Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@20:35:32 GMT

زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا امری واجب است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۳۶۱۸

زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا امری واجب است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا امری واجب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید احمد رضا شاهرخی» شامگاه(18 تیر) در جلسه برگزاری کنگره 6300 شهید استان، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین گام مقابله با توطئه های دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امنیت امروز کشور دستاورد خون پاک شهیدان است، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان بستر حیات معنوی جامعه است.

 

وی با تاکید بر ضرورت بیان سیره و منش شهدا برای نسل جوان و نوجوان، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و راه آنها یک امر واجب است.

 

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: شهید جان خود را در خدمت اسلام قرار داده و بعد از شهادت با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می کنند.

 

وی افزود: باید صدای شهید را شنید و به آن عمل کرد این کنگره راهی برای رساندن صدای شهیدان است همچنین باید صدای شهید در جامعه تاکید و یادآوری شود.

 

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: باید کنگره ۶۳۰۰ شهید استان بتواند حرکت ما را به سوی اهداف و آرمان‌ها تضمین کند و به شکل دقیق قرآن، اسلام و فرهنگ دین را ارتقا دهد و معارف شهادت که ایثار و ایمان می باشد را در مخاطبان نافذ کند.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرهنگ ایثار و شهادت شهدا یادواره شهدا زنده نگه داشتن یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نایبی عصر سه شنبه در جلسه برنامه ریزی کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران، ضمن ابراز خرسندی از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران از برگزاری یادواره «شهدای اقشار» در شهرستان‌های استان تهران تا قبل از سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

نایبی با اشاره به تجربه موفق برگزاری یادواره «شهدای اقشار» در کنگره ۲۴ هزار شهید تهران، اجرایی کردن این اقدام، در شهرستان‌های استان را حرکتی بزرگ دانست و گفت: در نظر داریم با اجرای این یادواره، در خلال برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید، هر شب پنج نفر از خانواده شاخص شهدای اقشار را از شهرستان‌های دیگر و مجموعاً ۹۰ نفر از خانواده شهدا به اجلاسیه دعوت شوند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران هدف از برگزاری کنگره شهدا را گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: انتظار این است که این مراسم در هر شهرستان با اثرگذاری بالا و حضور گرم مردم و مسؤولان برگزار شود.

وی در ادامه یکی از امتیازهای برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران را عدم تمرکز در یک نقطه اعلام و بیان کرد: اینکه تمام شهرستان‌های استان تهران در برگزاری این کنگره سهیم هستند و هر کدام نقشی را ایفا می‌کنند باید به فال نیک بگیریم.

نایبی با اشاره به مشارکت فرمانداران در برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران از آنان خواست برای قدردانی از صبر، متانت و از خودگذشتگی خانواده شهدا با تمام توان پای کار باشند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار شود.

کد خبر 6080366

دیگر خبرها

  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • ششمین جلسه شواری سیاست‌گذاری کنگره ۲۵۰۰ شهید امدادگر برگزار شد
  • برگزاری نشست توجیهی خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی شهدا
  • نشست توجیهی انجمن خبرنگاران بهمئی به مناسبت کنگره ملی۲هزار شهید استان
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • کنگره ملی سرداران و ۱۲ هزار شهید استان تهران سوم خرداد برگزار می‌شود
  • خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند
  • پخش ۲۱ هزار دقیقه برنامه با موضوع کنگره شهدا در صدا و سیمای استان
  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدا در آذربایجان غربی
  • برگزاری شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران شهید در استان البرز