Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:07:40 GMT

محدودیت حضور در وادی رحمت تبریز

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۰۴۰

محدودیت حضور در وادی رحمت تبریز

مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: علی رغم اینکه آمار فوت شدگان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا در حیطه سازمان علوم پزشکی است اما تا کنون ۷۶۰ نفر بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا، در آرامستان وادی رحمت تبریز، غسل و یا دفن شده‌اند.

فرخ جلالی ادامه داد: غسل اموات شهرستان‌های کلیبر، چاراویماق، شبستر، آذرشهر، گوگان، ممقان، عجب‌شیر، اهر و بستان آباد که بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند در غسالخانه وادی رحمت تبریز، غسل داده شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تدفین تحویل داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه توضیح داد: اما با توجه بر شرایط حاکم در تبریز و احتمال افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در روزهای آتی، میسر بودن چنین همکاری مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که باید با تصویب ستاد مقابله با کرونا، غسل اموات در خود شهرستان‌های مربوطه انجام گیرد.

وی با اشاره بر مناسب سازی و زیبا سازی بلوک‌های اختصاص داده شده به اموات کرونایی افزود: برخی از افراد با عدم رعایت موارد بهداشتی و حضور اکثریت در مراسم تدفین، سلامت سایر افراد را نیز به خطر می‌اندازند.

جلالی در پایان گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به کووید ۱۹، محدودیت‌های حضور در وادی رحمت تبریز بار دیگر از سر گرفته شده و در این راستا برگزاری مراسم ترحیم و ازدحام جمعیت در آرامستان وادی رحمت تبریز، ممنوع اعلام شده است.

کد خبر 4969630

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا تبریز ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان ایلام بیرجند شهرکرد ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان دهه کرامت وادی رحمت تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم

ایتنا - مزارع لاله در کشور هلند از سوی انواع ویروس‌ها مورد تهدید بودند تا اینکه یک ربات هوش مصنوعی وارد عمل شد و به داد کشاورزان رسید.
این ربات هوشمند که «تئو» نام دارد، شب و روز نمی‌شناسد و در همه روزهای هفته از جمله آخر هفته‌ها و شب‌ها هم حواسش به مزارع لاله هلندی است و تک تک گل‌های بیمار را شناسایی می‌کند.

این ربات مکعبی‌شکل در هنگامه فصل بهار و در زمان شکوفا شدن گل‌های رنگین، همچون یک سلاح پیشرفته جدید در خدمت نبرد برای ریشه‌کن کردن بیماری‌ها و آفت‌ها از مزارع لاله عمل می‌کند.

این ربات در صبح‌های بادخیز بهاری، در امتداد ردیف‌هایی از لاله‌های زرد و قرمز حرکت می‌کند و تک‌تک گیاهان را وارسی می‌کند و در صورت لزوم، پیازهای بیمار را نابود می‌کند تا از انتشار «ویروس شکستگی گل لاله» جلوگیری کند. پیازهای مرده پس از برداشت از پیازهای سالم جدا می‌شوند.

«ویروس شکستگی گل لاله / TBV» رشد و نمو گل‌ها را متوقف می‌کند و منجر به کاهش رشد گل‌ها و ضعیف‌تر شدن آن‌ها می‌شود. علاوه بر این، باعث می‌شود تا خود پیاز گل نیز ضعیف شده و در نهایت آن‌ها را از شکفتن می‌اندازد.

برای مقابله با این نوع از ویروس، هم اکنون تعداد ۴۵ ربات هوشمند در حال گشت‌زنی در مزارع لاله در سراسر هلند هستند.

با گرم شدن هوا، کشاورزان به فصل اوج کار خود نزدیک می‌شوند و شکوفا شدن پیازهای گل به صورت قلمبه‌های رنگی رنگی گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

در سال‌های گذشته، شناسایی ویروس گل‌های لاله به صورت انسانی و دستی انجام می‌شد. با این حال به نظر می‌رسد قیمت این ربات تا حدی مقرون به صرفه نباشد چرا که با قیمت ۱۸۵ هزار یورویی آن می‌توان یک ماشین اسپورت بسیار زیبا خرید.

با این حال، یک کشاورز هلندی در این رابطه می‌گوید که ترجیح می‌دهد این ربات را داشته باشد «چرا که یک ماشین اسپرت نمی تواند لاله‌های بیمار را از زمین بیرون بکشد. بله، گران است، اما کمتر و کمتر کسی پیدا می‌شود که واقعاً بتواند لاله‌های بیمار را با دقت تشخیص بدهد.»

عملکرد این ربات چگونه است؟
سرعت این خودرو خیلی آهسته‌تر از یک خودروی اسپورت است و با سرعت یک کیلومتر در ساعت در لابه‌لای شیارهای مزارع چرخ میزند و نوارهای قرمز رنگی را که روی برگ‌های گل‌های آلوده تشکیل می‌شوند را رصد می‌کند.

این ربات با دوربینی که در جلوی آن تعبیه شده از لاله‌ها هزاران عکس می‌گیرد و با مدل هوش مصنوعی خود تشخیص می‌دهد که کدام گیاه بیمار است یا خیر.

هوش مصنوعی به این ربات این امکان را می‌دهد تا گل‌های بیمار را شناسایی کند و مختصات GPS بسیار دقیق آن‌ اجازه می‌دهد تا گل‌های بیمار را تعیین موقعیت کند.

دیگر خبرها

  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز به فرزندان شهیدش پیوست
  • حضور نماینده ولی فقیه در استان در مرکز کنترل هلال احمر
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم بهره‌مندی از مشارکت مردم در امور
  • ضربه ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ
  • ضربه سخت ویروس فیفا به سردار و 10 بازیکن سری آ