Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی استانها گفت: براساس قانون باید بودجه و برنامه دولت هر سال قبل از ارایه به مجلس به سمع و نظر شورای عالی استانها برسد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس علیرضا احمدی رییس شورای عالی استانها در اجلاسیه شورای عالی استانها گفت: ابتدا خدمت امیری معاون پارلمانی رییس جمهور بابت حضورشان در این جلسه تبریک می گویم و امیدواریم این حضور زمینه فعالیت بیشتر و افزایش اقدامات مشترک میان دولت و شورای عالی استانها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که لوایحی که از طریق دولت به مجلس می رود بدون اطلاع شورای عالی استانها است.

رئیس شورای عالی استانها گفت: دو اصل قانون اساسی به شورای عالی استانها پرداخته که جایگاه این شورا را تبیین کرده است.

وی ادامه داد: در اصل ۱۰۱ نوشته شده به منظور جلوگیری از تبعیض و نظارت بر اجرای هماهنگ لوایح و طرح ها شورای عالی با عضویت نمایندگان تشکیل می شود.

احمدی گفت: امروز یکی از نکات مورد توجه این است که برنامه و بودجه کشور قبل از رفتن به مجلس باید به شورای عالی استانها بیاید اما تا امروز این اتفاق رقم نخورده است.

رئیس شورای عالی استانها گفت: چه اشکالی دارد که برنامه و بودجه کشور به سمع و نظر اعضای شورای عالی برسد تا این اعضا که از همه مشکلات استان خود با خبر هستند بتوانند نظرات کارشناسی خود را ارایه کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات این است که دولت و شورای عالی استانها می توانند برای تدوین لوایح و طرح ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مدیریت واحد شهری اشاره کرد و گفت باید دولت تکلیف خود را مشخص کند که می خواهد اختیاراتش را به مدیریت محلی بدهد یا خیر.

وی افزود: امروز براساس لایحه و طرحی که در مجلس وجود دارد دولت باید ۱۹ اختیار و وظیفه خود را به مدیریت محلی و همان مدیریت شهری بدهد آیا واقعا حاضر است این کار را بکند.

رئیس شورای عالی استانها در بخش دیگری به موضوع اصلاح اساسنامه و قانون مربوط به شوراها اشاره کرد و گفت: باید مشخص شود که قرار است در این حوزه چه کاری کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه مجلس قانون اساسی برنامه رئیس شورای عالی استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها بر اساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت‌_ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: پس از تشکیل قرارگاه شورای فرهنگ عمومی باید تمامی برنامه‌ها بر اساس برش استانی در مهندسی فرهنگی کشور اجرایی شود. فرمانده قرارگاه‌های شورای فرهنگی عمومی، امام جمعه و استانداران هستند که بایستی بر اجرای دقیق مصوبات این شورا نظارت کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در هر استان معاونت اجتماعی فراجا، اداره‌کل اطلاعات و اطلاعات سپاه از منابع ارزشمند و گنجینه‌های رصد مسائل محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کرد و در طرح و برنامه‌ریزی قرارگاه فرهنگ عمومی هم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: در هجدهمین سفر استانی تصمیم گرفتیم به قزوین بیاییم تا در شورای فرهنگ عمومی به موارد مهم و اساسی اشاره کنیم تا ارتقای فرهنگی بیشتری را در این استان شاهد باشیم. قزوین دارای ۶ سرمایه معنوی و تمدنی است که آنها را باید در حوزه‌های تاریخی، شهدا، فرهنگ و هنر، علمی، مدیریتی و اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

خسروپناه با بیان اینکه در مسیر کارهای فرهنگی باید از تمامی دستگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و گروه‌های مردمی استمداد گرفت، ادامه داد: در سطح کشور هم سازمان بازرسی را به خدمت گرفتیم که بر اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نظارت داشته باشد.

وی نقش رسانه‌های مجازی را در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور بسیار مهم دانست و تصریح کرد: توجه به چنین رسانه‌هایی باید سرلوحه کارها باشد و حتی پیشنهاد می‌کنیم نماینده‌ای از فعالان رسانه‌های مجازی جهت حضور در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان هم معرفی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مصوبات این شورا از سوی استاندار ابلاغ می‌شود که البته پیش از این مصوبات از سوی دبیر ابلاغ می‌شد، به همین دلیل اگر مصوبه‌ای از سوی دستگاهی اجرا نشده، باید متولی آن برای مدیریت ارشد استان گزارش دهد که چرا کار انجام نداده است.

کد خبر 747053

دیگر خبرها

  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • قالیباف: پیش از تصویب جداول تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • پیش از تصویب جداول، تخصیص‌های بودجه‌ای علی‌الحساب است
  • تاثیر منفی سیاست های ارزی بر بازار سرمایه
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران