Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در سفر به شهرکرد با اشاره به نیاز استان‌های فاقد بالگرد اظهار داشت: به دلیل بالابودن هزینه خرید بالگرد، تجهیز کردن تمام استان‌ها به بالگرد نیاز به اعتبار زیادی دارد و در صورت نیاز به بالگرد در استان‌های فاقد بالگرد، از استان‌های دیگر بالگرد اعزام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم اکنون ۱۷ بالگرد این جمعیت برای امدادرسانی در حوادث و سوانح فعال است.

بیشتر بخوانید

انجام ۶ هزار و ۷۸۴ مأموریت امداد و نجات در کشور

ولی پور با اشاره به فوت داوطلب جوان جمعیت هلال احمر در حادثه آتش سوزی جنگل‌های بلوط بلند و با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه در بخش‌های مختلف فعالیت دارند و در حین مأموریت دچار حادثه می‌شوند اضافه کرد: در قانون جدید مدیریت بحران که شهریورماه پارسال تصویب شد، این افراد مشمول قانون فداکاران خدمت خواهند شد.

او ادامه داد: بخش عمده از امدادگران و نجاتگران عضو جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدماتی که در حین حوادث دچار سانحه می‌شوند، مشمول این قانون می‌شوند.

ولی پور گفت: براساس این قانون، به خانواده امدادگرانی که در هنگام امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح، جان خود را از دست داده یا دچار نقص عضو می‌شوند نیز تسهیلات ویژه پرداخت خواهد شد.

او افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور است که در صورت تأمین اعتبار، تا پایان سال سایت‌های امداد و نجات این استان تجهیز می‌شود.

ولی پور اضافه کرد: گرفتن تخفیف مدت زمان سربازی برای اعضای این جمعیت یکی دیگر از برنامه‌های حمایتی این جمعیت برای حمایت از اعضای خود است.

او ادامه داد: ۷۰ هزار نفر در کشور عضو جمعیت هلال احمر هستند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر امدادگر و نجاتگر فعال هستند که در همه حوادث حضور فعال دارند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر امدادرسانی در حوادث جمعیت هلال احمر ولی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان

بهنام سعیدی گفت: با توجه به اینکه جنوب استان کرمان، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر و در محروم ترین نقاط زندگی می‌کنند و براساس آمارهای مطمئن و موثقی که وجود دارد، بیشترین آمار بیماری بخصوص در حوزه سرطان در جنوب استان کرمان وجود دارد؛ نبود داروخانه هلال احمر، یک معضل بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه خدمات جمعیت هلال احمر طی ۲ سال گذشته در طول تاریخ هلال احمر کشور بی نظیر بوده است، افزود: موضوع داروخانه هلال احمر در جنوب استان کرمان را با دستور رئیس جمعیت هلال احمر پیگیری می کنیم و این خدمت یقینا در حافظه مردم جنوب استان کرمان ماندگار می شود.

منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یقینا؛ اگر مواردی در مجموعه هلال احمر کشور باشد به جد در مجلس شورای اسلامی دنبال خواهیم کرد، بیان کرد: هر موضوعی را دفاع خواهیم کرد و امیدواریم که بتونیم گام های موثری را در این مسیر برداریم.

وی بیان کرد: حضور و تلاش نیروهای هلال احمر در ایام نوروز در کرمان که همه جا حضور دارند و تلاش می‌کنند که اگر مشکلی برای مسافری ایجاد شود در کوتاه ترین زمان ممکن ورود پیدا کنند و آن مشکل را حل کنند، قابل قدردانی است. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح ۲ فوریتی ارائه دهد
  • نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه‌دیده / بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه دیده /بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • امدادرسانی هلال‌احمر قاین به متاثرین از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ شهروند خوزستانی در پی آب‌گرفتگی معابر
  • امدادرسانی ایام نوروز 1403 نیرو‌های هلال‌احمر به ۱۷ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ شهروند خوزستانی در پی آبگرفتگی معابر