Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برای زمین کردن شیوع ویروس کرونا حداقل مقاومت یک ماهه در کشور لازم و ضروری است.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: اگر تنها یک ماه با تمام قدرت و بسیج امکانات در مقابل کرونا مقاوت کنیم، این ویروس به طور کامل کنترل می‌شود، در غیر این صورت در زمان های مختلف و فاصله های اندک باید منتظر پیک‌های بعدی و شاهد فلج شدن اقتصاد کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع و گسترش مجدد ویروس کرونا در کشور و افزایش تعداد مبتلایان و فوت شدگان، اظهار داشت: در حال حاضر باید به همان سیاست جدی کنترل منطقه‌ای و قرنطینه افراد مبتلا و تحت نظر قرار دادن افرادی که با مبتلایان در ارتباط بودند، برگردیم تا شرایط مطلوب حاصل شود.

پزشکیان ادامه داد: رویکردی که از ابتدا برای مقابله با کرونا در پیش گرفته شد، کنار آمدن با شرایط بود نه مقابله و پیشگیری جدی.

وی گفت: باید توجه داشت که اگر از روز اول شیوع ویروس کرونا همانند کشورهای چین و کره جنوبی با اعمال محدودیت ها در شهرهای شناسایی شده، جلوی انتشار ویروس را می‌گرفتیم، این بیماری به صورت گسترده در سطح کشور پخش نمی‌شد.

پزشکیان ادامه داد: من معتقدم حتی بعد از پخش شدن ویروس در کشور هم باید به صورت پیشگیری منطقه‌ای عمل می‌کردیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم افزود: با تمامی این اوصاف اگر یک ماه با تمام قدرت در مقابل شیوع ویروس کرونا با قرنطینه کامل بیماران و تحت نظر قرار دادن افراد مشکوک و در معرض بیماری مقاومت کنیم، می‌توانیم جلوی شیوع مجدد و گسترده این بیماری را بگیریم.

پزشکیان یادآوری کرد: با انجام قرنطینه مناسب و قوی و پس از اتمام دوره بیماری و بهبود مبتلایان، باید به کنترل مرزها و ترددها می‌ پرداختیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0035g3

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پزشکیان کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت
  • پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کاهش کلسترول با این نوع سبزی
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم