Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد کردستان، محمدرسول شیخی زاده با بیان اینکه این مبلغ در رابطه با زکات واجب، مال التجاره و فطریه رمضان بوده است، اظهار داشت: تعهد امسال در زمینه زکات ۵۲ میلیارد تومان است.

وی افزود: با جمع آوری ۲۲ میلیارد تومان زکات شاهد ۴۲ درصد تحقق برنامه امسال بوده و همچنین نسبت به میزان زکات جمع آوری مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد رشد داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی ادامه داد: با این مبلغ زکات در سه ماهه نخست امسال ۳۵ مورد جهیزیه برای کمک به ازدواج جوانان نیازمند تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان ادامه داد: همچنین از طریق این مبلغ زکات، هشت خانوار نیازمند صاحب مسکن شده و به بازسازی سه واحد مسکن نیز کمک شده است.

شیخی زاده یادآور شد: پرداخت سه هزار مورد کمک معیشت به نیازمندان و همچنین کمک به درمان ۵۱ بیمار نیازمند نیز از محل زکات جمع آوری شده امسال بوده است.

وی بیان کرد: ساخت و تعمیر ۱۶ مورد پروژه عام المنفعه شامل مسجد و خانه عالم نیز جزو برنامه‌های زکات امسال و در دست اقدام است.

کد خبر 4969634

منبع: مهر

کلیدواژه: زکات ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه اشتغال برنامه امسال ایجاد ۱۲ هزار و ۹۵۱ فرصت شغلی در استان است که طی این برنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محسن مولوی امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به بزرگداشت هفته کار و کارگر اظهار داشت: از پنجم تا 11 اردیبهشت ماه هفته کار و کارگر نامیده شده که شعار امسال این هفته مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی است.

وی گفت: امسال در هفته کار و کارگر 50 عنوان برنامه در استان برگزار می‌شود که هدف بزرگداشت و تکریم مقام ارزشمند کارگران است. سال قبل بیش از 7857 بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار داشتیم که موضوع ایمنی و پرداخت دستمزد کارگران مهم‌ترین موضوع این بازرسی‌ها بود، همچنین بیش از 245 دوره آموزشی در این رابطه برای بیش از دو هزار کارگر انجام شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای صیانت از نیروی کار هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف تشکیل شده که در سال قبل بیش از 2480 پرونده در سطح استان حل و فصل شد که بیشترین شکایات مربوط به موضوع مابه‌التفاوت حقوق و حق بیمه بود که 30 درصد مسائل حل و فصل شدند. تعداد 408 شرکت خدماتی در استان فعال هستند و تمامی آنها مکلف به انجام طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند و شرکتی که این کار را انجام ندهد رد صلاحیت می‌‌شود، در سال قبل 77 مورد گواهی‌نامه تأیید صلاحیت صادر شد.

وی گفت: تعداد 220 تشکل کارگری فعال در استان داریم که 190 تشکل کارگری و 30 مورد تشکل کارفرمایان است. در سال قبل به 1267نفر مقرری بیمه بیکاری به میزان 106 میلیارد تومان پرداخت شد که نسبت به سال 1401 میزان 18 درصد کاهش پرداخت مقرری داشتیم. در حوزه اشتغال برنامه امسال ایجاد 12 هزار و 951 فرصت شغلی در استان است که طی این برنامه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در اولویت هستند.

مولوی با بیان اینکه بیشترین دستگاه‌هایی که در سال قبل بار اشتغال را بر دوش داشتند کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت بودند و ارگان‌های دیگر در رتبه‌های بعد قرار داشتند، مطرح کرد: کلیه اشتغال ایجاد ایجاد شده در سامانه رصد باید ثبت شود در سال قبل بازدیدهای میدانی بررسی شد که 82 درصد اطلاعات درست بود و در سال جاری نیز نظارت قوی‌تر انجام می‌شود. سامانه جست‌وجوی شغل سال قبل انجام شد و 4000 نفر در این سامانه ثبت نام کردند که 534 نفر از این طریق شاغل شدند. در استان 55 مرکز کاریابی و مرکز مشاوره کارآفرینی وجود دارد که 10 مورد در سال گذشته راه‌اندازی شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:  در حوزه پرداخت تسهیلات سال قبل 1100میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 تا 6 درصد به 11 هزار نفر در قالب تسهیلات مشاغل خانگی، تبصره 16، تسهیلات روستایی و عشایری و تعهد بین اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد که بیشترین پرداخت تسهیلات مربوط به تبصره 16 بود و 6183 مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در سال 1403در استان باید تک رقمی شود، گفت: نرخ بیکاری در سال 1402 در استان 10.67 بود که این عدد در زمستان به 9 درصد رسید در حالی که در سال 1401 نرخ بیکاری 13.5 درصد بود. طرح کالا برگ الکترونیک در قالب فجرانه از بهمن ماه شروع شد و سومین مرحله آن تا 20 اردیبهشت ماه ادامه دارد و اتفاقاتی می‌افتد که این طرح تمدید شود. از ابتدای طرح تاکنون 278 هزار خانوار از این طرح استفاده کردند و 180 میلیارد تومان پول وارد بازار شد. همچنین 3200 فروشگاه فعال در استان در طرح کالابرگ داریم.

وی عنوان کرد: تعداد 309 هزار خانوار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 296 هزار خانوار هر ماه یارانه می‌گیرند که 107 هزار خانوار در سه دهک اول و 189 هزار خانوار در دهک‌های 4 تا 9 قرار دارند در کل در هر ماه 315 میلیارد تومان یارانه به مردم استان پرداخت می‌شود و 13 هزار و 363 نفر در دهک 10 قرار دارند که یارانه نمی‌گیرند.

مولوی با اشاره به مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهور به استان گفت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این سفر 5 مصوبه گرفت که 11 پروژه دارد که همه در حوزه ورزش کارگری هستند و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز دو تفاهم‌نامه مربوط به این اداره کل بود.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • جمع آوری ۲۷۴ میلیون تومان زکات در بندرعباس
  • افزایش ۳۴ درصدی پرداخت صدقات در خراسان جنوبی