Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(پنجشنبه) در آئین بهره‌برداری از پنج طرح صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: سیزده هفته مداوم است که در روزهای پنجشنبه شاهد افتتاح طرح ها و پروژه های مهم در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز بخش عمده، بخش معدنی بود که بسیار حائز اهمیت است و زنجیره فولاد ما از سنگ آهن تا کنسانتره و گندله و آهن اسفنجی و فولاد به طور متوسط دو برابر شده است.

وی افزود: تولید آهن اسفنجی، فولاد، گندله و کنسانتره در کشور عزیز ایران در طول ۷ سال دو برابر آنچه قبل از سال ۹۲ بوده، شده است که به معنای تلاش بخش خصوصی، مهندسین عزیز و بخش های مربوطه در دولت است که این کار بزرگ را انجام دادند.

رئیس جمهور ادامه داد: همین الان سرپرست وزارت صمت اعلام کردند که در ریسندگی توان ما در این ۷ سال دو برابر شده است. آنهایی که توجهی به شرایط کشور ندارند و در فضای مجازی سنگ اندازی می‌کنند و واقعیت ها را تحریف می‌کنند، شاهد باشند که امروز ۵۸۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در کشور ما علیرغم فشار و تحریم و توطئه در حال افتتاح است.

** افزایش تولیدات مهم کشور در سه‌ماهه اول سال ۹۹

روحانی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال علیرغم وجود تحریم و کرونا با افزایش تولید محصولات مواجه بوده‌ایم،‌ تاکید کرد: تقریبا در همه رشته‌های مهم افزایش محصول داشتیم. مثلا در زمینه پتروشیمی ۷ درصد، در خودرو سواری ۸.۵ درصد، وانت ۲۳ درصد، انواع لاستیک خودرو ۳۱ درصد، شمش آلومینیوم ۳۲ درصد، سیمان ۱۰.۵ درصد، فولاد خام ۵.۵ درصد افزایش تولید داشتیم و در ۱۲ رشته صنعتی در سه ماهه اول با یک رشد بسیار خوبی در تولید مواجه بودیم. این نشان می دهد که مردمان سخت کوشی در شرایط بسیار پیچیده در حال تحقق هدف جهش تولید هستند.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله آبادانی برخی استان‌های مهم، گفت: استان فارس و اصفهان جزو استان‌هایی هستند که شرایط مناسبی دارند و اساسا جزو استان‌هایی هستند که قطب تمدنی و گردشگری کشور هستند. همه تلاش ما این است که آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان این دولت افتتاح شود و این برای کوتاه شدن و امن شدن مسیر بسیار مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در خصوص استان سیستان و بلوچستان هم شاهد یک تحول بسیار خوبی هستیم، عنوان کرد: این استان دارای گاز و راه آهن است که باید توسعه پیدا کند. در این دولت تلاش می‌کنیم چابهار به زاهدان متصل شود و همچنین طرح آبادانی مکران که برای کشورمان اهمیت دارد پیش برود.

** توصیه رهبر انقلاب برای راه‌اندازی بافت بلوچ

روحانی ادامه داد: مسئله افتتاح بافت بلوچ برای ما اهمیت داشت و سالها بود که به دلایل حوادث سال ۸۸ بخش بزرگی از این کارخانه تعطیل بود و من خدمت مردم سیستان و بلوچستان عرض می کنم در اولین سفری که به سیستان و بلوچستان آمدم، ضمن نکاتی که مقام معظم رهبری فرمودند، به من فرمودند که شما کاری کنید که بافت بلوچ فعال شود که هم به دلیل علاقه ایشان به استان سیستان و بلوچستان دارند بود و هم به دلیل دورانی که ایشان در آن استان در رژیم گذشته تبعید بودند و خیلی مایل بودند که این بافت بلوچ فعال و افتتاح شود و امروز دستور ایشان اجرایی و عملیاتی شد و انشالله نیمه بافندگی این طرح هم در این دولت تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: بسیار مهم است استان سیستان و بلوچستان بعنوان یک استان استراتژیک، به قطب بافندگی و پارچه کشور تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رئیس جمهور حسن روحانی فولاد سیستان و بلوچستان بافت بلوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون برای ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد شهری و روستایی مسکن ملی پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۵۰ درصد رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری از پرداخت بیش از 46 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن در این استان خبر داد.

وی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده نهضت ملی مسکن، افزود: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سراسر استان 34 هزار و 848 نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد  24 هزار و 248 واحد منعقد شده است. تاکنون برای ساخت 45 هزار و 719 واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به 50 درصد رسیده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از اشتغال 64 هزار و 558 نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت و نیز توسعه اقتصادی نیز حائز اهمیت است .

اکبری تاکید کرد: همه دستگاه‌ها اعم از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با زیرساخت‌های مسکن در استان، باید کمک کنند و پای کار باشند که لحظه‌ای درنگ نشود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی و با مشارکت مردم را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی سال 1403 قرار داده‌ایم و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های مرتبط در استان و با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا شاهد جهشی مثبت و تاثیرگذار در تولید مسکن استان باشیم.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت خدمات روبنایی در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان، گفت: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به‌منظور بهره مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات همزمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی تعدادی از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره کل در دست ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • بررسی بیش از ۳۳۰۰ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان