Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران با تاکید بر این‌که اقتصاد نفتی، اقتصاد مطلوبی نیست‌، گفت: در مالیات باید عدالت، هوشمندی، توزیع درست و حال و روز افراد رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران، در دیدار مدیرکل امور مالیاتی و معاونین و روسای ادارات استان مازندران گفت: یکی از بهترین راه‌های رفع مشکلات کشور همین مالیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌شود همیشه مشکلات را با نفت و چیزهای دیگر بر طرف کرد. اداره کشور با یک محصول و دو محصول شدنی نیست. اقتصاد نفتی اقتصاد مطلوبی نیست‌. دولتی‌بودن اقتصاد نیز شدنی نیست. در قانون اساسی بخش خصوصی دارای همیت بسیاری است.

او افزود: کسانی که در حوزه مالیات زحمت می‌کشند، زحمتی بجا و روی ریل اصلی اقتصاد ما است. منتهی در مالیات باید عدالت، هوشمندی، توزیع درست و حال و روز افراد رعایت شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران ادامه داد: در نامه حضرت علی علیه‌السلام به مالک آمده است «بیشتر از توجه به مالیات کشور، باید به بهبود معیشت مردم توجه شود.» اولویت سر سامان دادن معیشت مردم است. توجه بیشتر به مالیات به خرابی کشور می انجامد. نگاه به مشاغل و عدالت در دریافت مالیات بسیار اهمیت دارد.

اما جمعه ساری عنوان کرد: برای توزیع درست باید هوشمندسازی صورت بگیرد و تمام فعالیت کشور در یک بستر الکترونیک، شفاف انجام شود. همانطوری که تقریبا در بخش صنعت این اتفاق صورت گرفته است.

آیت‌الله محمدی لایینی تاکید کرد: در بخش مالیات گاهی کسبه جزو هستند که باید با آنها راه آمد. در بخشی از صنایع به سختی کار صورت میگیرد و درآمد زیادی ندارند. با این صنایع هم باید همکاری لازم را داشته باشیم. برای مردم عدالت بسیار حائز اهمیت است. با اجرای عدالت مردم داوطلبانه و با شوق به پرداخت مالیات روی خواهند آورد.

او در پایان گفت: نکته دیگر در خصوص پرداختی‌های شما به شهرداری و دهیاری است. باید در خصوص این پرداخت‌ها خود اداره مالیات هم نظارت کامل داشته باشد که این پرداختی در کجا مصرف شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مازندران ساری آیت الله محمدی لائینی استان مازندران توزیع درست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد خوش چهره گفت: در ساختار کشور ما قوای مقننه، مجریه و قضائیه هر کدام استقلال ساختارهای خود را دارند و این عدم‌تحقق مرتبط با غفلت‌ها، کج‌فهمی‌ها و عدم‌درک و باور در بعضی از سطوح عالی و تصمیم‌گیر و سیاستگذار بوده که در سالیان گذشته اتفاق افتاده است.

این نماینده پیشین مجلس در گفتگو با روزنامه جوان گفته است؛ نکته دیگر این است که تبیین درستی از شعارهای سال و فرمایشات رهبری نمی‌شود، مثلاً من در جمع برخی روحانیون برجسته سخنرانی داشتم. در آن جمع سؤال این بود که مگر ما کشور کمونیستی که در آن اقتصاد زیربناست، هستیم که این همه بر مسئله اقتصادی تأکید می‌شود؟! من دیدم که درک درستی از جهت‌گیری رهبری شکل نگرفته است. در پاسخ گفتم که این نامگذاری اقدامات تاکتیکی را که در شعارهای سال طرح می‌شود، با زیربنایی و بنیادی اشتباه گرفته‌اند. از سوی دیگر مسئله اقتصاد در همه ناهنجارهای فرهنگی و اجتماعی مؤثر است.

وی می گوید: در بخش‌های امنیتی برای سخنرانی حضور پیدا می‌کنم، مطرح می‌کنند که چرا نامگذاری در حوزه امنیت نمی‌شود. پاسخ من به این افراد این است که اگر لشکر بیکاران بیرون بریزند، آن وقت مهم‌ترین چالش ضدامنیتی شکل می‌گیرد، اما من در اینجا باید بحث مهم دیگری هم طرح کنم که خود من همواره این نگرانی را داشتم که شعارهای رهبری با غلفت و اشتباه افراد به ضدخود بدل نشود. مثل رونق تولید تبدیل به رکود تولید نشود یا به جای مشارکت مردمی به گریز مردم از حوزه‌های ملی مخصوصاً اقتصادی منجر نشود و این مسائل نیازمند آسیب‌شناسی‌های مختلف است. من معتقدم نامگذاری‌ها باید کامل از سوی صاحبنظران عالم و امین و نهادهای تخصصی تبیین شود. تا مردم ضمن اقناع و ارتقای آگاهی در کنار نهادهای مردمی و نظارتی مخصوصاً مجلس مطالبه‌گر آن باشد.


۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898900

دیگر خبرها

  • دبیر: زخم زبان زدن درست نیست/ قول داده بودند اخلاق را رعایت کنند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟