Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داریوش اسماعیلی معاون امورمعادن وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح طرح های توسعه ای واحد تولید آهن اسفنجی و واحد تولید گندله آهن مجتمع فولاد و ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوار فارس که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری برگزار شد، بیان کرد: این طرح از چهار واحد تشکیل شده که واحد تولید شمش فولادی آن با ظرفیت ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن و سرمایه گذاری ۶۹ میلیون یورو و ۱۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسیده است.

او، تصریح کرد: در این واحد  برای یک هزار و ۱۰۳  نفر به صورت مستقیم و ۱۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

اسماعیلی ادامه داد: واحد دوم آن شامل واحد آهن اسفنجی با ظرفیت تولید ۱.۸ میلیون تن و سرمایه گذاری ۱۳۹ میلیون یورو و ۱۹۹ میلیارد تومان است که عملیات اجرایی این واحد در فروردین ماه ۱۳۹۶ با دستور رئیس جمهوری آغاز و امروز به بهره برداری رسید.

معاون امورمعادن وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: میزان اشتغال در این واحد، یک هزار و ۸۷۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم است.

او، اضافه کرد:واحد سوم و چهارم این مجتمع واحد گندله سازی و کنسانتره بوده که با ظرفیت گندله سازی ۳.۵ میلیون تن و ظرفیت کنسانتره ۲.۵ میلیون تن است.

اسماعیلی اظهار کرد: عملیات اجرایی این واحدها نیز در فروردین ماه ۱۳۹۶ با دستور رئیس جمهوری آغاز شد که امروز واحد گندله سازی آن به بهره برداری می رسد.

معاون امورمعادن وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در ارتباط با واحد کنسانتره نیز تمام طرح های مهندسی انجام شد و تجهیزات و ماشین آلات از خارج از کشور وارد شده که تنها موضوع معدن و صنعت معدن است و به دلیل اینکه کنسانتره نیاز دارد ،صنعت آن باید مشخص باشد تا بتوانند ساخت و ساز آن را ادامه دهند.

اسماعیلی بیان کرد: در این زمینه اقداماتی انجام شد و نامه ای همراه با پیشنهاد مصوبه ای به معاون اول رئیس جمهوری برای طرح در جلسه هیات دولت تقدیم شد که انتظار می رود در هفته آینده این موضوع حل شود و بتوانیم تا پایان امسال شاهد بهره برداری از تولید کنسانتره باشیم.

شهرستان کوار در  فاصله ۵۲ کیلومتری جنوب شهرستان شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهره برداری طرح واحد کنسانتره ذوب آهن پاسارگاد صنعت و معدن بهره برداری نفر به صورت میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، عتباتی و مجیدی پس از بازدید از قسمت‌های مختلف همچون خط تولید و آزمایشگاه، در نشستی که با مدیران این کارخانه داشتند ضمن استماع مشکلات أن از جمله تامین آب مورد نیاز کارخانه، دستور طرح آنها را در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با دعوت از مدیران استانی ادارات و نهاد‌های متولی را صادر نمودند.
دکتر ناصر عتباتی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دادگستری استان بیان داشت: واحد تولیدی دهلر ارومیه یکی از مجموعه کارخانجات این واحد تولیدی است که با سرمایه‌گذاری خارجی در ۱۲ کشور جهان در زمینه بازاریابی و ارائه مواد طبیعی جهانی فعالیت دارد.
عتباتی ادامه داد: این واحد تولیدی نه تنها زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم نموده است بلکه با مصرف روزانه ۱۰۰۰ تن محصول سیب استان نقش مهمی در خرید دسترنج کشاورزان خصوصاً استان آذربایجان غربی که قطب تولید سیب در کشور است دارد.
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: می‌بایست از سرمایه‌گذاری خارجی که مورد تاکید مقام معظم رهبری، ریاست محترم قوه قضائیه و ریاست جمهوری است حمایت نمود، خصوصاً واحد‌های تولیدی همچون دهلر که نقش موثری در صنایع تبدیلی تولیدات باغی و کشاورزی استان و ارزآوری به کشور را دارد.
عتباتی جذب سرمایه گذاری خارجی را در رشد اقتصادی کشور بسیار مهم و کلیدی عنوان کرد و تلاش برای افزایش و توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور را مورد تاکید قرار داد و حمایت‌های گسترده را در این زمینه خواستار شد.

دیگر خبرها

  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عسل سالانه در استان فارس تولید می‌شود
  • در تابستان امسال تنش آبی جوان‌رود حل می‌شود