Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@12:22:13 GMT

هشدار سازمان ملل درباره خطر گرسنگی در یمن

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۳۲۳۸

هشدار سازمان ملل درباره خطر گرسنگی در یمن

هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن از کاهش محسوس کمک‌های مالی و بروز خطر گرسنگی در این کشور جنگ‌زده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیز گراندی» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در یمن گفت که این کشور بار دیگر به علت کاهش توان مالی سازمان در آستانه گرسنگی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روسیا الیوم، او گفت: « برنامه کمک‌هایی که بهداشت و غذا را در یمن پوشش می‌داد، به دلیل کمبود بودجه و شرایط اقتصادی عملا متوقف و اوضاع به طور دلهره‌آوری وخیم شده است.»

به گفته این مقام سازمان ملل، کمک‌های «برنامه جهانی غذا» پیش از این ۱۳ میلیون یمنی را پوشش می‌داد و اکنون این میزان به ۸.۷ میلیون نفر کاهش یافته است و برخی از یمنی‌ها به نیمی از سهم غذایی خود دست می‌یابند.

هم‌اکنون و در ششمین سال جنگ، مرزهای زمینی، هوایی و دریایی یمن همچنان در محاصره کامل ائتلاف سعودی است. حدود ۱۴ میلیون نفر در این کشور با قحطی مواجه هستند، ۳ میلیون کودک دچار سوءتغذیه‌اند و ۱۸ میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند؛ این آمار به علاوه ۳ میلیون آواره جنگی، نشان از جنایتی بسیار بزرگ دارد که محاصره یمن عامل اصلی آن است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل یمن گرسنگی جنگ یمن محاصره یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان

سازمان هواشناسی برای استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان هشدار سطح نارنجی وقوع سیلاب، آب‌گرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و خسارت به کشاورزان صادر کرد.

به گزارش تسنیم، این بارش‌ها مخاطره جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

سازمان هواشناسی توصیه کرده مردم از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع فاصله بگیرند. همچنین عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر با خودرو، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، بازگشایی دهانه پل‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

دیگر خبرها

  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • نتانیاهو قحطی در غزه را رد می‌کند
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • هشدار طغیان رودخانه ها در ۳ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش در ۵ استان در پی هشدار سطح قرمز/ به جنوب سفر نکنید!
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان