Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: در 22 روستای استان مطلقا بیکار نداریم.

تقی کرمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اینکه بر اساس قانون برنامه ششم، باید هر سال برای 5 هزار روستا سند اشتغال تدوین شود و در طول برنامه ششم، 25هزار سند اشتغال باید نهایی شود، اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه متولی این امر است ولی چون تهیه این سندها با تاخیر همراه بود، دفتر امور روستایی استانداری اقداماتی ابتکاری انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اینکه از هر شهرستان سه روستای دارای ظرفیت منحصر به فرد را انتخاب کرد و در مجموع 65 روستای آذربایجان شرقی برای مطالعه تعیین شد.
 
وی، با بیان اینکه در روستاها فرد به فرد پرسشنامه تحویل شد و استخراج و تحلیل داده‌ها در دانشگاه آزاد انجام شد، افزود: در اردیبهشت 99 نتایج این مطالعات حاصل و بر اساس آن مقرر شد این طرح، الگوی رفتاری همه دستگاه های اجرایی در آن روستاها شود.
 
کرمی افزود: در نتیجه، در 4 شهر مرکز عرضه محصولات روستایی راه اندازی کردیم که اگر در 65 روستای الگو عملی شود، در بقیه روستاهای استان این اقدام الگوبرداری می‌شود که در رونق تولید و اشتغال روستایی بسیار موثر خواهد بود.
 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، مطالعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در 500 روستا را مورد اشاره قرار داد و افزود: در 1280 روستا باید سند اشتغال داشته باشیم که مابقی روستاها هم مطالعه خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری به مناسبت ۱۴ تیرماه، روز شهرداری و دهیاری اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی دارای ۳ هزار و ۷۷ روستاست که از این میان، ۲ هزار ۷۰۹ روستا دارای سکنه و ۳۶۰ روستا خالی از سکنه می‌باشد.

وی با بیان اینکه ما متولی امور روستا و هدایت و راهبری دهیاری و شوراهای روستا هستیم، گفت: ۶ هزار و ۷۷ نفر عضو شورای اسلامی روستا‌ها هستند و کار رصد و پیمایش را دارند.

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا آذربایجان شرقی اشتغال تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز شهرداری دهیاری عضو شورای اسلامی شهر تبریز شورا تولید آذربایجان شرقی امور روستایی امور روستا سند اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای  گل‌تپه علاوه بر یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی
  • اختصاص امکانات در مناطق روستایی سبب ماندگاری و زمینه ساز پویایی اقتصاد کشور است