Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@05:54:31 GMT

نسخه‌نویسی الکترونیک ۲۰۶ پزشک در همدان

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۳۷۶۴

نسخه‌نویسی الکترونیک ۲۰۶ پزشک در همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه یکی از آثار انجام نسخه‌نویسی الکترونیکی پیشگیری از شیوع بیماری کروناست گفت:۲۰۶ پزشک طرف قرارداد نسخه‌نویسی الکترونیک انجام می‌دهند.

سعید فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی از طریق کاهش تبادل دفترچه بین پزشک، بیمار، داروخانه و سایر مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی می‌تواند در پیشگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انجام نسخه‌نویسی به صورت الکترونیکی رویدادی مهم و مبارک در نظام سلامت کشور است که آثار مثبت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت همدان جلوگیری از تکرار گرافی‌ها و آزمایشات با حفظ گزارش‌ها در پرونده الکترونیک سلامت افراد را مزیت نسخه‌نویسی الکرونیک دانست و افزود: امکان دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح در خصوص وضعیت سلامت شهروندان برای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، حذف هزینه‌های مربوط به چاپ، تهیه، توزیع و نگهداری دفترچه‌های بیمه و اسناد پزشکی و امکان نظارت موثر بر رفتار بیمه شده و موسسه درمانی از مزیت‌های این طرح است.

وی با اهمیت به کاهش احتمال انتقال انواع آلودگی‌ها از طریق دفترچه بیمه درمانی و تبادل اسناد و اوراق پزشکی بیان کرد: صرفه جویی در مصرف کاغذ با توجه به تحریم‌ها، استقرار دولت الکترونیک و بهره‌برداری از فناوری‌های جدید و حذف سوء استفاده‌های احتمالی از دفترچه‌های بیمه درمانی از مزیت‌های نسخه‌نویسی الکترونیک است.

فرجی یادآور شد: در حال حاضر ۳۴۵ پزشک در استان همدان با بیمه سلامت قرارداد دارند که ۲۶۰ نفر از آنها اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی و استحقاق‌سنجی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون ۱۳۹ هزار و ۵۱ مورد نسخه‌نویسی الکترونیکی و استحقاق‌سنجی توسط پزشکان در سطح استان انجام شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت همدان پزشک بیماری مدیرکل بیمه سلامت همدان سعید فرجی نسخه نویسی الکترونیکی نسخه نویسی الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت، باعث شده روند خدمت به بیماران در سطح داروخانه‌های کشور دچار مشکل شود و همین موضوع، موجبات نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

داروخانه سیزده آبان، یکی از داروخانه‌های شلوغ و پُر مراجعه در پایتخت است.

مدیر داروخانه سیزده آبان گفت: بخشی از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت در روزهای اخیر مشکلات زیادی داشته که موجب ازدحام در داروخانه سیزده آبان به عنوان داروخانه مرجع تهران شده است. پیگیری ما از سازمان بیمه سلامت نشان داد تیم متخصصان فناوری اطلاعات در حال به روز رسانی اجتناب ناپذیر سامانه نسخه الکترونیک هستند که موجب کُندی این سامانه شده است.

فاطمه حاجی علی عسگری، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: علت اختلال در سامانه نسخه نویسی بیمه سلامت، به روز رسانی و ارتقای این سامانه است و تا ۲۴ ساعت آینده این مشکل برطرف خواهد شد و تا آن زمان روند نسخه‌نویسی کاغذی را جایگزین کرده‌ایم.

وی افزود: این سامانه تا قبل از دی ۹۸ ماهانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نسخه الکترونیک را ثبت و به پایگاه داده منتقل می‌کرده است که با اجرایی شدن فرآیند توسعه ارائه سرویس، به ماهانه حدود ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته است. همچنین رشد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابری ورودی این سامانه در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه‌ای، ضرورت تقویت در زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ایجاب کرده است.

حاجی علی عسگری ادامه داد: از این رو در روزهای اخیر و پس از بررسی‌های متعدد صورت گرفته توسط تیم‌های فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقا و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شده است.

این در حالی است که پس از گذشت چند روز از توضیحات مدیران سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص رفع اختلال سامانه، اما این مشکل هنوز پابرجاست.

محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه نسخه الکترونیک به هیچ عنوان قطع نیست بلکه دارای نوسان و کُندی است که علت آن تغییر اطلاعات از زیرساخت اولیه این سامانه به زیرساخت جدید است.

وی افزود: در لحظات کند و نوسان سامانه، در هر ۱۰ ثانیه ۲ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شود، اما پیش از این تغییر زیرساخت در هر ۱۰ ثانیه ۵ هزار نسخه تأیید و ثبت می‌شد؛ این مهاجرت اطلاعات به زیرساخت جدید، امری ضروری بود که از اواخر بهمن ۱۴۰۲ آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • پرداخت خسارت بابت اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک و مشکلات داروخانه ها/ پاسخ بیمه سلامت
  • تداوم اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای پاسخگویی سریعتر