Web Analytics Made Easy - Statcounter

​چراغعلی گفت: تفرجگاه های استان گلستان تا اطلاع ثانویه تعطیل هستند و باید مردم از مراجعه به این تفرجگاه ها خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا چراغعلی» صبح امروز (پنجشنبه 19 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه شهرهای مختلف استان در وضعیت قرمز قرار دارند و از وضعیت هشدار یک مرحله فراتر رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان  ادامه داد: تعداد بیماران بستری و فوتی های استان متاسفانه در چند روز گذشته افزایش پیدا کرده است.

 

چراغعلی یادآور شد: آمادگی مجموعه مدیریت استان از اسفند ماه که درگیر این بیماری شدیم افزایش یافته است.

 

وی افزود: مطابق آمار و ارقامی که داریم کمتر از 60 درصد از مردم استان گلستان از ماسک استفاده می کنند و توصیه ما این است که باید تمامی افراد و شهروندان در مراجعات عمومی بیش از چند نفر از ماسک استفاده کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان بیان کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باعث شده است که استان در وضعیت قرمز کرونا قرار گیرد.

 

چراغعلی با بیان اینکه در مناطق شرق استان شیوع ویروس کرونا بیشتر است، تاکید کرد: گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، مراوه تپه و آق قلا وضعیت خوبی ندارند و در بیمارستان های این شهرستان ها به تعداد زیادی از بیماران خدمات ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه افرادی که از دست می دهیم خسارت جبران ناپذیر برای استان به وجود می آورند، گفت: تمامیتفرجگاه های استان گلستان تا اطلاع ثانویه تعطیل است و باید مردم از مراجعه به این تفرجگاه ها خودداری کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان بیان کرد: در مرکز استان نیز تفرجگاه ها تعطیل است و از مسافران درخواست می کنیم به ناهارخوران مراجعه نکنند چرا که شرایط اسکان آنها وجود ندارد.

 

چراغعلی ابراز داشت: وسعت تفرجگاه های استان زیاد است و باید مردم خود همراهی کنند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان بیماری کرونا ویروس کرونا چراغعلی کرونا تفرجگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید بیان می‌کند که یک رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری قلبی را در افرادی که تحت درمان سرطان سینه قرار گرفته اند، کاهش دهد.

محققان داده‌های ۳۴۱۵ زن مبتلا به سرطان تهاجمی سینه را برای بررسی ارتباط بین کیفیت رژیم غذایی و حوادث قلبی عروقی بررسی کردند.

میانگین سنی شرکت‌کنندگان ۶۰ سال بود. زنان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ مبتلا به سرطان تشخیص داده شدند و تا سال ۲۰۲۱ تحت نظر بودند.

دانشمندان از یک سیستم امتیازدهی بر اساس پنج شاخص کیفیت رژیم غذایی استفاده کردند:

• رژیم غذایی برای توقف فشار خون بالا (DASH).

• دستورالعمل‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از سرطان از انجمن سرطان آمریکا

• شاخص رژیم غذایی مدیترانه ای

• شاخص غذایی گیاهی سالم

• شاخص تغذیه سالم ۲۰۲۰ از وزارت کشاورزی ایالات متحده

محققان گزارش دادند زنانی که رژیم غذایی آنها در زمان تشخیص سرطان سینه بیشتر مطابق رژیم غذایی DASH بود، خطر ابتلاء به بیماری قلبی در آنها به میزان قابل توجهی کمتر بود.

رژیم غذایی DASH بر مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم چرب تاکید دارد. این رژیم همچنین مصرف سدیم، گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده و نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر را محدود می‌کند.

به گفته محققان، «افزایش خطر ابتلاء به سرطان سینه حداقل تا حدی می‌تواند با تغییرات بالقوه رژیم غذایی بهبود یابد.»

محققان گزارش دادند که در مقایسه با زنانی که رژیم غذایی آنها کمترین شباهت را به رژیم غذایی DASH داشت، زنانی که از رژیم غذایی DASH پیروی می‌کردند، دارای شرایط زیر بودند:

• خطر نارسایی قلبی ۴۷ درصد کمتر

• ۲۳ درصد کمتر خطر آریتمی قلبی

• خطر ایست قلبی ۲۳ درصد کمتر

• ۲۱ درصد کمتر خطر ابتلاء به بیماری دریچه‌ای قلب

• خطر ابتلاء به بیماری ترومبوآمبولیک وریدی ۲۵ درصد کمتر

دانشمندان همچنین گزارش دادند که مصرف بیشتر لبنیات کم چرب خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

محققان همچنین دریافتند نوع شیمی درمانی یک زن می‌تواند رابطه بین رژیم غذایی و بیماری قلبی عروقی را تغییر دهد.

کد خبر 6085947

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها