Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@07:08:55 GMT

شغل خانوادگی روستای جیریا

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۳۸۳۳

شغل خانوادگی روستای جیریا

در کسب و کارهای خانگی مشارکت تمام اعضای خانواده لازم نیست و تنها فعالیت اقتصادی یک یا چند نفر از اعضای خانواده می‌تواند به این کسب و کارها رونق ببخشد.

راه اندازی کسب و کار خانگی برای خانم‌ها بیش از آقایان سودمند است زیرا در این صورت خانم‌ها می‌توانند وقت بیشتری برای خانواده و تربیت و پرورش فرزندان بگذارند و بدون اینکه اجباری به ترک منزل و ساعت‌ها ماندن در شلوغی خیابان‌ها و ترافیک داشته باشند با خیالی آسوده و بدون دغدغه به فعالیت اقتصادی در خانه بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرش جیریا، از کیفیت و اصالت بالایی برخوردار است. بانوان روستای جیریا تبحری خاص در بافت قالی دارند، تلاش چند صد ساله مردان و زنان این روستا نام تجاری فرش جیریا را رقم زده‌است، به‌طوری‌که تجار کشورهای اروپایی و آمریکایی با برند جیریا و ساروق آشنا هستند. طراحی نقشه، نقش‌بندی و رنگ‌بندی بافته‌های اهالی این روستا به قدری چشم‌نواز است که می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی به این هنر که حاصل دسترنج زنان و دختران این روستاست نگریست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مشاغل خانگی کسب و کار خانگی سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

هیوا لهونیان گفت: در سال جاری با برنامه ریزی‌های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستا‌های استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتور‌های بازفروش و تطبیق با کنتور‌های مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و دریافت آسان مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • تصاویر| مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • جاذبه ای دیدنی با میزبانی از لک لک ها + فیلم
  • جاذبه ای دیدنی با میزبانی از لک لک ها + تصاویر
  • صدور پنج هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام