Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@15:11:28 GMT

4 ماموریت مهم در حوزه تامین مالی بازار مسکن

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۴۳۱۷

4 ماموریت مهم در حوزه تامین مالی بازار مسکن

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با تاکید بر آنکه این شرکت نقطه عطفی در اتصال ابزارهای نوین تامین سرمایه در بازار مسکن محسوب می شود، گفت: مهم ترین ماموریت ها و اولویت کاری شرکت تامین سرمایه در چهار محور اصلی قابل دسته بندی است.

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز بهرنگ اسدی بیان کرد: محور نخست توسعه بازار رهن ثانویه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حوزه امیدوار هستیم با مرتفع شدن مسائل نظارتی ، بتوانیم صندوق های زمین و ساختمان را ترویج دهیم و به یک ابزار فراگیر در سطح ملی در نظام تامین مالی مسکن تبدیل کنیم.

وی دومین محور مهم کاری این شرکت را انتشار اوراق رهنی در مقیاس قابل توجه دانست و افزود: انتشار اوراق رهنی در مقیاس قابل توجه به گونه ای که بتواند به تعمیق بازار رهن ثانویه کمک کند دیگر اولویت جدی کاری این شرکت خواهد بود که در راستای رسالت بانک مسکن مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل جدید شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ابزار سازی و‌نهاد سازی در بهره برداری از اولین صندوق املاک و مستغلات و شرکت های اجاره داری حرفه ای را دیگر ماموریت های مهم این شرکت خواند و گفت: علاوه بر این محورهای کاری، هر کمکی که در حوزه حمل و نقل بتوانیم از طریق شرکت انجام دهیم پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی چهار صندوق زمین و ساختمان، اظهار کرد: از میان این چهار صندوق تاکنون یک صندوق موفق به آغاز فعالیت شده اما در عین حال با تجدیدنظر انجام شده در ساختار اینگونه از صندوق ها در سنوات اخیر، به نظر می رسد ساختار صندوق زمین و ساختمان به یک بلوغ نسبی رسیده و مشکلات گذشته در مسیر ترویج و فراگیری آنها مرتفع شده است.

اسدی ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک دسترسی به صندوق های زمین و ساختمان برای انبوه سازان در سطح متوسط هم فراهم شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اضطراری که به لحاظ نوسانات قیمتی در بازار مسکن مشاهده می شود و توجه خاص دولت به این حوزه ، به نظر می رسد در یک بازه دوساله بسترسازی این حوزه انجام شود.

وی در پایان از انتشار یک هزار میلیارد تومان اوراق رهنی در هفته پایانی تیرماه پس از حمایت و صدور مجوزهای لازم از سوی بانک مسکن خبر داد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مسکن انبوه سازان پول نیوز بازار مسکن وام مسکن زمین و ساختمان تامین سرمایه بانک مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست با سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ و جمعی از فرماندهان انتظامی تهران بزرگ ضمن تقدیر از مجموعه انتظامی تهران بزرگ در کسب توفیقات قابل توجه در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش سرقت اظهار کرد: بدون شک موفقیت‌های مجموعه انتظامی تهران بزرگ مرهون مجاهدت‌های نیرو‌های خدوم و تدابیر و برنامه‌ریزی‌های فرماندهی بوده و هست.

دستگاه قضا قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام ماموریت‌های قانونی خود خواهد بود

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به مجاهدت‌های فراجا برای محافظت از امنیت شهروندان در حوزه‌های گوناگون عنوان کرد: نیرو‌های فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان و متجاسرین همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و دستگاه قضا نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام ماموریت‌های قانونی، خواهد بود.

گستردگی و تنوع ماموریت‌های فراجا

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به گستردگی و تنوع ماموریت‌های فراجا خاطرنشان کرد: بدون شک هیچ دستگاهی در ساز و کاری اداری کشور وجود ندارد که به اندازه فراجا دارای تنوع ماموریتی و وظیفه در مناسبت‌ها و حوزه‌های گوناگون باشد و همین امر دلالت بر سختی کار این مجموعه دارد که وجود شهدای گران‌قدر و والامقام در این مجموعه خود گواهی بر این ادعا است.

القاصی در ادامه نقش مهم و اثرگذار فراجا در تامین امنیت جامعه در ساحت‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و در عین حال امنیت را نعمتی دانست که نبود آن جامعه را به هرج و مرج می‌کشاند.

فراجا با توجه به نوع و جنس ماموریت‌های خود بیشترین ارتباط را با دستگاه قضا دارد

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه فراجا با توجه به نوع و جنس ماموریت‌های خود بیشترین ارتباط را با دستگاه قضا دارد، عنوان کرد: بدون شک یکی از پایه‌های اساسی و بنیادین بسیاری از پرونده‌های قضایی پلیس است و اگر همراهی و تعامل فراجا با دستگاه قضا نباشد چه بسا کشف حقیقت و اجرای عدالت در بسیاری از پرونده‌ها مقدور نباشد.

پلیس نظام مقدس جمهوری اسلامی هم مقتدر و هم در عین حال مظلوم است

وی حضور سردار رادان در راس فراجا را، نقطه قوت این مجموعه دانست و گفت: پلیس نظام مقدس جمهوری اسلامی هم مقتدر و هم در عین حال مظلوم است؛ مقتدر است چرا که با صلابت و اقتدار به وظایف قانونی خود عمل می‌کند و مظلوم است از این جهت که به نوعی با کمترین امکانات و نیازمندی ها، کم‌کاری سایر دستگاه‌ها را در برخی از حوزه‌ها به دوش می‌کشد.

به‌دلیل کم‌کاری یا اهمال احتمالی دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی نباید از فراجا انتظار ترک فعل داشت

القاصی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش‌آفرینی فراجا در امر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و عنوان کرد: در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دستگاه‌های مختلفی دارای نقش و ماموریت هستند و یکی از این دستگاه‌ها فراجا است؛ اما باید توجه داشت که کم‌کاری یا اهمال احتمالی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در هر حوزه‌ای دلیلی بر ترک فعل سایر دستگاه‌ها نمی‌شود؛ بنابراین در خصوص مقوله آسیب‌های اجتماعی اگر چنانچه کم‌کاری و یا اهمالی از سوی سایر دستگاه‌ها صورت گرفت نمی‌توان گفت که فراجا نیز نباید به وظایف قانونی خود عمل کند.

واکاوی در برخی از هجمه‌ها علیه اقدامات فراجا در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی

رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: بعضا اشخاصی فراجا را در عمل به وظایف خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی مورد هجمه قرار می‌دهند که پیش‌تر خود در حوزه فرهنگ جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارای مسئولیت و ماموریت بودند و افزایش ناهنجاری‌ها در برخی از حوزه‌ها محصول عملکرد ضعیف آنها می‌باشد.

کم‌کاری و اهمال دستگاه‌های مسئول در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست

وی با تاکید بر این گزاره که کم‌کاری و اهمال دستگاه‌های مسئول در خصوص ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، گفت: همان‌طور که ریاست محترم قوه قضاییه در نشست اخیر شورای‌عالی قوه قضاییه اشاره داشتند، دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بررسی کرده که کدام یک از دستگاه‌ها در این حوزه به وظایف خود عمل کرده‌اند و کدامیک از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکرده و یا کم عمل کرده‌اند؛ لذا این آمادگی وجود دارد که علل کم‌کاری یا ترک وظایف دستگاه‌ها در این حوزه بررسی شود و اقدامات مقتضی صورت گیرد.

هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند که در انجام وظایف خود بدون اشکال و عیب است

القاصی در ادامه عنوان کرد: بدون شک هیچ دستگاهی نمی‌تواند ادعا کند که در انجام وظایف خود بدون اشکال و عیب است و طبیعی است که با توجه به گستردگی ماموریت‌های فراجا بعضا در انجام وظایف خود در تشخیص مصادیق دچار اشکال و یا خطا شود، اما باید توجه داشت که به‌دلیل احتمال بروز اشکال در انجام وظایف، نباید انتظار داشت که دستگاه و سازمان دارای مسئولیت و وظیفه، ترک مسئولیت نماید؛ بلکه باید به آن دستگاه در جهت اصلاح و بهبود عملکردش مساعدت شود.

فرماندهی فراجا همواره قانون‌مداری را ملاک عمل و اقدامات خود عمل می‌دهد

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اینکه فرماندهی فراجا همواره قانون‌مداری را ملاک عمل و اقدامات خود قرار می‌دهد، اظهار کرد: اگر چنانچه خدای ناکرده ماموری در صحنه دچار خطا گردید، بدون شک اولین مدعی برای پیگیری و برخورد با شخص خاطی مجموعه فراجا است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: دادستان‌های استان تهران موظف هستند در این حوزه بر اساس قوانین و مقررات به وظایف خود عمل نمایند و این موضوع قطعا در نشست آتی فصلی شورای برنامه ریزی مدیران دادگستری کل استان تهران مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳

سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته سرقت ۱۲ درصد کاهش داشته و در سال جاری نیز تا این لحظه سرقت ۱۸ درصد کاهش داشته است و در حال حاضر این موضوع در جامعه و میان مردم مشهود است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن اشاره به کاهش ۲۲ درصدی سرقت خودرو و کاهش ۲۰ درصدی سرقت موتورسیکلت عنوان کرد: در حوزه تماس‌هایی که با ۱۱۰ گرفته می‌شود، ۲۲ درصد کاهش رخ داده است.

افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر در سال گذشته

وی ضمن اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر در سال گذشته بیان کرد: در سال جاری و صرفا در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته که این توفیق بدون شک با همراهی دستگاه قضایی استان و دادسرای عمومی و انقلاب و دادستان تهران حاصل شده است.

سردار محمدیان در پایان گفت: اگر توفیقی حاصل شده بدون شک بخش اعظمی از آن مدیون سیاست گذاری و تدابیر ابلاغی توسط مدیریت و مسئولان دستگاه قضایی در استان تهران است که به‌رغم تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مساعدت و همکاری صورت گرفت که از همین جهت از مجموعه قضایی تهران تشکر میکنم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • کم‌کاری و اهمال دستگاه‌ها در خصوص ناهنجاری‌های اجتماعی قابل پذیرش نیست
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟