Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نویسنده کتاب "سکوت شکسته" گفت: این کتاب فداکاری رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن ابی‌طالب(ع) قم در دوران ۸ سال دفاع مقدس را روایتگری می‌کند. - اخبار استانها -

سید هادی سعادتمند در حاشیه رونمایی از کتاب "سکوت شکسته" در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: برای نوشتن این کتاب به دنبال شخصیت تاثیرگذار در عملیات کربلای یک از بین رزمندگان لشکر 17 علی بن ابی‌طالب(ع) در 8 سال دفاع مقدس بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: محمود پاک‌نژاد پس از پایان جنگ به مدت 30 سال سکوت کامل داشت و هیچ سخنی درباره عملیات کربلای یک انجام بیان نمی‌کرد، به ایشان تاکید کردم بار سنگینی به دوش من و شماست و مقام معظم رهبری تاکید کردند رزمنده‌ای که خاطرات خود را ثبت نکرده ماموریتش به پایان نرسیده است.

کتاب "سکوت شکسته" روایتی از عملیات "کربلای یک" در قم رونمایی شدیادواره شهدای رجایی شهر برگزار شد+تصویربزرگترین دستاورد کنگره شهدای استان مرکزی محرومیت زدایی بود

نویسنده کتاب "سکوت شکسته" ادامه داد: این موضوع سبب شد پاک‌نژاد راضی به نوشتن خاطرات "کربلای یک" شود که البته برای این موضوع 3 شرط داشت؛ با شیوه‌هایی این شروط را محقق کردم و همزمان با بزرگداشت عملیات "کربلای یک" از این کتاب رونمایی شد.

سعادتمند با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای چاپ کتاب "سکوت شکسته" بیان کرد: این کار فردی است و تلاش کردم کار به صورت خاص و زبان امروزی منتشر شود و به صورت کاملا خودجوش انجام شد، قالب رمان را انتخاب کردم و با رمانی ارتباط داریم که اطلاعات دقیق و صحیحی دارد و سوژه بسیار غنی است.

وی گفت: راوی داستان "سکوت شکسته" حاج محمود پاک‌نژاد است که آخرین مسئولیتش در لشکر اطلاعات 17 علی بن ابی‌طالب(ع) در 8 سال دفاع مقدس بوده است، این کتاب دوران کودکی و زندگی پاک‌نژاد را روایت می‌کند و در بخشی از این کتاب به عملیات ولفجر 10 می‌پردازد که در جایگاه فرمانده اطلاعات عملیات است و همچنین به ازدواج ایشان می‌پردازد.

نویسنده کتاب "سکوت شکسته" خاطرنشان کرد: حاج محمود پاک‌نژاد این شرط را گذاشته بود که تا پایان جنگ در سپاه می‌مانم و پس از جنگ از سپاه خارج و به زندگی عادی خود باز می‌گردم، سال گذشته این عزیز را به صورت کمرنگ داشتیم و با اصرار سردار جعفری این اتفاق افتاد و این کتاب به نتیجه رسید.

انتهای پیام/452/س

R7854/P/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... کتاب "سکوت شکسته" روایتی از عملیات "کربلای یک" در قم رونمایی شد همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب با موضوع «مکتب شهید سلیمانی» برگزار می‌شود گزارش ویدئویی ا روایت تسنیم از شهیدی که ‌الگوی اخلاقی ‌ورزشکاران شد‌/ تصاویر ماندگار شهید نادری از دفاع مقدس‌

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علی بن ابی طالب ع سکوت شکسته دفاع مقدس کربلای یک پاک نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است

طالب رجب پور استادیار دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی " درخت گردو " که در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و با حضور دانشجویان، استادان، کارکنان، تهیه کنندگان سینما و تلویزیون، وتعدادی از رزمندگان و سرداران دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به عملیات نصر ۴ در ۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۶ گفت: ارتش رژیم بعث عراق در قبال عملیات رزمندگان ایرانی که متهورانه موجب تصرف شهر استراتژیک ماووت عراق شدند جزانتقام از مردم بیگناه‌ اندیشه‌ای نداشت و لذا نیروی هوایی ارتش بعث در۱۳۶۶/۰۴/۰۷ بر سر مردمان بی دفاع سردشت و اهالی روستای رش هرمه آن منطقه بمب شیمیایی انداخت.

طالب رجب پور استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با اشاره به برخی از ناگفته‌های دوران دفاع مقدس افزود: ارتش رژیم بعث عراق در طول هشت سال جنگ تقریبا درمدت ۶ سال آن، بیش از سه هزارتن مواد شیمیایی استفاده کرد وفقط دریک ونیم سال پایانی جنگ ۲۰۰۰ تن استفاده کرد که ۸۰۰ تن آن گاز خردل بودکه از آب و هوا سنگین‌تر وحتی در آب حل نمی‌شد درحالیکه شورای امنیت ملل متحد هرگز یک بیانیه علیه کشور‌های تجهیز کننده و استفاده کننده صادر نکرد.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش حزب بعث عراق طولانی‌ترین بمباران بعد از جنگ جهانی در سال ۶۵ با ۵۴ فروند هواپیما و بمدت یکساعت و چهل وپنج دقیقه در اندیمشک قصابی راه انداخت و در آنجا هم ۳۰۰ نفر شهید و ۷۰۰ نفر از غیرنظامیان مجروح شدند.

طالب رجب پور با قدردانی ازمحمدحسین مهدویان کارگردان جوان فیلم سینمایی "درخت گردو" که محصول سال۱۳۹۸ ایشان است اظهار کرد: قصه تلخ ومظلومیت سردشت و روستای رش هرمه زادگاه اوس قادر مولان پور در حال فراموشی بود که عوامل این فیلم با هنرمندی متعالی خود، صدای مظلوم را همگانی کردند تا خواب زده‌ها بخود آیند و چشم شان باز شود.

طالب رجب پور استاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب در خصوص چرایی ورودسینما و هنرمندان به عرصه جنگ بیان کرد: مطالعه تاریخ ایران نشان می‌دهد که مردمان سرزمین ایران به رغم اینکه متمدن و صلح طلب بوده ولی بار‌ها مورد تعدی و تجاوز بیگانگان قرار گرفته وهنر سینما نه برای توسعه جنگ بلکه با نشان دادن زشتی‌ها و خسارت‌های جنگ از وقوع آن پیشگیری می‌کند و لذا هنر برای مهرورزی و توسعه همگرایی است و کارهنرمند نیزبازنشر زیبایی هاست هرچند در جنگ زیبایی نیست ولی سرتاسر دفاع، زیبایی و مدافعان از سرزمین خود بخشی از زیبایی‌های یک سرزمین اند.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به برخی از سکانس‌های فیلم درخت گردو گفت: روایت نفسگیر وتلخی به صحنه سینما راه یافت که هم قاب هایش ساده و قابل فهم اند و هم قصه آن غمگنانه‌تر و دردناک‌تراست بنابراین هروقت تماشا می شود، تماشاگر بیشتر بفکرمی رود و متأثر‌تر می گردد که گویی فیلم "درخت گردو "هرگز خط پایانی ندارد؟!

رجب پور ضمن برشماری سکانس‌های فیلم درخت گردو گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد فیلم "درخت گردو" فقدان هرگونه نگاه سیاسی و حاکمیتی توسط کارگردان جوان در آن است ومی توان گفت که پیمان معادی ایفاگر نقش مام قادر مولان پور به قصه تلخ و شیرین فیلم هویت بخشیده است هرچند بربرخی از سکانس‌های فیلم و محتوای فیلمنامه نقد‌هایی وارد است.

طالب رجب پور گفت: متن خوانی و نریشن خانم ساداتی ایفاگر نقش هما بخاطر تأثیر شگرف موسیقی فیلم که کاملا براساس صحنه‌ها تنظیم شده، لزومی نداشت و به نظرمن انتخاب مهران مدیری در نقش دکتر احمد هم نتوانست لحظات خوبی را برای فیلم رقم بزند.

الناز رحیم خویی استاد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: ارتش رژیم بعث عراق با حمایت‌های تسلیحاتی همه جانبه جامعه جهانی و سلطه شرق و غرب و حمایت مالی شیوخ اعراب حوزه خلیج فارس و چراغ سبز سازمان‌های حقوق بشری با استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، مردم بی دفاع شهر‌های مرزی مان خصوصآ شهر سردشت را شهید کردند و به عنوان جانیان قرن اخیر نامیده شدند.

استاد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی افزود فیلم سینمایی "درخت گردو" به روشنی مظلومیت مردمان غیرنظامی را در میان کشاکش سلاح‌های ویرانگر کشتار جمعی و عدم دسترسی به مراجع قانونی بین المللی نشان داد.

رحیم خویی با اشاره به حضور قادر مولان پور به نمایندگی از مردم بیگناه سردشت و روستای "رش هرمه" با نشان دادن غیرت مردمان کرد در دادگاه لاهه اظهار کرد: چنین دادگا‌ه‌هایی صرفا فرمایشی و برای سرپوش گذاشتن اقدامات جنایت کارانه جنگی تشکیل می‌شود. 

حضرت حجت‌الاسلام دکتر اسعدی معاون دفتر نمایندگی نهادمقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت؛ کارگردانانی همچون مهدویان و مرحوم سلحشور با ساخت چنین فیلم‌های فاخر، رسالت ارزشمند خود را در آگاهی بخشی‌های اجتماعی به نیکویی انجام می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • روحینا روایتی از لشکر فاطمیون + فیلم
  • فیلم «درخت گردو» فاقد نگاه سیاسی و حاکمیتی است
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد