Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@16:59:05 GMT

تایید فوت یک نفر بر اثر تب کریمه‌کنگو در روانسر

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۱۷۹۵

ساعت 24-معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تایید فوت یک نفر در شهرستان روانسر بر اثر ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد.

 شاهرخ یارویسی در گفت وگو یی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فوت این فرد در اثر ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه را تایید کرده است.
 
 به گفته معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه، سال گذشته نیز مواردی از بیماری تب خونریزی دهنده کنگو را در شهرستانهای جوانرود و ثلاث باباجانی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یارویسی در ادامه با هشدار در مورد شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما گفت: برای مقابله با ابتلا به این بیماری رعایت اصول پیشگیری ضروری است.

یارویسی اضافه کرد: اگرچه بروز این بیماری در بقیه فصول سال هم دور از انتظار نیست، اما با فرارسیدن فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌ها، احتمال شیوع این بیماری مشترک بین انسان و دام بالا می‌رود، که این موضوع ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله سم‌پاشی اماکن دامی، رعایت مرحله نگهداری گوشت به صورت پیش‌سرد در کشتارگاه‌ها، رعایت بهداشت فردی هنگام تماس با دام، گوشت و آلایش دامی و پرهیز از کشتار دام خارج از کشتارگاه را به وجود می آورد.

یارویسی با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک ویروسی بین انسان و دام است، افزود: راه انتقال این بیماری از دام به انسان از طریق گزش کنه، له کردن کنه با دست، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت دام آلوده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر  اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو  در دام علائم آنچنانی ندارد، گفت: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انسان خطرناک بوده و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، احتمال مرگ فرد بیمار بالا است. 

یارویس گفت: سلاخان، کشاورزان، دامداران، پرسنل بیمارستانی، افراد شاغل در آزمایشگاه‌ها، زنان خانه دار و همه افرادی که با فرآورده‌های دامی خام در ارتباط هستند، جزو افراد پرخطر از نظر ابتلا به تب کریمه کنگو به شمار می‌روند.

وی  افزود: افرادی هم  که خارج از کشتارگاه و بدون رعایت پوشش بهداشتی از جمله دستکش، عینک و ماسک اقدام به کشتار دام می‌کنند و افرادی که گوشت تازه تولید شده در خارج از کشتارگاه را تهیه می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به تب کریمه کنگو هستند.

یارویسی به مردم توصیه کرد: به‌منظور جلوگیری از انتقال این بیماری به انسان، گوشت خریداری شده را به‌ مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری کنند تا در صورت آلوده بودن از انتقال بیماری جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور