Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدرامین نصیری روز پنجشنبه افزود: روستای کزج از مناطق تاریخی مهم استان بشمار می‌رود که طرح حفاظت بافت تاریخی آن برای استعلام در سامانه ستاد ایران قرار گرفت.

او با اشاره به مقررات تهیه و تکمیل پیشنهادها از سوی شرکت‌کنندگان در استعلام بیان کرد: پیشنهادها باید در مهلت مقرر در درخواست پیشنهاد به دبیرخانه اداره کل تحویل و اطلاعات مربوط به گواهینامه‌های صلاحیت حسب مورد ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: هرگونه تسلیم، تحویل، اصلاح، جایگزینی و یا پس گرفتن پیشنهاد باید به صورت قابل گواهی و در مهلت و مکان مقرر در اسناد با در خواست پیشنهاد انجام شود.

نصیری با بیان اینکه انتخاب مشاور بر اساس ارزیابی فنی  و قیمت پیشنهادی خواهد بود، گفت: مشاوران بومی یا مشاوران دارای تخصص ویژه که انتقال فن‌آوری به استان داشته باشند در اولویت خواهند بود.

وی تشریح کرد: شرکت‌کننده بایستی دارای سابقه کار درپروژه‌های مشابه بوده و بر اساس شرح خدمات پیوستی پیشنهاد قیمت کند.

روستای نمونه و هدف گردشگری کزج با بیش از ۷۰۰ نفر جمعیت در نزدیکی راه اصلی اردبیل به سرچم قرار گرفته و این امر دسترسی گردشگران به این روستا را آسان‌تر کرده است.

نام روستای هدف گردشگری این شهرستان در لیست ۱۰ روستای دارای معماری خاص کشور قرار گرفته است.

سبک معماری واحدهای مسکونی این روستا به شکل پلکانی مشابه معماری شهر توریستی ماسوله استان گیلان است.

طرح حفظ بافت با ارزش روستای کزج در سال ۱۳۸۶ توسط بنیاد مسکن استان اجرا و با این کار معماری سنتی روستا در کنار زیبایی طبیعی آن حفظ شده است.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خلخال توسعه روستایی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خلخال توسعه روستایی میراث فرهنگی ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خلخال توسعه روستایی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری

ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی آئین نکوداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در گیلان اظهار کرد: آئین نکوداشت بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی و با حضور فعالین فرهنگی و گردشگری در محل کاروانسرای عباسی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با تاکید بر احیای اماکن تاریخی در استان بیان کرد: احیا و بکارگیری از ظرفیت‌های تاریخی گیلان در اولویت قرار دارد.

جهانی با بیان اینکه حفظ و صیانت از بناها و محوطه‌های تاریخی وظیفه همگانی است، گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای ساماندهی بناهای تاریخی توسط مالکان خصوصی صورت پذیرفته است.

به گفته وی، در گیلان بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده است که یک هزار و ۲۶۱ مورد از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از مالکان بناهای تاریخی استان خواست تا برای مرمت این خانه‌ها همراه باشند و گفت: طبق پیگیری امور مربوط به ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه، بناهای تاریخی استان برای تبدیل به جاذبه‌های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می‌شود

وی با تاکید بر حمایت ار بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری افزود: حمایت از بخش خصوص در راستی توسعه گردشگری مورد توجه میراث قرار دارد.

میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: این استان دارای توانمندی‌ها و قابلیت‌های گردشگری و تاریخی فراوانی است که توانسته این خطه را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کند.

به گفته جهانی- ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی گیلان در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

کد خبر 6083859

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری