Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه از توسعه و گسترش اقدامات و فعالیت‌های سپاه در دور جدید مقابله با ویروس منحوس کرونا خبر داد و گفت:تمام تلاش و همت خود را به کار می گیریم تا به یاری خداوند متعال پیامدهای ناشی از این بیماری مدیریت و کنترل شود.

به گزارش ایسنا بخ نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در نشست قرارگاه بهداشتی- درمانی و زیست دفاعی سپاه که از طریق گفتگوی زنده تصویری با فرماندهان سپاه های استانی و مجموعه های درمانی سپاه برگزار شد، با قدردانی از تلاش ها، زحمات و نقش آفرینی های مجاهدان عرصه سلامت و پاسداران، بسیجیان و کادر درمانی سپاه در مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز جغرافیای توسعه کرونا در حال تغییر است و ما متاسفانه با گسترش بیماری مواجهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه با اوج گیری مجدد کرونا در بخش هایی از کشور دریافتیم که باید درجه حساسیت در مواجهه با این پدیده افزایش یابد، اظهار کرد: به همین منظور قرارگاه درمانی امام رضا( ع )که بر اساس فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شکل گرفته بود، در همان سطح اولیه فعال شد و امروز  به شکل گفتگوی تصویری با فرماندهان سپاه های استانی و بخش های درمانی سپاه جلسه‌ای برگزار و بار دیگر بر بسیج امکانات و ظرفیت‌های موجود ،در مقابله با کرونا تاکید شد.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه در مقابله با کرونا در دور جدید گسترش شیوع بیماری گفت: در تمامی استان ها همکاری سپاه های استانی و رده ها مانند گذشته با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برقرار است و امروز بر فعال سازی مجدد تمامی اقدامات موفق سپاه و بسیج در مرحله اول در تمامی حوزه ها اعم از غربالگری، ضدعفونی ،اقدامات درمانی و حتی تغسیل و تکفین متوفیان تاکید شد.

وی با اشاره به اقدامات مراکز درمانی سپاه به ویژه بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) در مقابله با کرونا اظهار کرد: مراکز درمانی سپاه به طور کامل در عرصه مقابله با کرونا فعال هستند، بیمارستان بقیه الله نیزعلاوه بر به کارگیری ظرفیت های موجود ،ظرفیت‌های جدیدی را به منظور خدمت رسانی به مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: بیمارستان های سیار سپاه نیز مجدداً آماده گسترش در مناطق با شیوع بیشتر هستند؛ علاوه بر این فعالیت های بسیج در حوزه های مختلف ادامه دارد و امروز بر گسترش و توسعه این اقدامات و فعالیت ها تاکید شد.

سرلشکر سلامی در ادامه تصریح کرد:بسیجیان ما آمادگی فعالیت مجدد در در حوزه غربالگری را دارند، همچنین در حوزه تولید و توزیع ماسک تاکیدشد تمامی ظرفیت ها فعال بوده و ماسک و اقلام بهداشتی مانند گذشته در اختیار هم وطنان عزیزقرار گیرد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه نیروی زمینی و دریایی سپاه با تمام ظرفیت های بیمارستان سیار در خدمت هموطنان هستند،از آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در روزهای آینده در سراسر کشور خبر داد و گفت :تمام تلاش و همت خود را به کار می گیریم تا به یاری خداوند متعال پیامدهای ناشی از از این بیماری مدیریت و کنترل شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات ما امتداد تصمیمات گذشته و به میدان آوردن تمامی ظرفیت های ممکن است گفت:امروز بر اساس تجربیات ماه‌های گذشته راه های مقابله و مواجهه با ویروس منحوس کرونا را آموخته ایم و هر چند بسیاری از ابعاد این بیماری ناشناخته است ،اما روش های موفق قبل را ادامه می دهیم.

سرلشکر سلامی کلید موفقیت کشور در مواجهه منطقی با کرونا را عدم کاهش درجه حساسیت دستگاه ها ، نهادها و مردم عنوان و تاکید کرد: بر اساس تجربه دریافته ایم که باهمدلی و اجرای دقیق اقدامات پیشگیرانه و دستورالعمل های بهداشتی، این بیماری قابل کنترل و کاهش است.

فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه عامل اصلی کنترل بیماری مردم عزیز ما هستند گفت : در صورتی که دستورالعملها ، قواعد و توصیه های بهداشتی به طور دقیق توسط مردم ما در زندگی اجتماعی و شخصی رعایت شود، اطمینان داریم این مسئله تا حد زیادی قابل کنترل است.

در نشست قرارگاه بهداشتی-درمانی و زیست دفاعی سپاه ، فرماندهان سپاه های استانی و بخش های درمانی گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های سپاه و بسیج در مقابله با کرونا را ارائه کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران کروناویروس اقدامات و فعالیت ها مقابله با کرونا سپاه های استانی فرمانده کل سپاه درمانی سپاه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوند‌های تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشور‌های مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تامین‌کننده همه این اهداف دانست و اظهار داشت: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیسی با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به خصوص در مرز‌های مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تامین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به خصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور در همه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارتقا و تقویت است، تصریح کرد: تحکیم و تعمیق روابط دو ملت دوست ایران و پاکستان ممکن است مخالفانی داشته باشد، اما عزم و اراده موجود نزد سران دو کشور برای گسترش روابط، بر این مخالفت‌ها غلبه کرده و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد تحول در روابط فیمابین باشد.

رئیسی همچنین بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود باعث ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشور‌های اسلامی برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف و تعرض به کشور‌های اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و به خصوص غزه را از جمله تبعات نبود چنین انسجامی میان کشور‌های اسلامی دانست و گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی برای همراه شدن بیشتر کشور‌های اسلامی در مسیر وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

«شهباز شریف» نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فیمابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف و تصریح کرد: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان باعث پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به مرز‌های طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دولت و ملت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران، از درایت و تدابیر دکتر رئیسی برای تقویت روابط و تعاملات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در ارتباط با کشور مطبوعش قدردانی کرد.

وی با تاکید بر هدف‌گذاری صورت گرفته برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فیمابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزود: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

وی همچنین با اشاره به حمایت پاکستان از همکاری‌های زیرساختی لجستیک چندجانبه افزود: تحقق این همکاری‌ها می‌تواند تبادلات تجاری فیمابین را به سطحی جدید ارتقا دهد.

نخست‌وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش ثبات قدم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین توصیف و تصریح کرد: اتحاد و انسجام کشور‌های اسلامی موثرترین اقدام در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم است.

شهباز شریف همچنین با اشاره به گفتگو‌های مطرح شده درباره حقوق و امنیت مردم منطقه کشمیر، تقویت همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تاکید و علاوه بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدات خود در زمینه انرژی تسریع کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟