Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز افشانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های کشاورزی و باغی،  ۵۰ هزار مترمربع از اراضی ملی آزاد و به چرخه کشاورزی عودت داده شد.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت بنا و تصرف در اراضی ملی می‌کنند از خلع ید و قلع و قمع ۳۵ مورد دیگر از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه خسروشاه و ۲۳ مورد در منطقه باسمنج از توابع شهرستان تبریز خبر داد و اظهار کرد: با اجرای احکام قضایی و قلمع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق، ۱۵ هکتار از اراضی ملی آزاد و به اراضی کشاورزی اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افشانی افزود: با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچکترین اغماضی نخواهیم داشت.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی نیز در این مورد اعلام کرد: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و زراعی این استان با حکم قضایی تخریب می‌شود.

احمد موقریبا بیان اینکه بخش عمده ای از پرونده های مطرح شده در دادگستری کل استان مربوط به معاملات اشخاص است، افزود: تنها در منطقه اسپیران توسط برخی از افراد سودجو و فرصت طلب، اراضی کشاورزی، ملی و منابع طبیعی تفکیک غیر قانونی شده و ساخت و سازهای غیرمجاز در آنها انجام گرفته است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دادگستری تبریز قلع و قمع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دادگستری تبریز قلع و قمع وزارت جهاد کشاورزی دادگستری تبریز قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در فروردین‌ماه سال جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این راستا ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۷۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.

فرمانده یگان حفاظت جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خریدوفروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، تأکید کرد: این در حالی است که بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد
شد.

سرهنگ مویدی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش‌های مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 6085621

دیگر خبرها

  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد