Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@20:51:04 GMT

بیماران کرونایی از ماسک N. ۹۵ استفاده نکنند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۱۶۰۶

بیماران کرونایی از ماسک N. ۹۵ استفاده نکنند

حمید سوری متخصص بیماری‌های عفونی و اپیدمیولوژیست  با اشاره به الزام زدن ماسک با تصویب ستاد ملی کرونا در ادارات و مراکز شلوغ، اظهار کرد: استفاده از ماسک در ادارات و مراکزی مانند اتوبوس و مترو توسط همه افراد الزامی شده است و برای پیشگیری از بیماری کرونا همه مردم باید از ماسک استفاده کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر لزومی ندارد که افراد از ماسک خاصی استفاده کنند و اگر فردی امکان خرید ماسک نداشت می‌تواند در خانه به وسیله پارچه‌هایی با بافت‌های ریز یک ماسک مناسب درست کند تا در برابر ترشحات آلوده ویروس کرونا در هنگام حضور در مراکز شلوغ و اجتماعات از خود محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مبتلایان به کرونا نباید از ماسک N. ۹۵ استفاده کنند
سوری ادامه داد: مبتلایان به ویروس کرونا نباید از ماسک‌های N. ۹۵ استفاده کنند؛ زیرا این نوع ماسک‌ها یک طرفه بوده و هوای آلوده را به بیرون انتقال می‌دهند.

او بیان کرد: استفاده از ماسک‌های خانگی یا کارگاهی هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند، موضوع مهم زدن ماسک یا وسیله‌ای جهت حفاظت افراد در برابر ویروس کرونا است.

سوری اضافه کرد: بستن وسیله‌ای مانند روسری بر روی بینی و دهان بهتر از استفاده نکردن آن توسط افراد است. مردم باید برای پیشگیری از بیماری کرونا از این نوع ماسک هم می‌توانند برای محافظت خود استفاده کنند.

او گفت: در حال حاضر ماسک‌های کشی و نانویی هیچ فرقی ندارند و موضوع مهم داشتن استاندارد‌های لازم و کیفیت مناسب است.


سوری افزود: به گفته سازمان جهانی بهداشت بهترین راه مقابله با ویروس کرونا زدن ماسک است و کیفیت ماسک‌های تولیدی باید به تایید مراجع ذی‌ربط رسیده باشد.     منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بیماران کرونایی پارسی خبر ماسک n95 حمید سوری استفاده کنند ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی

به گزارش خبرآنلاین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.

به نقل از ایسنا وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.

وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.

بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898259

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • روایت بشار اسد از خروجی دیدارهای سوری‌ها با مقامات آمریکایی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • سندروم پس از کرونا چیست؟