Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@08:52:10 GMT

هوای اصفهان در وضعیت سالم

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۰۰۹

هوای اصفهان در وضعیت سالم

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۸۰ در وضعیت قابل قبول (سالم) است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز پنج شنبه - نوزدهم تیر - با میانگین ۹۰ در وضعیت قابل قبول (سالم) ثبت شد.
شاخص کیفی هوا در نخستین ساعات امروز با میانگین ۸۰ در وضعیت سالم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۶۸، خیابان استانداری روی عدد ۷۳، بزرگراه خرازی روی عدد ۱۴۰، خیابان پروین روی عدد ۶۷ و خیابان رودکی روی عدد ۶۳ گزارش می‌شود.
همچنین کیفیت هوا در کاشان با میانگین ۹۰، شاهین شهر با میانگین ۷۹، مبارکه با میانگین ۵۱ و در نجف آباد با میانگین ۹۲ در وضعیت (قابل قبول) سالم است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاههای پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 432805

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کیفیت هوا هوای سالم اصفهان محيط زيست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شاخص کیفی هوا روی عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان

 طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز، چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر خرمشهر با شاخص ۱۰۳ و هندیجان ۱۱۳ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، اهواز، سوسنگرد، شادگان، شوش، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامهرمز و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز ‌سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای ۵ شهر اصفهان قابل قبول است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت