Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: استاندارد مصرف ۱۵۰ لیتر است ولی در حال حاضر به ۲۵۰ لیتر رسیده است که این موضوع در مصرف آب فاجعه است زیرا آب در دنیا ثابت بوده و منشایی برای تولید آن نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا ایمانلو امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان اظهار کرد: از ابتدای سال موضوع یکپارچه‌سازی انجام گرفت که شرکت کمترین تنش را داشته است به طوریکه یک‌هزار و 509 روستا و ۶۵ شهر تحت پوشش می‌باشد که در مجموع برای ۴میلیون نفر خدمات ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بحث اصلی رعایت الگوی مصرف استان اظهار کرد: متاسفانه سال‌هاست در بحث استفاده از انرژی با افراط روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: استاندارد مصرف ۱۵۰ لیتر است ولی در حال حاضر به ۲۵۰ لیتر رسیده است که این موضوع در مصرف آب فاجعه است زیرا آب در دنیا ثابت بوده و منشایی برای تولید آن نیست. 

وی با اشاره بر اینکه برای هر فرد ۱۹۰ لیتر آب در نظر گرفته شده که بیش از ۲۵۰ لیتر تولید می‌شود، گفت: در عین حال که انتقاد را قبول داریم زیرا وظیفه ما تولید آب و تامین آب برای آنهاست ولی قبول کنیم که این یک سرمایه برای نسل‌های آتی نیز می‌باشد. 

ایمانلو با اشاره به قطعی آب در شهر تبریز در روزهای اخیر ادامه داد: از مردم شرمنده هستیم ولی مردم نیز باید به فکر همنوع خود هم باشند زیرا وقتی بتوان با ۱۰ یا ۱۵ درصد صرفه‌جویی، از این بحرا ن عبور کرد چرا همکاری نکنیم؟

وی ابراز داشت: ۶۰ درصد آب تبریز از زرینه‌رود و مابقی از چاه‌ها و سد نهند تامین می‌شود.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: متولی اصلی تولید آب،شرکت آب منطقه‌ای است ولی باید سیستم را به گونه‌ای جلو برد که مصرف بهینه داشته باشیم تا در آینده مشکلی نداشته باشیم زیرا از آخرین ظرفیت زرینه‌رود استفاده می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه باید بحث انتقال آب ارس به تبریز در سریع‌ترین زمان اتفاق بیافتد، افزود: البته اگر ارس به تبریز بیاید شاید چند سال راحت باشیم ولی اگر با همین روند افراطی پیش برویم دوباره روز از نو، روزی از نو. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آب آذربایجان شرقی تبریز فاضلاب مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز زرینه رود انتقال آب ارس شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به امنیت کامل در سطح آذربایجان‌شرقی تاکید کرد و گفت: هیچ اقدام مشکوکی در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.

بنابر آنچه ایسنا گزارش کرده است، تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: شهر تبریز همانند سایر روزها در شرایط کاملا عادی و آرامش به سر می‌برد.

وی در خصوص صدای شنیده شده در سطح کلانشهر تبریز، افزود: این صدا مربوط به رصد پدافند هوایی مربوط به اشیاع ناشناس بوده و امری عادی است و هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده است.

دیگر خبرها

  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • اعزام ۳ اکیپ عملیاتی مجهز آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان بازدید کرد
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری رقابت‌های کشتی خردسالان و نونهالان آذربایجان شرقی در شهر تبریز
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • کشف بیش از ۱۱ کیلوگرم موادمخدر در تبریز