Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: سد مخزنی پیله سحران اردبیل با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد از ۲ سال پیش آغاز شده و تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» در جریان بازدید از سد پیله سحران، گفت: پروژه سد مخزنی پیله سحران اردبیل با اعتباری بالغ بر۴۰۰ میلیارد ریال احداث می شود و کسری اعتبار آن از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار اردبیل با بیان اینکه مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اعتبار لازم است، تصریح کرد: تاج سد ۷ متر انجام شده و ۳ متر دیگر باید احداث شود تا به طور کامل تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

بهنامجو افزود: ۷ میلیون متر مکعب آب پشت این سد جمع خواهد شد و۲۹۰۰ هکتار از اراضی مرکز استان تحت آبیاری مدرن قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه شبکه آبیاری مدرن ۶۰۰ هکتار از پایاب این سد اجرا شده است، اعلام داشت: در دو هفته دیگر عملیات اجرایی آن مجدداً آغاز می شود و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این سد یکی از اقدامات خوب سازمان جهادکشاورزی در مرکز اردبیل است، عنوان کرد: برای تامین بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی آبی و بدون مشکلات زیست محیطی طراحی شده است.

 

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه سد پیله سحران علاوه بر هدف کشاورزی اهداف گردشگری نیز دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه سد پیله سحران در نزدیک ترین نقطه مرکز استان قرار گرفته و می تواند برای مردم منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری محسوب شود.

 

بهنامجو تاکید کرد: مطالعه و طراحی گردشگری این سد به زودی آغاز می شود و مردم اردبیل علاوه بر دریاچه شورابیل از این منطقه بکر و دارای آب و هوای مناسب استفاده خواهند کرد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: افتتاح وبهره برداری سد مخزنی توسعه گردشگری اردبیل پیله سحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود

شهردار تهران گفت: سال گذشته تعداد ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و از این ماه نصب این پله برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌ای برای واردات پله برقی از چین وجود ندارد و درواقع پله برقی تولید می‌شود.

وی افزود: سال گذشته تعداد ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و از این ماه نصب این پله برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به اتمام خواهد رسید.

شهردار تهرانه با اشاره به نصب دوربین روی لباس حریم‌بان و شهربان، خاطرنشان کرد این اقدام در راستای سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب صورت گرفته است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند نظارت بهتری داشته باشند.

زاکانی در خصوص موضع شهرداری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضع شهرداری در انتخابات پشتیبانی است، در دوره اول براساس ظرفیت‌ها و توان پشتیبانی کردیم و در دوره دوم این وظیفه را داریم.

وی با اشاره به واردات واگن‌های مترو و اختلافات میان شهرداری و وزارت کشور، تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو وزارت کشور است که ۱۰۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد، اما اختلاف نظرها در مورد تأیید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهردار تهران گفت: به این قرارداد باید ظرف ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد، اما طول کشید و مورد اعتراض مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران قرار گرفت، به هر حال این کار انجام شد.

زاکانی با اشاره به زمان واردات واگن‌ها عنوان کرد: امسال واردات واگن‌ها انجام می‌شود و طی ۴ سال واردات به اتمام می‌رسد.

کد خبر 745440

دیگر خبرها

  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی
  • تردد بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر ازپایانه مرز رازی خوی
  • سر ریز کردن سد مخزنی کهیر در کنارک
  • پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود
  • خبر خوش زاکانی برای تهرانی ها | پله های برقی بالاخره نونوار می شوند
  • افزایش دمای روزانه هوا تا پایان هفته در لرستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب