Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی اعلام کرد مخالفت انصارالله یمن با طرح صلح «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن بخاطر رفتار‌های جانبدارانه گریفیتس است.

در گزارش روزنامه لبنانی الاخبار آمده است: پس از آنکه نمایندگان جنبش انصارالله از دریافت طرح صلح جدید گریفیتس سرباز زدند، او با دستان خالی از عمان به اردن بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه دلیل انصارالله برای این کار بود، رفتار جانبدارانه گریفیتس در دوره اخیر و نیز شکل پوشش جنایت توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی بود که به سمت بندر الحدیده یمن می‌آمد.

در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد صنعا تصمیم دارد در‌های خود را به روی فرستاده سازمان ملل به یمن ببندد؛ کسی که در دوره اخیر دارای رفتار‌های دارای نشانه‌های طرفداری آشکار از ائتلاف متجاوز سعودی است. این مسأله پس از آن اتفاق می‌افتد که گریفیتس با روی باز انصارالله حتی در سطح قله هرم این جنبش روبرو بود؛ مسأله‌ای که پیش از تعیین گریفیتس و در زمان نماینده سابق سازمان ملل در امور یمن «ولد الشبخ احمد» اتفاق نیافتاده بود. دولت نجات ملی یمن در دیدار‌های خود با گریفیتس نرمش فراوانی از خود نشان داد، اما نماینده سازمان ملل به جای آنکه دست دراز شده بسوی خود را بفشارد، تلاش کرد تا از امتیازات داده شده از سوی صنعا برای کسب منافع ائتلاف سعودی استفاده ببرد.

در ادامه این گزارش آمده است: از همین رو انصارالله تصمیم گرفت از پذیرش گریفیتس در مسقط سرباز زند. این مسأله با وجود آن بود که سران عمان تلاش داشتند در این مسأله میانجی گری کنند.

در این گزارش همچنین آمده است به نظر می‌رسد طرح اخیر گریفیتس چیزی جز تلاش برای دور زدن تحولات میدانی اخیر و نزدیک بودن تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی بر تمام «جبهه شرقی» (که مأرب در آن قرار دارد) نباشد. این طرح بند‌های بی سابقه‌ای نسبت به قبل دارد و بسیاری از مطالبات قبلی انصارالله را پاسخ نمی‌دهد.

انصارالله معتقد است که طرح جدید به دنبال نجات ائتلاف است که اخیرا در جلوگیری از رسیدن ارتش و کمیته‌های مردمی به شهر مأرب شکست خورده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله مارتین گریفیتس بحران یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبرانصارالله: دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است

رهبر انصارالله با اشاره به ادامه ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین در برابر تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی، دفاع از آنها را مسئولیت بزرگ امت اسلام دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،سید عبدالملک الحوثی امروز پنجشنبه در سخنانی گفت: رهبر انصارالله یمن: ملت فلسطین در حالی که به جهاد و مبارزه می پرداخت و در معرض ظلم و محاصره و گرسنگی بود،، ماه رمضان را روزه و احیا گرفت.

وی خاطر نشان کرد امت اسلام مسئولیت بزرگی برعهده دارد تا با تمام توان از ملت فلسطین حمایت کند.

در حال تکمیل...

 

 

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • فیلم/ واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • رهبرانصارالله: دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم
  • مخالفت 74 درصد اسرائیلی ها با حمله رژیم اشغالگر به ایران
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • تشدید رفتار خشونت‌آمیز
  • نظر اساتید دانشگاه تهران درباره عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • مسأله حجاب و اهمیت همگرایی ملی