Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@13:23:36 GMT

کاهش دماي هوا در برخي مناطق

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۳۳۸۷

کاهش دماي هوا در برخي مناطق

خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا طی روز‌های آینده در برخی از مناطق کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد اصغری با بیان اینکه از فردا با کاهش دما در تهران، البرز، قزوین و سمنان روبرو هستیم، گفت: این کاهش دما با تاخیر در تهران اتفاق خواهد افتاد و در سواحل دریای خزر از فردا بارش‌ها آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز نیز بار دیگر شاهد وقوع رگبار و رعد وبرق در ساعات‌های بعد از ظهر در جنوب شرقی کشور، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، بخش‌های شرقی استان هرمزگان مثل بشاگرد و جنوب استان کرمان مثل کهنوج خواهیم بود.
اصغری گفت: پیش بینی می‌کنیم ظهور ابر را در ارتفاعات شرقی زاگرس داشته باشیم و بارش به شکل خفیف در نوار غربی کرمان و نوار شرقی استان فارس باشد.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: به دلیل حاکمیت باد‌های معروف 120 روزه از شدت همه این رخداد‌ها نسبت به روز‌های گذشته کاسته خواهد شد و پیش بینی می‌کنیم در بخش‌هایی از شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان با وزش باد و گرد وخاک روبرو باشیم و در بعضی از نقاط با توفان شن روبرو شویم.
به گفته اصغری؛ این باد‌ها شمالی هستند و هر چه این باد‌ها قوی‌تر باشد باید منتظر آرامش در بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان باشیم و این اتفاقی است که در طی چند روز آینده رخ خواهد داد.
وی گفت: در شمال غرب کشور موجی عبور خواهد کرد که در آن مناطق بارش‌هایی می‌توانند در حد هشدار نارنجی باشند و با این حساب هموطنان در آذربایجان شرق و غربی باید منتظر وقوع بارش باشند.
اصغری افزود: طی ساعت‌های گذشته نیز ظهور ابر را در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی داشتیم و اردبیلی‌ها نیز منتظر بارش باشند و در مرز استان‌های اردبیل و گیلان بارش‌های نسبتاً خوبی خواهیم داشت.
در سواحل دریای خزر هر چه ازساحل دور و به کوه‌ها نزدیک شویم شدت رگبار‌های قابل توجه‌تر خواهد بود و پیش بینی می‌شود با توجه به تغییر توده هوا هم میهنان ما در استان‌ها کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران شاهد وزش نسبتاً شدید طی روز‌های آتی به خصوص در ساعت‌های بعد از ظهر باشند.
کارشناس هواشناسی ادامه داد: آب‌های شمالی کشور از فردا مواج می‌شود و شرایط برای شنا به ویژه در روز‌های جمعه و شنبه در دریای خزر مساعد نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: در منتهی الیه جنوب شرقی کشورمان نیز همچنان با تلاطم آب‌ها مواجهیم و ارتفاع موج می‌تواند در سواحل عمان به سه متر هم برسد پس سکانداران قایق‌های تفریح و شناور‌های سبک این را به خاطر داشته باشند که از ساحل دور نشوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش دما هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق خراسان جنوبی و خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی برخی نقاط استان‌های یزد،کرمان و جنوب اصفهان، شنبه در برخی نقاط استان فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد بارش باران خواهیم بود. 

وی افزود: روز یکشنبه در شمال غرب سواحل دریای خزر برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز و زاگرس بارش رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه روز دوشنبه بارش در ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق استان‌های اردبیل و کرمان ادامه خواهد داشت گفت: طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران و کاهش دما در اغلب استان‌ها/ هوای تهران صاف
  • وزش باد شدید و کاهش دما در نواحی شرقی کشور
  • هوای آذربایجان شرقی بارانی می‌شود
  • وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور
  • بارش باران و برف در برخی استان‌های کشور
  • بارش باران و برف در برخی استان های کشور
  • برف و باران نوروزی اصفهان را فرا می‌گیرد
  • موج جدید برف و باران بهاری اصفهان را فرامی‌گیرد
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • پیش‌بینی بارش برف در نقاط سردسیر / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی