Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی هواشناسی می گوید روند گرمایش جهانی چالش های پیش روی رسیدن به اهداف اقلیمی پاریس را مشخص تر کرد اما به روند افت دما هم امیدوارند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در 5 سال آینده روند افزایش دمای جهانی ادامه خواد داشت و سازمان جهانی هواشناسی، WMO، می‌گوید حتی به طور موقت ممکن است بیشتر از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درجه سلسیوس از سطح پیش از صنعتی شدن بالا تر رود.

البته این موضوع به این معنی نیست که دنیا از سطح آستانه 1.5 درجه سانتی گراد (2.7 درجه فارنهایت) که دانشمندان به عنوان حد بالای اجتناب از تغییرات اقلیم فاجعه بار در نظر گرفته اند عبور خواهد کرد.

اما این هشدار نشان می دهد که روند گرمایش جهانی شتاب بیشتری گرفته است و چالش های بسیار بزرگ پیش روی دنیا برای رسیدن به اهداف اقلیمی پیمان پاریس در کنترل انتشارات عامل گرمایش جهانی و کاهش دمای هوا به کمتر از 2 درجه سلسیوس را مشخص تر می کند.

WMO می گوید که بین سال های 2020 تا 2024 حدود 20 درصد احتمال وجود دارد که دمای متوسط سالانه که سال به سال در حال نوسان است از 1.5 درجه بالاتر رود. در ضمن هر کدام از این سالها احتمالا خود یک درجه گرمتر از سطح پیش از صنعتی شدن خواهند بود و تقریبا تمامی مناطق آن را حس خواهند کرد.

WMO در بخش دیگر گزارش خود تاکید می کند که استرالیا و آفریقای جنوبی که سال گذشته میلیون ها هکتار از جنگل های خود را به خاطر آتش سوزی از دست دادند احتمالا تا سال 2024 خشکتر هم خواهند شد در حالی منطقه ساحل در آفریقا مرطوب تر خواهد شد. اروپا شاهد طوفان های بیشتری خواهد بود و آتلانتیک شمالی هم طوفانی تر خواهد شد.

این پیش بینی ها بخشی ازتلاش های جدید سازمان جهانی هواشناسی برای پیش آگاهی از وضعیت دما، بارش و الگوهای وزش باد برای کمک به کشورهاست تا بتوانند برنامه هایی برای چگونگی مقابله با تغییران اقلیم بیابند.

با این حال دانشمندان می گویند احتمالا زمین در دهه آتی به گرمایش 1.5 درجه طولانی مدت نخواهد رسید.

در حال حاضر روند کنونی افزایش دمای جهانی 1.2 درجه سانتی گراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن است.

میشل من از دانشگاه پن استیت می گوید: در حال حاضر ما در میانه یک نوسان مثبت قرار گرفته ایم که دمای هوا 1.4 درجه سانتی گراد بالاتر از سطح پیش از صنعتی شدن هست.

او می گوید ما انتظار نداریم این گرما ادامه داشته باشد. انتظار داریم دمای هوا دوباره افت کند و در چند سال اینده به کمتر از روند فعلی برسد.

 

برچسب هاانرژی امروز تغییرات آب و هوایی تغییرات اقلیمی هواشناسی جهانی هواشناسی (WMO)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز تغییرات آب و هوایی تغییرات اقلیمی هواشناسی جهانی هواشناسی WMO آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو جهانی هواشناسی گرمایش جهانی صنعتی شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج گیری گرما در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر صاف و آفتابی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۷ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه بیشتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۳۶ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر پنج متر بر ثانیه و ۱۸ کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • اوج گیری گرما در اروند
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم