Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:32:15 GMT

تجهیز 77 درصد از اراضی همدان به آبیاری نوین

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۱۷۴

تجهیز 77 درصد از اراضی همدان به آبیاری نوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: در حال حاضر ۷۷ درصد از اراضی آبی این استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است که منجر به صرفه‌جویی سالانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب می‌شود.

به گزارش جماران، امیر لاهوتیان گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تاکنون ۴۶هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستم‌های آبیاری نوین کشاورزی تجهیز شده که حدود ۲۳درصد از ۱۵۵ هزار هکتار اجرا شده از سال ۶۹ تاکنون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در سطح کشور از ۸.۵ میلیون اراضی آبی کشاورزی در سطح ۴۹۰ هزار هکتار یعنی ۲۹ درصد سامانه نوین اجرا شده و در استان همدان از ۲۰۰ هکتار اراضی آبی استان همدان در سطح ۱۵۵ هزار هکتار آبیاری نوین اجرا شده که ۷۷ درصد اراضی آبی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۶۹ تا سال ۱۳۹۱ حدود ۱۰۹ هزار هکتار از اراضی آبی استان مجهز به سیستم آبیاری بوده که در دولت تدبیر و امید و از سال ۹۲ تاکنون ۴۶ هزار هکتار از اراضی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شدند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی همدان عنوان کرد: آبیاری تحت فشار در ۷۷ درصد از اراضی مستعد کشاورزی استان همدان موجب صرفه‌جویی ۵۵۰ میلیون مترمکعبی آب شد.

لاهوتیان خاطرنشان کرد: در استان همدان در سطح ۱۰ هزار و ۱۰۰ هکتار آبیاری قطره‌ای و تیپ  و ۱۱ هزار و ۱۸۶ هکتار آبیاری کم فشار و بقیه بارانی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: میزان یارانه و کمک بلاعوض دولت برای آبیاری قطره‌ای ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر هکتار است، یارانه و کمک بلاعوض برای آبیاری کم فشار هفت میلیون تومان و برای آبیاری بارانی ۱۲ میلیون و نیم میلیون تومان به ازای یک هکتار است.

لاهوتیان ادامه داد: ۵۰ هزار هکتار از سیستم های آبیاری همدان مستهلک شده است که برای نوسازی آن ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اخبار مرتبط تجهیز 2 هزار هکتار از زمین های کشاورزی بروجرد به آبیاری نوین

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آبیاری نوین تجهیز اراضی به آبیاری نوین آبیاری نوین همدان سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هزار هکتار آبیاری نوین استان همدان اراضی آبی اجرا شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با حکم صادره در محاکم استان البرز، ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074534 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است