Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین، گفت: سناریو‌های مختلفی را برای اعزام زائران و برگزاری مراسم در دستور کار داریم، اما هنوز به جمع‌بندی نهایی انجام نشده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای علی رضا رشیدیان، افزود: امیدواریم تا رسیدن زمان برگزاری مراسم اربعین، ویروس کرونا فروکش کرده باشد که اگر این اتفاق نیفتاد قرار است تا نمایندگانی از گروه‌های مختلف را برای اعزام ساماندهی کنیم که البته این موضوع نیز در شرایطی است که ظرفیت عراق برای ارائه خدمات به زائران مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره بر اینکه شرایط سوریه برای پذیرش مسافر و زائر مساعدتر از عراق است، گفت: سوریه نسبت به کشور‌های دیگر در رابطه با ویروس کرونا، شرایط بهتری دارد، اما طبق مصوبه ستاد ملی کرونا قرار شد پروتکل‌هایی را میان وزارت بهداشت ایران و کشور سوریه، منعقد و در آن الزامات بهداشتی برای اعزام رعایت شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به لغو عزام زائران به حج تمتع در سالجاری، گفت: به دنبال گرفتن مصوبه شورای عالی حج به منظور تثبیت ارز زایران برای حج سال آینده هستیم.

وی با اشاره به ثبت نام ۷۶ هزار و ۷۲۸ نفر در حج امسال افزود: ۹۵ درصد زائران یعنی ۷۲ هزار و ۹۱۴ نفر از زائران هر یک به میزان ۲۵ میلیون تومان واریز کرده اند که در مجموع یک هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان وجه دریافتی به حساب بانک مرکزی برای تأمین ارز واریز کردیم.

وی در خصوص سرنوشت وجوه مردم، نوسانات قیمت ارز و احتمال افزایش قیمت تمام شده برای زائران افزود: واریز وجوه مردم به حساب بانک مرکزی از سوی سازمان حج و زیارت بزرگترین کمک به زائران بود تا بتوانیم این ارز حمایتی را برای سال آینده نیز ذخیره کنیم.

وی با اشاره به تبعات بازگرداندن وجوه مردم به حسابهایشان و از بین رفتن ارز حمایتی دولت تأکید کرد: برای ذخیره سازی ارز حمایتی حج ۹۹ نیاز به مصوبه شورای عالی حج داریم و این موضوع بزودی در شورای عالی حج مطرح می‌شود تا مصوبه آن را بگیریم که این پول برای حجاج سال آینده ذخیره شود. برچسب ها: حج و زیارت ، مراسم ، پیاده روی اربعین

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حج و زیارت مراسم پیاده روی اربعین سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضایی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم را باید برای استقبال از زائران اربعین فراهم کنیم و توقع مردم و زائران هم این است که نواقص و کمبودهای سال‌های گذشته رفع شود.

وی با اشاره به اینکه سومین سال است که کردستان میزبان زائران اربعین است افزود: این مهم افتخار بزرگی بوده و برکات آن در سطح فردی و استانی شامل منطقه شده است.

دبیر ستاد اربعین کردستان بر ضرورت استفاده از تجربیات سال‌های گذشته دستگاه‌ها برای رفع مشکلات زیرساخت و ارائه خدمات بهتر به زوار اربعین تاکید کرد.

رضایی رویکرد ستاد اربعین را در سال جاری انجام فعالیت‌ها توسط خود کمیته‌ها اعلام کرد و گفت: برای اجرای برنامه‌ها باید نیم نگاهی به مریوان داشته باشیم و اقداماتی که انجام می‌شود با هماهنگی فرمانداری مریوان باشد.

وی با بیان اینکه امسال سفر زوار اربعین از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود یادآور شد: می‌طلبد، نیازهای زیرساخت و حمل و نقل به طور کامل تأمین شود.

دبیر ستاد اربعین کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته در بحث تردد مشکل داشتیم و باید با طرف عراقی مذاکره کنیم تا مسائل حمل و نقل، محل استقرار و کرایه خودروها برطرف شود.

رضایی از دستگاه‌ها و کمیته‌های مربوط به ستاد اربعین خواست نیازمندی‌های واقعی خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها پیشنهادهای خود را برای مردمی‌تر کردن اربعین به ستاد ارائه دهند، ضمن اینکه جانمایی موکب‌ها در مرز باشماق منطقی و از روی نیاز باشد.

این مقام مسئول بر ضرورت انعکاس خدمات مردم کردستان به زائران اربعین و برکات اربعین برای مردم استان و منطقه از طریق رسانه‌ها و کمیته اطلاع رسانی تاکید کرد.

کد خبر 6081353

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی
  • اعزام بیش 5 هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی