Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر طالبان تایید کرد که نماینده ویژه آلمان با معاون سیاسی و نمایندگان این گروه در «دوحه» درباره صلح افغانستان گفت‌وگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهار داشت که «مارک پوتسل» نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان و اعضای دفتر قطر این گروه دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توئیتر نوشت که طرفین درباره روند جاری صلح افغانستان، مذاکرات بین‌الافغانی، کاهش خشونت‌ها و آزادی زندانیان گفت‌وگو کرده‌اند.

بر اساس گفته‌های شاهین، طالبان در این دیدار بار دیگر تاکید کرده است که به توافقنامه صلح با آمریکا پایبند است و دیگر طرف‌هم نیز به تعهدات خود عمل کنند.

از سوی دیگر، نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان نیز گفته است که برای همکاری در روند صلح آماده است و طرف‌های درگیر جنگ نیز باید با کاهش خشونت‌ها زمینه صلح را فراهم کنند.

وی چندی قبل نیز با تاکید به به لزوم برگزاری مذاکرات مستقیم صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان تأکید کرد که برای منازعه جاری این کشور راه‌حل نظامی وجود ندارد و برای پایان جنگ باید به یک راه‌حل سیاسی دست یافت.

به گفته نماینده ویژه آلمان، در صورتی که حضور طالبان در قدرت بر پایه یک اجتماع فراگیر صورت گیرد، مقامات برلین حاضر به ادامه پرداخت‌ کمک‌های مالی به دولت آینده افغانستان هستند، حتی اگر طالبان بخشی از حکومت باشند.

نماینده ویژه آلمان در افغانستان: مذاکرات صلح باید بین‌الافغانی باشدواشنگتن دست به دامان برلین؛ نماینده ویژه آلمان به شکست مذاکرات آمریکا با طالبان اذعان کردنماینده ویژه آلمان خواستار حمایت هند از مذاکرات صلح افغانستان شدنماینده ویژه آلمان در افغانستان: مذاکرات صلح باید بین‌الافغانی باشد

پوتسل تأکید کرده بود: سهم‌گیری طالبان در قدرت باید بر اساس یک اجماع گسترده صورت گیرد یعنی اینکه با برگزاری همه‌پرسی و یا برگزاری لویه جرگه، قانون اساسی افغانستان تغییر کند و یا اینکه انتخابات برگزار شود و یا هم معاهده صلح به امضا رسیده و به همه‌پرسی گذاشته شود.

نماینده ویژه آلمان در امور صلح افغانستان در سالهای اخیر با دفتر سیاسی طالبان در قطر در ارتباط است و چندین بار با ملابرادر دیدار کرده است.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور آلمان طالبان کشور افغانستان بیشتر بخوانید... اشرف غنی: ادامه جنگ توسط طالبان، روند صلح افغانستان را با چالش‌های جدی روبرو می‌کند صلح افغانستان محور دیدار نماینده سازمان ملل با معاون سیاسی طالبان ملاقات نماینده ویژه پاکستان در امور صلح افغانستان با سران طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور آلمان طالبان کشور افغانستان اخبار آلمان طالبان اخبار افغانستان نماینده ویژه آلمان صلح افغانستان سیاسی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان، با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات، تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دوجانبه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در ابتدا، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

در ادامه، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل، از موضع طالبان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله رژیم غاصب اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سپاسگزاری کرد.

همچنین طرفین بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری و همسایگی نیک در فضای دوستانه، تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی