Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت حاجی پور امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مقدمات راه اندازی این پارک موزه توسط مراجع اجرایی و قضایی در حال پیگیری است ، افزود: به این منظور کارهای اولیه چون تسطیح و آماده سازی زمین این پارک موزه از سوی شرکت مادر تخصصی ماهیان خاویاری استان و با نظارت اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روند اجرای این طرح را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: با توجه به قدمت بیش از 150 ساله فعالیت های اداره شیلات در شهر بندرکیاشهر و همچنین وجود ساختمان قدیمی شیلات در این منطقه راه اندازی این موزه می تواند در جذب گردشگران نقشی موثر داشته باشد.

وی راه اندازی این موزه را از خواسته های مردم این منطقه دانست و گفت: این اقدام موجب بازآفرینی و شناساندن هویت اصلی این منطقه می شود و به نوعی فعالیت های صید و صیادی را در این بخش به نمایش می گذارد.

حاجی پور در ادامه تاکید کرد: انتظار می رود کلیه متولیان امر حمایت لازم برای تسریع اجرای پروژه پارک موزه بندرکیاشهر داشته باشند.

 گفته وی، ساختمان قدیمی شیلات بندرکیاشهر در حال حاضر فعالیت چندانی نداشته و تنها بخش رستوران آن برای سرویس دهی فعالیت می کند ، ضمن آنکه بصورت مقطعی از این ساختمان برای فیلمبرداری و تولید فیلم استفاده می شود.

وی یادآور شد: مجموعه ساختمان های شیلات بندرکیاشهر با وسعت حدود هشت هکتار یکی از بناهای زیباست که در مرکز این شهر قرار دارد .

حاجی پور با بیان اینکه 13بنای این مجموعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، افزود: خانه های شماره های یک و دو، سردخانه ، مهمان سرا ، شور خانه ، اداری ، و مالی ، صید و خاویار سازی ، نجاری ، سریشم سازی و مانند از جمله بناهای خاص فرهنگی و تاریخی این مجموعه به شمار می روند.

بخش بندرکیاشهر به عنوان یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه دارای 32 روستا و حدود 35 هزار نفر جمعیت است،این بخش دارای 37 کیلومتر نوار ساحلی است و صید و صیادی از منابع مهم اقتصادی و درآمدی مردم این منطقه به شمار می رود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور وزارت کشور پارک موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی، فنی و عمرانی در سطح استان در حال اجراست.

مرتضی صفری افزود: اعتبار این اداره ‌کل در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ در تخصیص پنج برابر رشد داشته است و با حمایتهای استاندار آذربایجان‌غربی درحال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و ۸۰ طرح در حال اجراست.

صفری، با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته گفت: یکی از اولویتهای این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی ارومیه و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

وی اظهارکرد: تعدادی از بناهای تاریخی استان در مالکیت دستگاههای اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاههای متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بناهای با ارزش استان در حال تخریب است و برای حفاظت آنها، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بناها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بناها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، در ادامه از رسانه‌ها برای همراهی در حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و توسعه گردشگری استان تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • رییس‌جمهور به مقام «اقبال لاهوری» ادای احترام کرد
  • راه رفتن وارونه!
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • جلسه درویش در مورد توسعه ورزشگاه درفشی‌فر
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد