Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:45:43 GMT

آتش سوزی جنگل‌های ارسباران فعلا مهار شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۷۴۶۶۵

آتش سوزی جنگل‌های ارسباران فعلا مهار شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تاکید کرد: حدود نیم ساعت قبل، فرمانده عملیات از منطقه تماس گرفته و خبر مهار کامل آتش سوزی در قراتکانلو را داد.

حمید حسین پور در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: هم اکنون نیروهای عملیاتی در حال لکه گیری اثرات آتش سوزی در محل حادثه هستند، فرماندار شهرستان خداآفرین نیز طی تماس تلفنی از عملکرد نیروهای هلال احمر اعلام رضایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور پررنگ نیروهای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در محل وقوع حادثه آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های ارسباران در شهرستان خداآفرین، گفت: به محض دریافت گزارش از مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان خداآفرین و کلیبر و سپس چهار اکیپ نیز از نجاتگران کوهستان ستاد هلال احمر استان که تجربه کافی در این زمینه را داشتند، به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اخذ مجوزها برای حضور بالگرد در منطقه، افزود: با توجه به پیش بینی‌ها برای انجام پروازهای متعدد توسط بالگرد در قراتکانلو، خودرویی را برای تامین سوخت بالگرد در منطقه پس از کسب مجوزهای لازم در محل مستقر کردیم.

حسین‌پور اظهار کرد: اکیپ‌های هلال احمر از ساعات اولیه صبح امروز با نقشه‌های از قبل پیش‌بینی شده با امداد هوایی در منطقه حضور پیدا کرده و عملیات را آغاز کردند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت دفاع برای حضور بالگرد بسکت‌دار آب پاش در محل حادثه، اظهار کرد: این نیروها هم توسط بالگرد به منطقه آتش سوزی منتقل شدند و هم از بالگرد آبپاش استفاده کردند.

وی در بخش پایانی سخنانش از اعزام دو فروند بالگرد آبپاش و ترابری به محل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران خبرداد و گفت: همچنین پنج دستگاه خودروی امدادی به همراه ۶۰ نفر از نیروهای نجاتگر هلال احمر، یک دستگاه خودرو سوخت رسان، دو دستگاه خودروی آمبولانس نیز از طرف هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آتش سوزي ارسباران جنگل های ارسباران آتش سوزی ارسباران هلال احمر آذربایجان شرقی آتش سوزی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۷۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد

آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد مهدی سجادی اظهار داشت: عصر سوم اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

به نوشته ایلنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

فرماندار نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان نیز گفت: پس از جستجوی چند روزه برای یافتن ۲ کودک گم شده در این شهرستان، لحظاتی قبل جسد بی جان این ۲ کودک در حالی که در آب غرق شده بودند توسط نیروهای امدادی پیدا شدند.

غلامحسین امینی راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به مفقودی ۲ کودک خردسال در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز با حضور تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، اورژانس و مشارکت مردمی از همان ساعات اولیه اعلام مفقودی در صحنه حاضر و به عملیات جستجو و نجات پرداختند.

وی افزود: در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر، تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.

فرماندار نیمروز با اشاره به اینکه عصر روز گذشته با وجود تلاش‌های فراوان و حضور چند عدد پهباد در منطقه، متاسفانه شروع توفان شدید مانع پرواز پهبادها شد، بیان کرد: صبح امروز با کمک پهبادهای ارتش با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی، مدیریت هلال احمر برای جستجوی سریع تر به مدیریت واحدی در کل شهرستان‌های حوزه سیستان به شهرستان زابل واگذار شد.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان