Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:06:31 GMT

روسیه: به تصمیم چین احترام می‌گذاریم

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۲۹۷۷

روسیه: به تصمیم چین احترام می‌گذاریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن، می‌گوید تصمیم چین مبنی بر عدم تمایل برای پیوستن به مذاکرات تسلیحات هسته‌ای روسیه-آمریکا قابل احترام است و مسکو قصد ندارد از این بابت، دولت پکن را تحت فشار قرار دهد.

وی در این باره افزود: موضع چین در این باره بسیار شفاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقطع فعلی، چین آمادگی مشارکت در تلاش‌های روسیه و آمریکا در حوزه کنترل تسلیحات را ندارد. به نظر من باید به چنین موضع‌گیری احترام گذاشت.

روز گذشته، «فو کنگ» (Fu Cong) رئیس بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین، ضمن تاکید بر عدم تمایل پکن برای پیوستن به میز مذاکرات هسته‌ای آمریکا-روسیه؛ از وجود یک پیش‌شرط برای تغییر مواضع فعلی خبر داد.

وی در این باره گفت: چین تنها در صورتی از مشارکت در مذاکرات کنترل تسلیحاتی آمریکا- روسیه خشنود خواهد بود که طرف آمریکایی حاضر به کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای خود و رساندن آنها به سطحی باشد که چین از آن برخوردار است.

استارت نو تنها پیمان هسته‌ای باقی مانده میان واشنگتن- مسکو است که در فوریه سال میلادی آینده (۲۰۲۱) منقضی می‌شود.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است تنها در صورتی این پیمان تمدید خواهد شد که با پیوستن چین به میز مذاکره از شکل دوجانبه خارج شود.

پیشتر هم دولت آمریکا پیشنهاد داده بود که نماینده چین در مذاکرات واشنگتن- مسکو حاضر شود.

اما دولت پکن می‌گوید حجم تسلیحات هسته‌ای چین به حدی نیست که بخواهد خود را درگیر مذاکره با طرفین دیگر کند.

کد خبر 4969721 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا چین پیمان استارت نو روسیه ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا لبنان عربستان سعودی دونالد ترامپ ایران فلسطین روسیه افغانستان ترکیه سوریه الحاق کرانه باختری هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

کد خبر 6080990 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • اوکراین عملیات ایران را دستاویز درخواست برای تسلیحات قرار داد
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت