Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها گفت: تا کنون ۵۰۰ طرح از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ارایه شده است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس قاسمی نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استانها صبح امروز در اجلاسیه این شورا و در نطقی پیش از دستور گفت: شوراهای اسلامی شهر براساس قانون اساسی در ردیف مجلس شورای اسلامی از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این جامعه مهم ترین نهاد مردم‌سالاری دینی محسوب می شود و نقش بزرگی در زندگی روزمره مردم ایفا می کند.

قاسمی گفت: عصاره ۱۲۶ هزار عضو شوراهای شهر کشور در شورای عالی استان کنار هم می نشینند و تلاش می کنند تا با قوانین و طرح های مطرح شده به پیشرفت کشور کمک کنند.

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استانها افزود: قانون گفته است که شورای عالی استان ها می تواند طرح های مورد نیاز کشور را در حدود اختیارات به مجلس ارایه کند.

وی ادامه داد: در قانون آمده است که همه بخش داران و استانداران باید به تصمیمات شوراها الزام داشته باشند و در قانون اختیارات وسیعی هم برای شوراها در نظر گرفته شده است.

قاسمی گفت: از ابتدای تشکیل شورای عالی استانها بیش از ۵۰۰ طرح و لایحه از سوی شورا به مجلس فرستاده شده است اما تعداد کمی از آنها به تصویب رسیده است.

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استانها تصریح کرد: متاسفانه مجلس باید به این نقطه نظر برسد که شورای عالی استانها بازوی اجرایی و کمک رسان آن است و از این پتانسیل استفا ه کند.

وی ادامه داد: همواره شاهد این بوده ایم که هر بار مجلس لایحه و طرحی را در جهت فعالیت شوراها در دست بررسی داشته است تلاش کرده تا حدود اختیارات و وظایف آن ها را کاهش بدهد.

قاسمی گفت: مشکلات و موانع سر راه شوراها باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و این در حالی است که دولت حاضر نیست اختیاراتی که از عهده شورای عالی استانها بر می آید را به آنها واگذار کند.

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استانها افزود: از دولت و مجلس می خواهیم برای تصویب هر چه سریعتر لایحه مدیریت شهری واحد شهری و روستایی قدم بردارد زیرا منجر به پیشرفت شهرها و روستاها می شود.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب می توان در روستاها و شهرها بدون تراکم فروشی و با اتکا به بودجه تصویب شده گام های بزرگی برداشت.

قاسمی ادامه داد: گاها دیده می شود برخی نمایندگان مجلس اعضای شورای عالی استانها را رقیب خود می دانند و تلاش می کنند آنها را از کار بیاندازند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس قانون اساسی شورای عالی استانها شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده برخی رسانه‌های خارجی درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896911

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • سرپرست جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • سرپرست اداره کل راه و شهرسازی فارس منصوب شد
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس