Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهورگفت: در زمینه سیستان وبلوچستان شاهد تحول خوب هستیم، تلاش می کنیم چابهار به زاهدان متصل شود ، طرح آبادانی مکران که برای کشور اهمیت دارد. بافت بلوچ سال ها بود که بخاطر حوادث در سال 87 تعطیل بود در اولین سفرم در دولت یازدهم رهبری فرمود کاری کنید که بافت بلوچ فعال شود و بخاطر علاقه ایشان به استان سیستان و بوچستان خیلی مایل بودند بافت بلوچ فعال و افتتاح شود و امروز آرزو و دستور رهبری اجرایی و عملیاتی شد و نیمه بافندگی هم در این دولت تکمیل می شود مهم است که استان سیستان به عنوان یک استان استراتژیک به یک قطب برای بافندگی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه سیاسی برنا، «حسن روحانی» رییس جمهور در مراسم بهره برداری از طرح های ملی وزارت صمت گفت: امروز افتتاح های مهم ما در سه استان سیستان و فارس و اصفهان به وقوع پیوست. سیزده هفته مداوم است در 5 شنبه شاهد افتتاح طرح ها و پروژه های مهم در کشور هستیم.

او بیان کرد: بخش معدنی حایز اهمیت است زنجیره فولاد از سنگ اهن گرفته تا کنسانتره و گندله و اهن اسفنجی و فولاد، این زنجیره هادو برابر شده است. یعنی تولید اهن اسفنجی فولاد گندله در ایران در 7سال دو برابر قبل از سال 92 شده است در یک حرکت هفت ساله تحولی در تاریخ صنعتی معدنی کشور انجام شد  این به معنای تلاش بخش خصوصی وبخش های مربوطه با دولت است.

روحانی  گفت: طبق گفته سرپرست وزرات صمت در ریسندگی توان ما در این 7 سال به دوبرابر رسید. دشمنان و سنگ اندازان شاهد باشند که 5هزار و هشتصد میلیارد تومان پروژه در یک روز افتتاح می شود. افزایش محصولات صنعتی در همه رسته های مهم در این سه ماه اول امسال که شرایط سخت است از اهمیت بسیاری برخوردار است. در زمینه پتروشیمی هفت درصد افزایش تولید، در تولید وانت بیست و سه درصد افزایش تولید ، در لاستیک خودرو سی و یک درصد ، در سیمان ده و نیم درصد ودر فولاد خام 5 نیم و درصد افزایش تولید داشته ایم.

رییس جمهور بیان کرد: استان فارس و شیراز و اصفهان جزو استان هایی هستند که شرایط مناسب دارند و استان هایی با قطب تمدنی و گردشگری کشور هستند. در اصفهان و شیراز همه تلاش ما این است که تا پایان دولت ازاد راه اصفهان شیراز افتتاح شود.

او مطرح کرد: در زمینه سیستان وبلوچستان شاهد تحول خوب هستیم، تلاش می کنیم چابهار به زاهدان متصل شود ، طرح آبادانی مکران که برای کشور اهمیت دارد. بافت بلوچ سال ها بود که بخاطر حوادث در سال 87 تعطیل بود در اولین سفرم در دولت یازدهم رهبری فرمود کاری کنید که بافت بلوچ فعال شود و بخاطر علاقه ایشان به استان سیستان و بوچستان خیلی مایل بودند بافت بلوچ فعال و افتتاح شود و امروز آرزو و دستور رهبری اجرایی و عملیاتی شد و نیمه بافندگی هم در این دولت تکمیل می شود مهم است که استان سیستان به عنوان یک استان استراتژیک به یک قطب برای بافندگی تبدیل شود.   رییس جمهور افزود: امروز روزی بود که طرح های صنعتی و معدنی را افتتاح کردیم قول وزارت صمت این بود که امسال شاهد افتتاح دویست طرح صنعتی و معدنی به ارزش 170 هزار میلیارد تومان باشیم.

اوگفت: باید تولید را بالاببریم تا اشغال بالا رود. باید تولید را بالاببریم تا بازار اشباع شود تا قیمت ها متعادل شود. وقتی می گوییم برخی اجناس متعادل نیست یکی از راه هایش افزایش تولید است باید با افزایش تولید صادرات را اضافه کنیم. بخشی از صادرات غیر نفتی ما صنایع معدنی و پتروشیمی است

روحانی ادامه  داد: دو چیز می تواندتوطئه امریکا را  از بین ببرد اول فعال شدن همه ما در تولید و صادرات است، تمام تلاش دولت این است که موانع تولید را بردارد . دولت الکترونیک یکی از اهدافی است که برای جهش تولید و کرونا لازم است به سرعت پیش رود. وقتی صادرات افزایش یابد ارز مورد نیاز وارد کشور می شود اینکه امروز قیمت ارز متعادل نیست به این دلیل است که در ماه اردیبشهت و اسفند صادرات دچار مشکل شدیم و همه مرز ها بسته بود و در صادات وقفه ایجاد شد و اثار ان را امروز می بینیم.

رییس جمهور بیان کرد: برخی از عزیزان ما که انها را به عنوان سربازان و سرداران خط مقدم مبارزه با تروریسم اقتصادی می دانیم اجناسی را صادر کردند برخی سر وقت ارز را برگردانند و میلیارد ها دلار ارز وارد کشور کردند ، افرادی هم در صادرات کوشا بودند اما به موقع پول را برنگرداندند که میزان آن بیست میلیارد یورو است و ناچار به تصمیم های حادی هستیم . نمی خواستیم صادر کننده را از طریق اعمال فشار مجبور کنیم

او گفت: در کشور با محاسبات 41 میلیارد دلار می توانیم صادرات غیر نفتی داشته باشیم و کل نیاز واردات را رفع کنیم اگر همه طبق وظیفه عمل کنیم قیمت ارز متعادل می شود . امروز در کالاهای اساسی مشکلی نداشتیم. در حال تکمیل     

         

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حسن روحانی استان سیستان افزایش تولید رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، با حضور در جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی سمنان از حضور در این مراسم و نیز یکی از کارخانه‌های احیا شده ابراز خرسندی کرد و گفت: در وهله اول از لطف خداوند و سپس از تلاش‌های همه کسانی که برای بازگشت این ۲۰۱ واحد تولیدی به چرخه تولید زحمت کشیدند، قدردانی می‌کنم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به گزارش استاندار درباره این‌که در کنار تلاش برای احیای واحدهای راکد، تلاش شده از تعطیل و راکد شدن واحدهایی که دچار مشکل بودند هم جلوگیری شود، افزود: طبق گزارشی که ارائه شده با احیای این واحدها حداقل ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی نیز ایجاد شده است. شاخص‌های ما نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در استان سمنان کاهش و اشتغال افزایش یافته و حتی بعضی از واحدها دنبال نیروی کار هستند که این خبر بسیار خوبی است.

وی با بیان این‌که «سمنان می‌تواند استان نمونه اشتغال، تولید، کار دانش‌بنیان و رونق و رشد تولید باشد»، تصریح کرد: نرخ تورم در استان کاهشی و نرخ رشد اقتصادی افزایشی است، اینها همه شاخص‌های خوب و قابل تقدیری است که در استان سمنان داریم.

رئیس‌دولت سیزدهم با اشاره به این‌که «رفع مشکلات اقتصادی و رسیدن به اقتصاد مقاومتی در گروه رونق تولید است»، اظهار داشت: تمام تلاش‌ها باید بر این محور باشد که تولید افزایش یابد. قاچاق کالا مانعی در مسیر تولید و در واقع خنجری بر پشت نظام تولید است که تولید و اشتغال را مختل می‌کند و مبارزه با قاچاق اقدامی در جهت رونق تولید است.

وی ایجاد اشتغال و رشد تولید را محورهای اصلی دستور کار دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده تا کنون حدود ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد احیا شده که قابل تقدیر است و امیدوارم همه واحدهای دیگر راکد هم به چرخه تولید بازگردند. همین واحدهای تولیدی که امروز از نمایشگاه آنها بازدید کردیم اعلام کردند که هدف‌گذاری‌های خوبی در جهت رشد تولید برای آینده کرده‌اند که مایه خرسندی است.

وی با اشاره به آن دسته از واحدهای تولیدی که در اثر بروز مشکل از سوی بانک‌ها تملک می‌شوند اشاره کرد و گفت: متاسفانه این واحدها به دلیل اشتغالات بانک‌ها به مسائل بانکی دچار رکود می‌شوند، اما این شایسته نیست که این واحدها به این شکل از تولید بازبمانند. در جریان بازدید ما از نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم برگزار شده پیشنهادی مطرح شد که کارگروهی با حضور وزارت صمت، بانک مرکزی و بانک‌های عامل و ستاد احیا تشکیل شده و در راستای خودداری بانک‌ها از بنگاه‌داری این واحدها را راه‌اندازی کرده و به بخش خصوصی واگذار کنند.

رئیسی در ادامه به شعار سال اشاره کرد و تحقق آن را نیازمند ساز و کارهایی دانست و افزود: یکی از بخش‌هایی که در تحقق مشارکت مردم در راستای جهش تولید بسیار سهم دارد،‌ بخش تعاونی است؛ تعاونی‌ها و افرادی که توانایی، امکان و انگیزه دارند با همکاری وزارت تعاون و دیگر بخش‌های مربوطه به میدان بیایند چرا که امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید، میدان دادن به تعاونی‌هاست.

وی حضور تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد را بسیار اثربخش توصیف و تصریح کرد: حضور تعاونی‌ها در عرصه اقتصاد از جلوه‌های مهم مشارکت مردمی در جهش تولید خواهد بود. تحقق شعار سال نیازمند مشارکت و تلاش همه بخش‌های دولتی، فعالان اقتصادی، بخش خصوص و تعاونی است. دولت در این مسیر همه حمایت‌های مالی، تسهیلاتی و حقوقی را از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی به عمل خواهد آورد تا جهش تولید تحقق یابد.

وی تاکید کرد: همانگونه که وعده صادق با همت جوانان این کشور تحقق یافت و باعث ذلت رژیم صهیونیستی و حامیانش شد، جهش تولید نیز با مشارکت شما مردم و جوانان کشور تحقق خواهد یافت. برنامه جدی دولت مردمی حمایت از تولید، کار و کارگر است و در این راستا رفع مشکلات معیشتی و مسکن کارگران نیز مورد توجه دولت است و مقرر شده با فعال شدن تعاونی‌های مسکن در واحدهای تولیدی و کارخانجات رفع دغدغه کارگران در زمینه مسکن نیز به طور جدی دنبال شود.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896679

دیگر خبرها

  • با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • دستور رئیسی برای مقابله با بنگاهداری بانک ها
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است