Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@06:55:34 GMT

مجسمه «ملانیا ترامپ» به آتش کشیده شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۳۷۷۲

مجسمه «ملانیا ترامپ» به آتش کشیده شد

مجسمه‌ی چوبی «ملانیا ترامپ» بانوی اول ایالات متحده در شهر زادگاهش به آتش کشیده شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، مجسمه‌ی «ملانیا ترامپ» در شهر «سونیتسا» واقع در «اسلوونی» و همزمان با روز استقلال ایالات متحده (۴ جولای) به آتش کشیده شده است.

«برد دونی» هنرمند سازنده این مجسمه در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد پس از گزارش پلیس درباره حادثه آتش‌سوزی، این مجسمه را از محل برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دونی» هنرمند ۳۹ ساله آمریکایی با همکاری یک هنرمند محلی و با استفاده از تنه‌ی یک درخت این مجسمه را ساخته بود و در سال ۲۰۱۹ به طور رسمی از آن رونمایی کرده بود.

این مجسمه چوبی، «ملانیا ترامپ» را در لباس آبی رنگی که در روز شروع به کار «‌ترامپ» در سال ۲۰۱۷ به تن کرده بود، نشان می‌دهد.

پیشتر «دونی» هدف از ساخت این مجسمه را ایجاد ارتباط با شرایط سیاسی کشورش و جلب توجه مردم به «ملانیا ترامپ» همسر مهاجر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده که خود مخالف سرسخت مهاجران است، بیان کرده بود.

با ادامه روند پایین کشیدن و تخریب مجسمه‌ها و یادبودهای مرتبط به نژادپرستی در آمریکا، «دونالد ترامپ» در هفته‌های اخیر نسبت به عواقب تخریب هرگونه تندیس و یادبود تاریخی در سطح شهر هشدار داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجسمه ملانیا ترامپ ملانیا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا

یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله با قابلیت‌های دریایی ایالات متحده است.

به گزارش فارس، هفته نامه «نشنال اینترست» در تحلیلی به قام «مایا کارلین» نوشت، دانگ فنگ-۲۱ به طور خاص تهدیدات دریایی را با دقت هدف قرار می‌دهد و می‌تواند ناو‌های هواپیمابر ایالات متحده را در بیش از ۱۰۰۰ مایلی دور از ساحل تهدید کند. این تحولات چالشی جدی برای تسلط نیروی دریایی ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام است.

در بخش دیگر این تحلیل آمده است، چین به افزایش ذخایر موشک‌های بالستیک، قاتل ناو‌های هواپیمابر خود ادامه می‌دهد و دانگ فنگ- ۲۱ بخش مهمی از این موجودی است.

بر اساس گزارش پنتاگون که سال گذشته منتشر شد، نیروی موشکی ارتش چین بیش از ۱۰۰۰ تیر از این سلاح‌های میان برد را در اختیار دارد. پکن برای جلوگیری از مداخله ایالات متحده به زرادخانه موشک‌های بالستیک خود وابسته است.

در بخش از گزارش سرویس تحقیقاتی کنگره که سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آمده است: «این موشک‌های بالستیک تهدید‌های فزاینده‌ای را برای منافع ایالات متحده در دریای چین جنوبی ایجاد می‌کنند و به نیروی دریایی چین به عنوان چالش بزرگ برای توانایی نیروی دریایی ایالات متحده در دستیابی و حفظ کنترل آبی در زمان جنگ نگاه می‌شود.»

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • چرا اروپا در مسابقه بهره وری شکست خورد؟
  • چگونه چین به روسیه کمک می کند تا تحریمهای غرب را خنثی کند؟
  • افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته
  • واکنش مدودف به تصویب بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک آمریکا به اوکراین 
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است