Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:08:30 GMT

نصب ۱۹۰ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی لرستان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۰۵۵

نصب ۱۹۰ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی لرستان

داریوش حسن نژاد روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: اکنون  ۹۵۵ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان وجود دارد که طبق برنامه تا پایان امسال ۷۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود.

وی افزود: از این تعداد چاه غیر مجاز ۱۷۶ حلقه فرم یک هستند که قبل از سال ۸۵ حفر شده و به عنوان چاه غیر مجاز شناسایی شده است که مجوزدار کردن این چاه ها در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: برخی از چاه‌ها غیر مجاز شناسایی شده در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری رودخانه‌های اصلی قراردارد و به عنوان چاه حریمی بوده به طوری که چاه به صورت دستی به عمق کمتر از ۵۰ متر حفر شده است.

حسن نژاد ادامه داد: بنابراین به شرط نصب کنتور و پرداخت بدهی‌های قبلی و انجام تشریفات قانونی، مجوز صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست امسال ۹ حلقه چاه آب غیر مجاز در لرستان مسدود شد گفت: سال گذشته ۳۳ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان مسدود شد و تعیین تکلیف چاه ها در دستور شرکت کار قرار دارد.

حسن نژاد ادامه داد: تنها شهرستانی که هیچ چاه غیر مجاز آب کشاورزی ندارد، شهرستان ازنا است و کلیه چاه ها در این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند است.

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا۱۹۰ کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی استان لرستان نصب شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: افرادی که برای تمدید پروانه مراجعه کنند ملزم به نصب کنتور هوشمند هستند؛ هدف از نصب کنتور جلوگیری از برداشت‌های بی رویه آب در بخش کشاورزی است.

برچسب‌ها اراضی کشاورزی شرکت آب منطقه ای خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی شرکت آب منطقه ای خرم آباد لرستان اراضی کشاورزی شرکت آب منطقه ای خرم آباد لرستان کنتور هوشمند چاه غیر مجاز نصب کنتور حلقه چاه چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته پس از اخذ حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پر و مسلوب‌المنفعه شد.

احمد گودرزی حجم صرفه‌جویی ناشی از انسداد این تعداد چاه را معادل ۱۱.۷ میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۰ حلقه با حجم برداشت ۵.۲ میلیون مترمکعب در حوضه آبریز کرخه و ۸۷ حلقه با حجم برداشت ۶.۷ میلیون مترمکعب نیز در حوضه آبریز کارون بزرگ قرار داشتند.

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز