Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@14:06:50 GMT

پیشنهاد وزارت علوم برای حذف ۱۶ سهمیه کنکور

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۴۴۹۲

پیشنهاد وزارت علوم برای حذف ۱۶ سهمیه کنکور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهاد وزارت علوم مبنی حذف ۱۶ سهمیه کنکور از مجموعه ۱۹ سهمیه، گفت: ضرورت دارد این موضوع با مشارکت و تعامل مجلس ساماندهی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلسه ۳۴۳ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از استماع گزارش برنامه جامع پنج‌ساله راهبردی دانشگاه آزاد بر پایه سند دانشگاه اسلامی، ضمن تشکر از فراهم کردن زیرساخت لازم برای اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، سند فوق را محور کار خود قرار داده است، ضرورت دارد هم‌افزایی در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی انجام شود؛ چراکه سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مکمل یکدیگر هستند.

عاملی پیشنهاد داد: سند نقشه جامع علمی کشور نیز در برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در کنار برنامه آن دانشگاه درخصوص اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی، لحاظ شود.

وی با اشاره به اسناد دانشگاه اسلامی، مهندسی فرهنگی، تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور به عنوان ۴ سند مرجع شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید مقام معظم رهبری بر چابک‌سازی ساختار دبیرخانه و شوراهای تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضرورت دارد این اسناد بازنگری و به‌روزرسانی و چگونگی شوراهای تخصصی باز اندیشی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت توجه به مصلحت عمومی کشور در امور، تصریح کرد: بخش اعظمی از وقت مدیریتی مسئولان در جلسات گذرانده می‌شود؛ لذا با ادغام بعضی از شوراهای تخصصی زمینه تمرکز بیشتر و کاهش جلسات می‌تواند محقق شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بحث سهمیه‌های کنکور، تصریح کرد: بخشی از سهمیه‌های کنکور مصوبه مجلس شورای اسلامی شدن است که با همکاری مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توان آن را ساماندهی کرد.

وی ادامه داد: بخشی از سهمیه‌های کنکور نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، به عنوان مثال سهمیه بومی‌گزینی که انتقادات و پیشنهاداتی در این خصوص به شورا ارسال شده است.

عاملی با اشاره به پیشنهاد وزارت علوم مبنی بر حذف ۱۶ سهمیه کنکور از ١٩ سهمیه فعلی تصریح کرد: ضرورت دارد این موضوع با مشارکت و تعامل با مجلس ساماندهی شود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تأکید کرد: دغدغه اصلی جامعه دانش‌آموزی در ارتباط با شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس، موضوع کنکور و بحث سهمیه‌های کنکور است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد: با توجه به کار کارشناسی انجام شده در دبیرخانه شورای عالی و آمادگی سازمان سنجش و وزارت علوم موضوع جلسه آتی شورای اسلامی شدن به موضوع سهمیه‌های کنکور اختصاص یابد.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع علمی کشور سند دانشگاه اسلامی سهمیه های کنکور دانشگاه آزاد وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تقویت دانش بنیان‌ها، به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور، استفاده از دیپلماسی علمی، اصلاح آیین نامه ارتقای هیئت علمی، پیگیری تدوین سند در خصوص هوش مصنوعی و فناوری‌های کوانتومی از دیگر موارد در دست پیگیری این شوراست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در سفر یک روزه به استان زنجان سفر کرد. نخستین برنامه وی حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان بود.

وی در این جلسه اظهار کرد: شورای فرهنگی عمومی یک قرارگاه فرهنگی بوده و ضمانت اجرای مصوبات آن، اقتدار شورا و پیگیری مطالبات است؛ در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی مسئله‌شناسی انجام می‌گیرد و بعد از آن فرآیندهای لازم برای حل آن طبق چارچوب‌های تعیین شده انجام می‌شود.

 نشست با رؤسای حوزه علمیه، رؤسا و هیات رئیسه دانشگاه‌ها، اساتید و نخبگان دانشگاهی زنجان، نشست صمیمی با فعالان جبهه مردمی و فرهنگی انقلاب اسلامی استان زنجان و نهایتاً  نشست با فعالان تربیتی استان زنجان از دیگر برنامه‌های خسروپناه در زنجان بود.

خسروپناه در نشست با شماری از استادان دانشگاه و حوزه و نخبگان استان زنجان، مطرح کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان،‌ فرصت مطلوبی برای فعالیت‌های علمی است و باید دانشگاه‌ها از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌ها و عمکرد این شورا اشاره کرد و افزود: 86 درصد مراکز آموزش عالی در کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: توسعه آموزش عالی و نیروی انسانی و تدوین اسنادی از قبیل نقشه جامع علمی کشور، سند هوا فضا، سند فناوری های نانو، ‌ سند زیست فناوری، سند علوم شناختی، سند فناوری‌های صنایع فرهنگی نرم، سند طب سنتی، سند سلول‌های بنیادین، صندوق توسعه علم و فناوری و جایزه علمی المصطفی از جمله اقدامات مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند سال گذشته است.

خسروپناه به لزوم ارتباط بین المللی در حوزه علم و جدی گرفتن آن تاکید کرد و گفت: تقویت دانش بنیان‌ها، به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور، استفاده از دیپلماسی علمی، اصلاح آیین نامه ارتقای هیات علمی، پیگیری تدوین سند در خصوص هوش مصنوعی و فناوری‌های کوانتومی از دیگر موارد در دست تدوین و پیگیری شورای انقلاب فرهنگی است.

وی از تشکیل اتاق وضعیت علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: البته در کنار کارهای مهم انجام شده، ضعف‌هایی هم وجود دارد و باید با کمک هم کاستی ها را رفع کنیم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاه قانون‌گذاری ندارد!
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟
  • دوم اردیبهشت و روایتی از خانه‌تکانی که در دانشگاه‌ها اتفاق افتاد