد علی زرگر استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: الان ۱۴۰۰ متخصص اورولوژی در کشور داشته و ۲۰۰ دستیار در ایران در حال تحصیل هستند. 

وی بیان کرد: بیماری پروستات در همه دنیا شایع است و با تشخیص بموقع قابل درمان بوده و بیماران زندگی طبیعی را خواهند داشت. 

زرگر ادامه داد: اکنون جراحی ها در کشور به صورت بسته و به صورت لاپاراسکوپی نیز انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • سندرم درس (DRESS) چیست؟ / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است