Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا علمدار یزدی افزود: در مدت یاد شده تعداد ۴ فقره گواهی کشف با سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۴۷۲ میلیون ریال نیز صادر شد.

وی اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال تعداد ۸ فقره پروانه بهره برداری معدن نیز با ظرفیت استخراج ۷۴ هزار تن و ذخیره ۵۳۸ هزار تن صادر شده است.

علمدار یزدی افزود: پروانه های بهره برداری صادر شده در سه ماهه اول سال با سرمایه گذاری ۲۱ هزار و ۳۷۰میلیون ریال زمینه اشتغال ۳۲ نفر را ایجاد نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صدور تعداد ۷۲۶ فقره جواز تاسیس طی سه ماهه ابتدای سالجاری در استان یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این سازمان ویگفت: طی سه ماهه ابتدای سال ۹۹ تعداد ۷۲۶ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۵۶۷ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۲۸۳۱ نفر در استان صادر شده است.

علمدار یزدی اظهار داشت: تعداد مجوزهای طرح های صنعتی صادره استان طی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۲۶درصد، پیش بینی سرمایه گذاری ۱۰۵ درصد و اشتغال ۲۰ درصد رشد را نشان می دهد.

روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد همچنین از نظارت بر جمع آوری مایع زعفران سارای چاشنی با نشان استاندارد جعلی خبر داد.

در راستای مکاتبه اداره کل استاندارد استان مبنی بر جعلی بودن نشان استاندارد مایع زعفران با نام تجاری سارای چاشنی ، بازرسان این سازمان در سطح  مرکز استان و ادارات شهرستانهای تابعه  برنامه ریزی لازم جهت نظارت بر مراکز فروش و یا مصرف این محصول را بعمل آوردند.

همشهریان گرامی میتوانند در صورت مشاهده این محصول ، مراتب را به این سازمان گزارش نموده تا ضمن جمع آوری ، برخورد قانونی لازم  بعمل آید.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت یزد وزارت صنعت معدن و تجارت یزد سرمایه گذاری استان یزد سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران

تین نیوز

در پی سازمان بازرسی کل کشور علیه شورای اسلامی شهر تهران، هیات عمومی دیوان عدالت اداری بخشی از یک مصوبه شورای شهر تهران درباره تراکم در احداث بنا را غیر قانونی اعلام و باطل کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، متن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در اینباره به شرح زیر است:

بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری (الحاقی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵): « مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند. شهرداری می تواند از عملیات ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأمورین خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری نماید »  و بر مبنای تبصره ۱ همین ماده، در موارد مذکور فوق که از لحاظ اصول شهرسازی یا فنی یا بهداشتی قلع تأسیسات و بناهای خلاف مشخصات مندرج در پروانه ضرورت داشته باشد یا بدون پروانه شهرداری ساختمان احداث یا شروع به احداث شده باشد به تقاضای شهرداری موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مطرح می شود و شهرداری مکلّف به اجرای رأی کمیسیون های مربوط است و از طرفی هرگونه اتّخاذ تصمیم در خصوص میزان  تراکم و سطح اشغال  در احداث بنا در صلاحیت  کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران  قرار دارد و شوراهای اسلامی شهر فاقد هرگونه اختیار قانونی در این خصوص هستند.

بنا به مراتب فوق، تبصره ۲ الحاقی به بند ۳ـ۱ از مصوبه شماره ۲۸۸۱ مورخ ۱۴۰۰/۸/۳۰ شورای اسلامی شهر تهران که متضمن اتّخاذ تصمیم در رابطه با سطح اشغال و تراکم است، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار بوده و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می شود.

این رأی براساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲ ) در رسیدگی و تصمیم گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است. با اعمال ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری و تسری اثر ابطال مقرره مورد شکایت به زمان تصویب آن مخالفت شد.

رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ـ حکمتعلی مظفری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • دستور جمع‌آوری مکمل تقویتی موی فیتو صادر شد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل